POP-UPCONCEPT DINNER ON THE LAKE GOOIT INTERNATIONAAL ANKER UIT

POP-UPCONCEPT DINNER ON THE LAKE GOOIT INTERNATIONAAL ANKER UIT

DINNER ON THE LAKE INNOVEERT & BREIDT UIT

Dineren op een vlot midden op het water omgeven door rustgevende natuur, dat is Dinner On The Lake. Na drie succesvolle zomers in eigen land gaat Friends & Fools, het Gentse ondernemersduo achter Dinner On The Lake, op expeditie om het unieke gastronomieconcept internationaal te lanceren. 

 

“Die op het water is, moet varen” 

Wie iets anders wil dan een klassiek diner, kon al terecht in de lucht, op een rooftop, in het donker of zelfs in een maïsveld. Dineren op een vlot te midden van een grote plas water omringd door natuurschoon, daar zag de Gentse start-up Friends & Fools potentieel. De bedrijfsnaam verklapt het DNA achter het inventieve horecaconcept “Dinner On The Lake”. Twee vrienden die met een zot idee iedereen met een hart voor natuurschoon en gastronomie met verstomming slaan. 

Samen met compaan en zakenpartner  Jeremy Buyle - die in Gent zijn sporen al verdiende met het aperitiefevenement Gandtourage -, initieerde Angelo Medagoda drie zomers geleden het pop-upconcept "Dinner On The Lake". Jaargang één in 2016 bestond uit een vlot met daarop een lange tafel voor twaalf personen en een bohemian barbecue. Tijdens editie twee en drie verdubbelden ze het aantal gasten en verrasten ze drie maand lang met verfijnde viergangenmenu's van beloftevolle chefs. 

Deze zomer gaat Dinner on the Lake in ’t kwadraat. Niet alleen voorzien ze een luxueus vlot voor 40 personen en werken ze voor het eerst samen met o.a. Belgische sterrenchefs om het culinair gehalte naar een nog hoger niveau te tillen. Ze verrassen ook met twee edities in Gent én in Maasmechelen. Op maandag en dinsdag privatiseren ze het vlot exclusief voor paticuliere en B2B events. 

“Tussen alle start-ups en pop-ups is het als beginnende ondernemer knap lastig om op te vallen en overeind te blijven. Maar wie op het water is, moet varen. De goesting om ook internationaal uit te pakken met ons concept leeft al een hele tijd. We hebben het gevoel dat we dansen op een borrelende vulkaan die nog volledig los moet barsten", aldus Medagoda.  

Dansen op een vulkaan

Dinner On The Lake wordt zeer goed onthaald in België, maar bourgondiërs vind je overal ter wereld. Daarom kijkt Friends & Fools ook over de landsgrenzen heen om het culinaire concept internationaal uit te rollen. De reacties zijn alvast unaniem enthousiast: een gastronomische ervaring gekoppeld aan natuurschoon, lijkt mensen heel erg te bevallen. De prospectietrip ging naar Maleisië, Singapore en Canada. In Nederland zijn er inmiddels concrete lanceringsplannen in 2019.

Investeerder gezocht

In drie jaar tijd gingen ze van 440 gasten (2016) naar 4600 (2018) en steeg hun omzet met factor 14. Om hun ambitieuze groeistrategie kracht bij te zetten, ging het duo in zee met het Gentse WinWinnereen webplatform dat ondernemers en private investeerders met elkaar in contact zet. Door ondernemers professioneel te begeleiden én door als matchmaker op te treden begeleidt WinWInner Dinner On The Lake naar hun groeifinanciering van 75.000 die noodzakelijk is voor een internationale launch. 

Dinner On The Lake kijkt investeerders enthousiast in de ogen om van Dinner On The Lake in een geslaagde franchise te maken.

"De contacten liggen er, het concept is  schaalbaar en vertaalbaar naar andere landen of continenten. We zoeken geen astronomisch bedrag, wel een springplank om logistieke investeringen te kunnen realiseren", zegt Buyle.

DOWNLOAD HIER BEELDMATERIAAL

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium