neubau eyewear vervat millennial zeitgeist in debuutcollectie

neubau eyewear vervat millennial zeitgeist in debuutcollectie

Goed nieuws voor de brildragers onder ons! We kennen het allemaal: je bent op zoek naar een nieuw montuur en wil een fris –misschien zelfs op een trend surfend- en toch ook tijdloos design. De zoektocht werd net een stuk makkelijker: neubau eyewear lanceert in juni 2016 wereldwijd zijn eerste optische brillencollectie die zal bestaan uit twaalf modellen in telkens zes kleuren. De monturen worden ontworpen en handgemaakt in Oostenrijk en interpreteren klassieke vormen op een moderne wijze. Mede door het handwerk krijgen de neubau eyewear monturen hun uitmuntende pasvorm waardoor ze altijd en overal te dragen zijn.

 

Het merk put inspiratie uit de hippe, bruisende wijk Neubau, het zevende district van de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. “Met zijn debuutcollectie wil neubau eyewear dit eigentijdse, creatieve Wenen uitstralen en de mensen aanspreken die er zich thuisvoelen”, zegt Daniel Liktor, brand manager van neubau eyewear.

 

Bril als fashion statement

“Een bril is meer dan een gebruiksvoorwerp”, Daniel Liktor benadrukt dat de hedendaagse klant kritisch kijkt naar het ontwerp van een bril. “Het is een belangrijk accessoire dat afgestemd is op hun persoonlijkheid en hun outfit.” Naast de vaste waarden zoals zwart en zilver kleurt de wereld van neubau denim, munt, koffie, psychedelic tortoise en koper, het accent in de collectie. “Het koperkleur illustreert perfect onze denkwijze. Niet meer weg te slaan uit interieurvormgeving maar nog onontgonnen terrein in de brillenwereld. We halen steeds inspiratie uit wat andere industrieën doen, met als koplopers mode, interieurvormgeving en lifestyle”, zegt Daniel Liktor.

 

Eerbetoon aan creativiteit en vakmanschap

neubau eyewear is een eerbetoon aan creativiteit, vernieuwing en de tijdsgeest van de millennials; maar haalt zijn kracht uit meer dan het moderne design alleen. De neubau eyewear monturen worden vervaardigd uit lichte maar sterke polymeren, roestvrij lichtmetaal, of een combinatie van beiden. Het injection molding proces van de polymeermonturen beperkt afval tot een minimum. Het merk hoort thuis onder de toonaangevende Oostenrijkse brillenfabrikant Silhouette International Schmied AG en kan voor de productie en klantenservice rekenen op hun jarenlange ervaring en vakkennis.

 

Ontdek de gloednieuwe optische collectie van neubau eyewear op http://neubau-eyewear.com/ of bij de betere opticien in je buurt. De prijzen voor de correctiemonturen variëren tussen € 169 en € 229. De eerste neubau eyewear zonnebrillencollectie volgt in oktober 2016 en zal bestaan uit acht modellen.

Een behind-the-scenes video van de lifestyle shoot kan je hier bekijken.

 

Over neubau eyewear
neubau eyewear haalt zijn naam en inspiratie uit de hippe, bruisende wijk Neubau, het zevende district van de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. Het merk is een eerbetoon aan creativiteit, innovatie en de zeitgeist van de millennials. De monturen worden ontworpen en handgemaakt in Oostenrijk en interpreteren klassieke vormen op een modernistische wijze. Het merk hoort thuis onder de toonaangevende Oostenrijkse brillenfabrikant Silhouette International Schmied AG en kan voor de productie en klantenservice rekenen op hun jarenlange ervaring en vakkennis.

Wil je meer weten over neubau eyewear? Neem een kijkje op hun websiteThe Frame Of Mind blog of blijf op de hoogte via FacebookInstagram of Youtube

 

 

Voor meer info of interviews, contacteer:
Walkie Talkie - Alexis Bracke
alexis@talkie.be
0032 473 63 48 20

Algemene informatie via Silhouette Benelux:
Sandra van Renterghem - PR and Marketing Manager
Desguinlei 6, 2018 Antwerpen
s.vanrenterghem@be.silhouette.com
T +32 (0) 3 248 24 50
M +32 (0) 477 27 96 38

Contacteer ons
Sandra van Renterghem PR and Marketing Manager, Silhouette Benelux
Walkie Talkie - Alexis Bracke
Sandra van Renterghem PR and Marketing Manager, Silhouette Benelux
Walkie Talkie - Alexis Bracke
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a PR agency that creates both online and offline TalkValue through an everything-is-media communication approach. We reach out to our extensive network of publishers, connect the right plugs, and help your company or brand to tune into the right frequency. By distributing strategic and relevant content at the right wavelength we allow our clients to reach, touch and engage generations of influential tastemakers at their core.

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium