Nieuw concept 'Secret Cinema by Kinepolis' instant hit bij filmfanaten

Nieuw concept 'Secret Cinema by Kinepolis' instant hit bij filmfanaten

Donderdag 13 september 2018 — Vorige week lanceerde Kinepolis een gloednieuw concept: 'Secret Cinema by Kinepolis'. Bezoekers genoten van een filmvoorstelling op een geheime locatie volledig in het thema van de film. De eerste editie van 'Secret Cinema by Kinepolis' ging door in Gent van 7 tot en met 10 september met horrorfilm 'The Nun'. Het concept bleek meteen een instant hit bij filmfanaten en was in een mum van tijd volledig uitverkocht.

Voor iedereen die ooit al eens midden in de filmactie wou zitten, introduceert Kinepolis 'Secret Cinema by Kinepolis'. Een filmervaring die -nog meer dan 3D en 4DX- de grens tussen realiteit en fictie vervaagt. Kijklustigen worden op een geheime plek getrakteerd op een filmervaring van formaat. Het gloednieuwe concept palmt vier dagen lang een unieke locatie in, helemaal in het thema van de film. De eerste editie van Secret Cinema by Kinepolis mocht 1.000 gasten ontvangen, inclusief de sneak preview voor pers en genodigden op donderdag 6 september. Een flink aantal aanwezigen dosten zich ook volledig uit speciaal voor de gelegenheid.

Horrorfilm in voormalig klooster
De eerste editie ging van start met de ijzingwekkende horrorfilm 'The Nun'. Van 7 tot 10 september was er dagelijks één voorstelling voor 190 personen. Bezoekers ontvingen slechts enkele dagen op voorhand de exacte locatie: Monasterium PoortAckere in Gent. 

De binnenplaats van het klooster was ondergedompeld in de ijzingwekkende sfeer van 'The Nun'. Tickets worden gecontroleerd door een priester en vervangen door een paternoster. Een waarzegster probeert je rusteloos haar tent binnen te lokken terwijl twee nonnen aan de ingang van het klooster een bel rinkelen: tijd om het klooster te betreden! Bezoekers moeten eerst hun GSM opbergen in een plastiek zakje want binnen is 'verbinding met de duivel verboden'. Een biechtstoel, overal kaarsen, nonnen en priesters in elk hoekje,... Niet voor angsthazen! Een priester geeft aanwezigen ook een Latijnse Weesgegroet om vanbuiten te leren: de film start pas nadat iedereen samen het Weesgegroet heeft opgezegd. 

"Het is duidelijk dat het publiek enthousiast is over het concept. Maar het succes hangt af van de film en de gepaste locatie en animatie. Voor een volgende editie moet alles mooi in elkaar passen zodat we een ‘full experience’ kunnen bieden. We hopen dit jaar nog uit te kunnen pakken met een nieuwe editie."
Karen Vanstaen, Marketing Manager Kinepolis België

 

Over Kinepolis
Kinepolis Group NV ontstond in 1997 uit een fusie van twee familiale bioscoopgroepen, en werd beursgenoteerd in 1998. Kinepolis staat voor een innovatief bioscoopconcept dat als baanbrekend geldt binnen de sector. In Europa telt Kinepolis Group NV 50 bioscopen, verspreid over België, Nederland, Frankrijk, Spanje, Luxemburg, Polen en Zwitserland. De Groep is ook actief in filmdistributie, eventorganisatie, schermreclame en vastgoedbeheer.Sinds de overname van de Canadese bioscoopgroep 'Landmark Cinemas' in december 2017, heeft Kinepolis Group vandaag 93 bioscoopcomplexen in haar portefeuille (waarvan 43 in eigendom), goed voor 814 schermen en meer dan 180.000 zitplaatsen. Inclusief de overgenomen Canadese organisatie, kan Kinepolis nu rekenen op 3.750 medewerkers om miljoenen bioscoopbezoekers een onvergetelijke filmbeleving te bezorgen.