grohe-bau-mood-1.jpg
Delen:

Tandpastavlekken in lavabo zijn vervelendste badkamergewoonte van partner of huisgenoot

Een recent onderzoek* van GROHE, ’s werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, geeft inzicht in de badkamergewoontes én -frustraties van Belgen. Bij maar liefst een kwart van de Belgen staan de minder goede badkamergewoontes van zijn of haar partner/huisgenoot wekelijks ter discussie. Het grootste heikel punt blijkt niét de WC-bril die omhoog blijft staan, maar wél in de lavabo achtergebleven tandpastavlekken.

Frisgewassen, zo voelen we ons na een bezoek aan de badkamer. Maar hoe zit het met de ruimte die hiervoor dienst doet? Welke gewoontes leer je je huisgenoot/partner liever af en welke innovatieve features maken van je dagelijkse tussenstop in de badkamer een absolute experience? GROHE zocht het voor je uit en bundelt hieronder de opvallendste cijfers.

 
 

Een propere badkamer is de basis van een goede relatie

Samenwonende Belgen geven hun relatie gemiddeld een 8 op 10. Absoluut niet slecht, maar over badkamergewoontes wordt er al eens gestruikeld zo blijkt. De helft van de Belgen vindt achtergebleven tandpastavlekken in de lavabo van partner of huisgenoot vervelend. En ook een omhoog staande wc-bril blijft een bron van frustratie bij 4 op de 10 samenwonende Belgen. Ongeveer een vierde van de Belgen (24%) zegt ook dat hun partner de badkamer altijd vuil achterlaat. ​ 

O dierbaar putteke

Onmisbaar in iedere badkamer maar voor velen een pain in the eye. Zo geeft 8 op de 10 Belgen aan het vies te vinden wanneer er haar achterblijft in in het afvoerputje. Wie zijn die andere 20% van de Belgen vragen we ons dan af. Wekelijks het putje legen doen Belgen evenwel niet zo graag, maar 76% geeft wel aan dit op maandbasis te doen.

Een propere douche na ieder gebruik

Het oog wil ook wat, niet alleen op esthetisch vlak, maar ook op vlak van orde en netheid. Zo zegt 64% van de Belgen de lavabo te poetsen na elk gebruik. Maar liefst 67% maakt ook de douche schoon na iedere douchebeurt. De Vlamingen houden er de grootste poetskriebel op na, want 71% van de Vlamingen poetst de douche na iedere douchebeurt. Ook in Brussel (67%) en Wallonië (67%) staat een propere douche na ieder gebruik hoog op de to do list, in beide landsdelen geeft 67% van de inwoners aan zijn/haar douche te poetsen na de douchebeurt. Opvallend is dat vooral 55+’ers (79%) hun douche poetst na ieder gebruik.

 
 

In Henegouwen douchen ze gemiddeld het langst, in Vlaams-Brabant moet het vooruit gaan

Douchen wint het overduidelijk van baden. De meeste Belgen (74%) geven aan dat ze bijna altijd een douche nemen, terwijl 18% vaker een bad neemt. Brusselaars (11:24 minuten) staan bovendien gemiddeld bijna 2 minuten langer onder de douche dan Vlamingen (9:30 minuten). Mensen uit Henegouwen staan gemiddeld het langst onder de douche (12 minuten), terwijl Vlaams-Brabandershet kortst douchen (8:54 minuten). 

Safe water, safe the planet! 

De top 3 waterbespaartips volgens de Belgen: op plaats 1 staat de kraan dichtdraaien tijdens het handen wassen of tanden poetsen. Kortere douches nemen bekleedt de tweede plaats en de waterspaarknop sluit het rijtje.

Dankzij een waterbespaarknop zoals de GROHE EcoButton (die je in diverse thermostaatseries kan terugvinden), en de GROHE EcoJoy technologie (die in een breed gamma aan kraanwerk verwerkt zit), bespaar je enkel op water en niét op comfort.


Voor meer info, vragen of opmerkingen, aarzel niet ons te contacteren:

Walkie Talkie - Deborah Dekrem & Rani Huttener l ​ [email protected] ​ l 0495 14 18 26 & 0477 85 42 38


 

*Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van GROHE tussen 4 en 13 mei 2022 bij 2000 Belgen representatief op provincie, geslacht, leeftijd en diploma. De maximale foutenmarge bij 2000 Belgen bedraagt 2,08%.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

walkie.talkie.be

Contact

Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium

+32 9 391 60 63

[email protected]