Spotify maakt podcasts interactief met twee nieuwe functies: Q&A en Polls

Spotify maakt podcasts interactief met twee nieuwe functies: Q&A en Polls

Spotify komt vandaag met twee nieuwe functies om podcast makers en luisteraars dichterbij elkaar te brengen. De interactieve functies Q&A en Polls maken het voor luisteraars makkelijker om in contact te komen met de mensen achter hun favoriete podcasts. Voor makers is het nu ook mogelijk om direct op het Spotify platform van hun luisteraars te horen. 

Q&A en Polls zijn een eenvoudige manier voor de makers om directe feedback en input te krijgen van hun publiek om zo toekomstige inhoud te beïnvloeden. Tijdens het testen, heeft Spotify gezien hoe makers de functie op tal van manieren gebruiken: om suggesties te krijgen voor toekomstige gasten, voor feedback over de keuze van het onderwerp en de indeling, en voor leuke gamification doeleinden die ervoor zorgen dat luisteraars terugkomen om te horen hoe de hosts reageren op hun antwoorden.

Hoe het werkt voor luisteraars 

  • Bij afleveringen waar de maker een vraag of poll heeft geplaatst, kunnen luisteraars de geplaatste vraag onderaan de pagina van de aflevering vinden op Spotify mobile (iOS en Android). Afhankelijk van of de maker heeft gekozen voor een vraag met een open einde of een poll, kunnen luisteraars in-app reageren.

Hoe het werkt voor makers

  • De features  van de podcast kunnen worden beheerd op Anchor (podcasts moeten worden gehost op Anchor om te kunnen profiteren van deze functies). 

  • Makers kunnen de Q&A en Polls functionaliteit toevoegen tijdens het uploaden van een aflevering. Hier kunnen ze een vraag toevoegen en kiezen uit een poll of open tekstvak. 

  • Makers krijgen een melding wanneer luisteraars reageren op hun vragen en kunnen de antwoorden bekijken op hun Anchor account. 

Podcasts zijn traditioneel vaak een eenrichtingsverkeer, waarbij makers via omwegen zoals mail of social media toch de interactie met luisteraars op zoeken. Zonder integratie in het podcast platform kan de communicatie tussen maker en luisteraar stroef verlopen, wat onprettig is voor zowel luisteraars als makers. Spotify hoopt met de komst van de nieuwe functies dit probleem op te lossen. 

And there’s more: Spotify lanceert ook ‘Find The One’, een tool voor mensen om podcasts te ontdekken op basis van hun luistergeschiedenis!

DOWNLOAD HIER BEELDMATERIAAL IN HOGE RESOLUTIE

CLICK HERE TO VISIT SPOTIFY'S NEWSROOM

Over Spotify
In 2008 veranderde Spotify voorgoed het luisteren naar muziek. Alles wat we doen komt voort uit onze liefde voor muziek. Vandaag de dag zijn we de leider in audiostreaming met een community van meer dan 345 miljoen actieve gebruikers, onder wie meer dan 155 miljoen Spotify Premium-abonnees in 178 landen. Het is onze missie om het potentieel van menselijke creativiteit volledig te benutten door miljoenen artiesten de kans te geven te leven van hun kunst. En om fans de kans te geven om daarvan te genieten en erdoor geïnspireerd te raken.

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium