Upgrade Estate behoort tot de top 10 van beste werkplekken in België

Upgrade Estate behoort tot de top 10 van beste werkplekken in België

Het Gentse Upgrade Estate trots op plaats 8 in de categorie kleine en middelgrote ondernemingen

Upgrade Estate realiseert en beheert connecterende huisvesting voor studenten (Upkot) en Young Professionals (Upliving). Great Place to Work® Institute Belgium nomineerde ze tot één van de 10 beste werkplekken van ons land. Upgrade Estate eindigt op plaats 8. Het instituut brengt de beste werkplekken van ons land in kaart door middel van een jaarlijks onderzoek. Dit in samenwerking met Vlerick Business School. Ze vergeleken opinies en ervaringen van ongeveer 50.000 werknemers. Ook het HR-beleid en de organisatiecultuur van zo'n 120 bedrijven namen ze onder de loep. De eigen werknemers bepaalden grotendeels het eindresultaat.

We spenderen jaarlijks gemiddeld 1.576 uur op de werkvloer. Of je ’s ochtends graag opstaat om naar het werk te gaan, hangt nauw samen met het enkele factoren:  het vertrouwen in het management, plezier in het werk en trotsheid op jobinhoud. Deze drie facetten spelen een allesbepalende rol in het onderzoek van Great Place to Work.​

Great place to work
Great Place to Work® bekijkt werkgevers door twee lenzen. De Trust Index©-enquête is de werknemersbevraging. Deze onderzoekt hoe medewerkers vertrouwen, trots en collegialiteit ervaren. Daarnaast evalueert de Culture Audit© vragenlijst het werkgeversbeleid van de organisaties. De eigen medewerkers bepalen hier twee derde van de eindscore.

Upgrade Estate staat bekend om haar unieke manier van rekruteren, onboarden, bedanken, vieren en inspireren. Bij alles wat ze doen creëren ze meerwaarde en stellen ze medewerkers voorop. Tijdens de enquête realiseerde Upgrade Estate een trust index van 93%. Met een algemene werknemerstevredenheid van maar liefst 98% presteren ze bijzonder sterk. Dit samen met een geslaagde HR-audit maakt Upgrade Estate een succesvol mensgerichte organisatie. Dit is een topresultaat wanneer je in het achterhoofd houdt dat inwoners van België slechts de helft van de jobs ervaren als werkbaar (bron: onderzoek Sociaal Economische Raad Vlaanderen).

“Ik krijg kippenvel van dit resultaat”, zegt co-CEO Nele Van Damme. “Het is een grote eer om erkend te worden als bedrijf dat respect, vertrouwen, persoonlijke ontwikkeling en zorg voor de medewerkers voorop stelt."

“We zijn zeer trots, anderzijds voelt het bijna misplaatst aan om tijdens deze crisis bekroond te worden. Toch vinden we het belangrijk om een positieve boodschap te verspreiden en onze werknemers van harte te bedanken voor hun diepe vertrouwen. Meer dan ooit moeten we op elkaar steunen en werken naar herstel, aldus co-CEO Koenraad Belsack."

De geheime ingrediënten van Upgrade Estate 
Het Upgrade Estate hoofdkantoor vind je terug aan het Gentse Citadelpark. Het is de thuisbasis van zo’n 90 medewerkers. De bedrijfswaarden familiaal, innovatief, betrouwbaar en onderscheidend vormen er het interne kompas. Talloze ingrediënten maken Upgrade Estate tot de top employer die ze zijn. We zetten daarom 5 straffe aspecten in de kijker: 

  1. Upgrade Academy: werknemers volgen gemiddeld 38 uur interne opleiding per jaar aan de Upgrade Academy. Inspiratie, innovatie en kennisdeling staan hier centraal. Daarnaast mag iedere werknemer ook externe opleidingen volgen.  
  2. Upgrade Estate stimuleert intrapreneurship. Werknemers kunnen een innovatief project indienen met een zelf samengesteld team en krijgen 1 dag per week tijd om aan het project te werken.
  3. Upgrade Loyalty Programma: medewerkers van Upgrade Estate die nieuwe medewerkers of klanten aanbrengen worden daarvoor erkend door een beleving naar keuze.
  4. Upgrade Estate organiseert jaarlijks een tweedaagse “MedeMerkers” uitstap bomvol inspiratie verrassingen.
  5. Eat & Greet: het CEO-koppel verwelkomt nieuwe werknemers en stagiairs op een eat en greet. Hier laten ze nieuwkomers  kennismaken met de company culture. Nadien is er een welcoming coach die ervoor zorgt dat nieuwe mensen zich thuis voelen en vertrouwd geraken met het reilen en zeilen van hun job.

“Before you can ever inspire, motivate or influence, you must connect first”, vervolledigt HR manager Sofie Liekens. “Deze quote van Greg Smith hangt niet zomaar in de traphal van onze kantoren, de relationele kracht van ons bedrijf bestaat uit het verbinden van mensen.”

Het Great Place To Work logo zal twee jaar lang schitteren bij Upgrade Estate, waar het fijn is om te werken en de medewerkers het kloppend hart van de organisatie vormen. 

Hoe Upgrade Estate omgaat met de coronacrisis
Om de verdere verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te vertragen, heeft het HR-team zich razendsnel georganiseerd. Er werd navenant gehandeld met aandacht voor de persoonlijke situatie van elke medewerker. Aan de hand van telewerk en videovergaderingen blijft het team up and running. Alle events worden omgeschakeld naar een digitale versie (bv. webinar). Met deze maatregelen wil Upgrade Estate de zorg voor de meest kwetsbaren kracht bij zetten.

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium