Spotify treedt toe tot de metaverse
Spotify Island op Roblox biedt nieuwe ervaringen voor fans en artiesten
Spotify kondigt vandaag als eerste muziekstreamingsdienst een samenwerking aan met gaming platform Roblox. Roblox-spelers kunnen Spotify Island bezoeken, een interactieve plek in de metaverse waar fans en artiesten over de hele wereld samen komen om nieuwe sounds, interactieve quests en exclusieve merchandise te ontdekken.
Wat kan je verwachten van Spotify Island:
- Exclusieve virtuele merchandise: Artiesten kunnen op een eenvoudige manier in contact komen met fans en in samenwerking met Spotify in-game merchandise creëren. Spotify's aandeel in de verkoop van deze merch vloeit rechtstreeks terug naar de artiesten zelf. K-Pop artiesten SUNMI en Stray Kidszijn de eerste artiesten waarvan je virtual merchandise zult kunnen aankopen op Spotify Island. De merchandise van SUNMI is vanaf vandaag verkrijgbaar, en die van Stray Kids in de komende weken!
- Interactieve ervaringen: Roblox-gebruikers krijgen op het eiland de kans om hun favoriete artiesten te ontmoeten, interactieve opdrachten te voltooien en exclusieve content te ontgrendelen. Spelers kunnen ook hun eigen audio-ervaring creëren in de virtuele beat-maker stations die mede-mogelijk gemaakt zijn door Soundtrap. Op het eiland zijn ook andere muzikale paaseieren te vinden, tenminste voor de aandachtige speler.
- Sparen voor merchandise: Spotify-luisteraars zullen een aantal bekende vormen, kleuren en iconen opmerken op Spotify Island. Roblox-gebruikers krijgen bijvoorbeeld de kans om het hartvormige "Like"-icoontje te verzamelen en zo gratis virtuele Spotify-merchandise te bemachtigen.
In de komende weken kunnen fans de eerste thematische ervaring op Spotify Island verwachten, K-Park, een eerbetoon aan alles wat met K-Pop te maken heeft. En binnenkort krijgen fans in K-Park de kans om in contact te komen met de supersterren Stray Kids en SUNMI.
Voor meer details over Spotify Island, bezoek Spotify’s For The Record blog.
Speel het spel via Roblox.com/spotify.
Over Spotify
In 2008 veranderde Spotify voorgoed het luisteren naar muziek. Ontdek, beheer en deel gratis meer dan 82 miljoen tracks, waaronder meer dan 3,6 miljoen podcasttitels, of upgrade naar Spotify Premium om toegang te krijgen tot exclusieve functies voor muziek, waaronder een verbeterde geluidskwaliteit en een on-demand, offline en reclamevrije muziekluisterervaring. Vandaag de dag is Spotify 's werelds populairste abonnementsdienst voor audiostreaming met 406 miljoen gebruikers, waarvan 180 miljoen abonnees in 184 markten. Ga voor meer informatie, afbeeldingen of contact met het persteam naar https://newsroom.spotify.com/
Voor meer informatie of videomateriaal, gelieve contact op te nemen met:
Charlotte Marron - [email protected]
Ineke Tack - [email protected]