think tomato viert tweejarig bestaan met twee nieuwe smaken!

think tomato viert tweejarig bestaan met twee nieuwe smaken!

think tomato introduceert de spicy en ricotta

Hoera! Eind november mag think tomato twee kaarsjes uitblazen. Wat ooit begon als een voorliefde voor tomaten, is uitgedraaid tot een groeiend artisanaal Belgisch merk dat bekend staat om zijn huisgemaakte kant-en-klare tomatensaus. Om deze tweede verjaardag te vieren, wordt de bekende tomatensaus vergezeld van twee nieuwe smaken op basis van tomaat: spicy en ricotta.​


EEN VERHAAL VOL LIEFDE, GEDULD EN TOMATEN

Julie, oprichter van think tomato, maakte al jaren haar eigen tomatensaus. Maar na de geboorte van haar eerste zoontje was ze op zoek naar een gezonde kant-en-klare tomatensaus om wat tijd te winnen tijdens het koken. Die zoektocht leverde helaas enkel sauzen op met te veel zout, bewaarmiddelen of weinig smaak op.

Dé oplossing? Haar eigen tomatensaus op de markt brengen! Na twee jaar sleutelen en evalueren als een echte fijnproever ontstond de think tomato-saus met Belgisch geteelde kerstomaten: the healthy kitchen hack. Ondertussen groeide het think tomato-team uit tot maar liefst 5 tomato lovers!


2 JAAR VIEREN MET 2 NIEUWE SMAKEN

De spicy think tomato is, zoals de naam al verklapt, lekker pikant. Julie vond het belangrijk dat er een duidelijk verschil was met haar originele tomatensaus. De hoeveelheid Belgische kerstomaten in de saus (500 gr in 1 pot) is dezelfde als bij de original. Voor de spiciness werden rode pepers toegevoegd die de saus nog meer pit geven.

“Vaak zijn pikante tomatensauzen niet spicy genoeg voor echte liefhebbers, en moeten ze zelf nog kruiden toevoegen. Bij de think tomato spicy is dat niet meer nodig”, aldus Julie, think tomato mastermind.

Toch geen fan van een té pikante saus? No worries! Meng een original pot met een spicy om een iets minder pikante versie te bekomen.

De ricotta think tomato werd in samenwerking met De Zuivelarij, een Berlaarse kaasmakerij die zelf Berloumi maakt, ontwikkeld . Omdat think tomato graag te werk gaat met Belgische producten, zag Julie deze samenwerking onmiddellijk zitten. Deze nieuwe smaak bestaat uit 20% ricotta van Berloumi en 80% think tomato. De saus is iets dikker en romiger dan de originele think tomato-saus, wat perfect aansluit bij een pasta of een mals stukje kip. 

“David van De Zuivelarij contacteerde me met het idee voor deze leuke combinatie. We hebben de bereiding uitgetest in zijn industriële keuken, en ik moet eerlijk zeggen, ik was meteen verkocht aan de smaak!”

Deze ricotta versie is voorlopig enkel te verkrijgen in de limited edition kerstboxen van think tomato.


INSPIRATIEBOEK 2.0

Nieuwe smaken betekenen tijd voor nieuwe gerechtjes! In het inspiratieboek 2.0bundelde Julie haar favoriete recepten, zowel met de original think tomato als de spicy en ricotta sauzen. De perfecte inspiratiebron wanneer je geen idee hebt wat te koken of wanneer ze thuis vragen “wat eten we vanavond?”.

Bij think tomato wordt er sterk ingezet op convenience. Alle gerechten uit het boek zijn snel en gemakkelijk te bereiden. Je kan ook alle think tomato recepten uit het inspiratieboek en zó veel meer ontdekken op de website.

Ontdek hier alle recepten!

Klik hier voor hoge resolutiebeelden

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium