SPA INTRODUCEERT NIEUWE PURPOSE ‘BETER DRINKEN.BETER LEVEN.’
Mineraalwatermerk verbindt zich aan haar missie om mensen te helpen beter te drinken
Dinsdag 1 maart 2022 — Gezonder leven; het staat al jaren op de wishlist van vele Belgen. Aan de eigen gezondheid wordt zelfs meer belang gehecht dan aan familie of persoonlijke vrijheid. Bij gezond leven denken we meteen aan gezond eten (48%), direct gevolgd door genoeg bewegen (44%). Een derde aspect – beter drinken – speelt veel minder bewust een rol in het streven naar een gezonde leefstijl. Slechts 8% van alle Belgen associeert ‘gezond leven’ meteen met beter drinken*. Dit terwijl goed en gezond drinken minstens net zo belangrijk is om gezond te leven.
Om meer mensen te helpen beter te drinken om zo beter te leven, start SPA de Purpose campagne “Beter drinken. Beter leven”; een missie puur uit het hart van het merk. Op 28 februari deed SPA een oproep aan heel België met een opvallende outdoor campagne met model Linda Deplacie (61 jaar) die een ode brengt aan de kracht van puurheid. Bovendien start SPA een eigen Academie waarmee jong en oud op een positieve en interactieve manier wordt geïnspireerd om beter te drinken. De Academie is te vinden op de social-mediakanalen van SPA en op www.SPA.be
DE PUURHEID DIE JE VERDIENT
SPA wil zich als grootste mineraalwatermerk van de Benelux engageren om meer mensen te helpen beter te drinken. Mélanie Decelle, Marketing Director Spadel Benelux:
“Het is onze verantwoordelijkheid, zo voelen we dat in elke vezel van ons merk. We willen graag gezonder leven, maar realiseren ons onvoldoende dat naast gezond eten en bewegen ook beter drinken hierbij belangrijk is: bewust kiezen voor zuiverheid en natuurlijkheid. En de duurzame keuze maken die een positieve impact heeft op de planeet. Naast onze SPA mineraalwaters zijn de mineraalwaters met smaak – SPA TOUCH – en de limonades van SPA met 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong hier het perfecte voorbeeld van. Geef jezelf de puurheid die je verdient, bij elke slok, elke dag, een leven lang. Je lichaam zal je dankbaar zijn! We willen deze missie met plezier en positieve inspiratie uitdragen, ongeacht de leeftijd. Daarom zijn we ook ongelofelijk trots op Linda Deplacie als onze ambassadrice.”
KRACHTIG BEELD
1 beeld zegt meer dan 1000 woorden. In 2022 werd model Linda Deplacie (61 jaar) opnieuw gefotografeerd nadat ze ook al in 2002 en in 1985 in al haar puurheid in beeld was gebracht. Linda is dé ambassadeur van het gedachtengoed van SPA; ze is het toonbeeld van tijdloze puurheid, door gezond te leven en te drinken. Linda Deplacie:
“Ik ben trots op het ambassadeurschap van deze krachtige boodschap van SPA. De boodschap die ik als ambassadrice van SPA wil uitdragen is dat iedereen beter en gezonder kan leven. Het is niet moeilijk: beter eten, beter bewegen en dus ook… beter drinken. Het is een kleine inspanning, maar maakt een groot verschil. En het maakt ook gelukkiger, op elke leeftijd. Ik denk dat ik daar wel een bewijs van ben.”
De campagne met Linda Deplacie is vanaf 28 februari te zien op grote schermen in België en Nederland, via social media, een influencer campagne en in printmedia.
OVER SPA
SPA is het grootste merk in de Benelux voor natuurlijke mineraalwaters. SPA mineraalwater heeft als missie om consumenten natuurlijke oplossingen te bieden voor hun behoefte aan hydratering en verfrissing. Al meer dan 130 jaar zet SPA zich in om de natuur waaruit het ontspringt – ruim 13.177 hectare ongerept natuurgebied, een van de grootste natuurgebieden van Europa – te beschermen voor toekomstige generaties. Sinds september 2020 zijn de mineraalwaters en frisdranken van SPA klimaatneutraal en sinds november 2021 is de bottelarij, SPA Monopole, biodiversity positive.
*Representatief onderzoek onder ruim 1000 respondenten, uitgevoerd door Indiville in opdracht van SPA, februari 2022
SPA®
SPA water werd gebotteld en voor het eerst geëxporteerd in 1583. In die tijd was ze al beroemd. Uit alle horizonten kwamen de groten van deze wereld naar Spa om te genieten van de positieve effecten van het water. De natuurlijke minerale wateren van SPA® worden na hun lange ondergrondse reis uit het hart van de Venen geput. SPA® zorgt er al meer dan 130 jaar voor dat de natuur zuiver en intact blijft. SPA® wordt gebotteld door Spa Monopole en het bedrijf heeft altijd geprobeerd het gewicht en de ecologische voetafdruk van de verpakking te verminderen. De bottelarij van Spa Monopole telt ongeveer 520 medewerkers en produceerde eind 2018 een jaarlijks volume van 460 miljoen liter.
Spadel
Spadel is een Europese familiale groep die als missie heeft om op natuurlijke manier te voldoen aan de behoeften aan hydratering en verfrissing van de consumenten, hun hele leven lang. Ze commercialiseert merken van natuurlijk mineraalwater, bronwater en frisdranken op basis van natuurlijk mineraalwater: SPA® en Bru® in de Benelux, Devin in Bulgarije, Wattwiller en Carola in Frankrijk. Duurzame ontwikkeling maakt uiteraard deel uit van het DNA van de Groep Spadel en bepaalt mee haar MVO-beleid 2025. Spadel haalde in 2019 een omzet van 298,4 miljoen €. Eind 2019 stelde de groep Spadel 1336 mensen tewerk.