Plopsa sluit partnership met GROHE voor badkameroplossingen in Plopsa Hotel

Plopsa sluit partnership met GROHE voor badkameroplossingen in Plopsa Hotel

>> De samenwerking staat in het teken van duurzaamheid en het vergroten van de klantbeleving
>> Het partnership zorgt voor maximaal comfort bij bezoekers tijdens hun overnachting
>> Net als GROHE wil Plopsa continu innoveren met een balans tussen esthetiek en techniek

Recent legde Plopsa de eerste hand aan de bouw van het gloednieuwe Plopsa Hotel. In de zomer van 2020 zal het hotel voor het eerst zijn deuren openen en kan je als bezoeker overnachten in een van de 117 themakamers. Voor dit project klopte Plopsa aan bij GROHE, 's werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting, voor de invulling van de badkamers en andere sanitaire ruimtes van het hotel.

Verfijnd decor
Omdat Plopsa gekend is voor haar thematisering, zal ook de look en feel van het hotel volledig in lijn liggen met de uitstraling van het themapark. De foyer wordt ingericht als theater-/operazaal waarbij de personages van Studio 100 een centrale rol spelen. Ook de kamers werden volledig uitgetekend naar het vrolijke karakter van de figuren. Van de 117 kamers zullen 11 suites in het thema worden gegoten van onder andere Maya de Bij, Kabouter Plop, Bumba, K3 en Mega Mindy. De 14 luxesuites worden voorzien van nog meer ruimte, luxe en comfort. De overige 92 standaardkamers krijgen een neutraler theaterthema.

Zowel de standaardkamers als de suites zullen uitgerust zijn met GROHE douchesystemen en kraanwerk. De keuze viel voor de Grohtherm perfect shower sets, Atrio en Essencekraanwerk. De badkamerproducten worden telkens afgestemd op het interieur van het verblijf door afwisselend te spelen met de brushed kleuren Hard Graphite, Warm Sunset, Nickel, Cool Sunrise of chroom voor een keer op keer harmonieuze look. Daarnaast zullen ook de sanitaire ruimtes van het hotel en de personeelsruimte voorzien worden van GROHE producten.

Twee partners, één visie

"Zoals bij ieder project zijn we gestart met een marktonderzoek. Bij zo een onderzoek kiezen we voor een product met een goed evenwicht tussen het operationele en het decoratieve. Dat bracht ons bij GROHE, die met overtuiging de juiste partner is in aanbod, prijs en kwaliteit", zegt Kristof Van Hove, Project Manager Decoration bij Plopsa. "Het vlotte contact en gedreven engagement van het team waren de perfecte aanvulling op ons eigen dynamisme." 

“Toen Plopsa bij ons kwam aankloppen met hun plannen voor de inrichting van het hotel zagen we meteen een match met het nieuwe GROHE Colors gamma. Door de verschillende kleuropties is het makkelijk om ook de badkamer in lijn te krijgen met het thema van het hotel", vult Stéphane Cassiman, General Manager BeLux GROHE aan. "Dat het ging om een erg professionele samenwerking blijkt uit de voorbereiding en aanpak van het Plopsa team en de duurzame kijk op het project." 

Contacteer ons
Rhany Opalfvens Walkie Talkie
Rhany Opalfvens Walkie Talkie
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a PR agency that creates both online and offline TalkValue through an everything-is-media communication approach. We reach out to our extensive network of publishers, connect the right plugs, and help your company or brand to tune into the right frequency. By distributing strategic and relevant content at the right wavelength we allow our clients to reach, touch and engage generations of influential tastemakers at their core.

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium