Mei plasticvrij: makkelijk implementeerbare tips

Mei plasticvrij: makkelijk implementeerbare tips

>> Twee makkelijk implementeerbare tips om je leven plasticvrijer te maken
>> GROHE Blue Home kan het drinkwaterbudget van een gezin met wel 60% verminderen
>> GROHE wint de German Sustainability Award, Europa’s belangrijkste award voor ecologische en sociale betrokkenheid

De kwestie rond plastic vervuiling op onze aardbol leeft enorm. Heel veel mensen willen verandering zien, maar voelen zich machteloos tegenover deze wereldwijde issue. GROHE verzamelde twee makkelijk implementeerbare tips om je leven al een stuk plasticvrijer te maken. 

De beste verpakking voor water: helemaal geen verpakking

Als je weet dat er wereldwijd per minuut 1 miljoen plastic waterflessen worden gekocht en dat er per minuut één vrachtwagen vol plastic in de oceanen terechtkomt, dan is het hoog tijd om iets veranderen.

We worden er steeds vaker mee geconfronteerd dat onze aardbol lijdt en dat wij daar deels de oorzaak van zijn. Zelf kleine aanpassingen, die eenvoudig te integreren zijn in je dagelijkse huishouden, hebben al een enorme impact. Koop bijvoorbeeld geen waterflessen meer en stap over op kraantjeswater. Dankzij een herbruikbare drinkfles neem je overal je eigen kraantjeswater mee en draag je ook onderweg bij aan het milieu.

Saving the planet; één glas tegelijkertijd met GROHE Blue Home & GROHE Red

Wist je dat er 7 liter water nodig is om één liter mineraal flessenwater te produceren? Dankzij het compacte drinkwatersysteem GROHE Blue Home komt er heerlijk gekoeld, gefilterd licht bruisend water, of bruisend water recht uit de kraan met amper één druk op de knop. Niet enkel de ideale oplossing omdat je hierdoor niet meer hoeft te zeulen met zware pakken water, maar ook omdat je Moeder Natuur er een hart mee onder de riem steekt.

GROHE Blue Home kan het drinkwaterbudget van een gezin met wel 60% verminderen in vergelijking met de prijzen van de grootste flessenwatermerken. Verder ligt ook de totale CO2-uitstoot zo’n 80% lager dan bij flessenwater.

GROHE Red maakt kokend heet water direct beschikbaar. Denk eens na over het aantal keren per dag dat je kokend heet water nodig hebt – en de tijd die je doorbrengt terwijl je wacht tot het water kookt. En stel je nu eens voor dat je tijd, energie en ruimte in de keuken kan besparen – alles in één keer. Dat is wat de GROHE Red belooft: een mooi en betrouwbaar systeem dat direct én veilig kokend heet water levert uit de kraan. Wanneer je eenmaal alle voordelen ontdekt van deze hulp in de keuken zul je nooit meer zonder willen.

De handige systemen van GROHE Blue Home en GROHE Red zijn in elke bestaande of nieuwe keuken in een handomdraai te installeren. Dankzij de handige meeneemflessen kan je altijd genieten van heerlijk smakend water, waar je ook bent. De roestvrijstalen GROHE Red Thermo drinkfles, voorzien van een theezeef, kan je drankje dankzij de unieke isolatiefunctie tot zo’n acht uur op gewenste temperatuur houden. 

Lees meer in de brochures van GROHE Blue Home en GROHE Red en ontdek hier smakelijke recepten met GROHE Red

Prijzen: 

GROHE Blue Home mono: vanaf € 1.208,79

GROHE Red mono: vanaf € 1.194,27

GROHE Red duo: vanaf € 1.173,70

Accessoires: GROHE Blue drinkfles in onbreekbaar plastic. € 9,99. Roestvrijstalen GROHE Red Thermo drinkfles. € 17,99. Meer accessoires hier.

 

GROHE wint Duitse Sustainability Award

Voor de derde keer heeft GROHE met succes een leidende positie bereikt op de Duitse Sustainability Award in de categorie “Grote bedrijven”, waardoor het een van de top 3 ‘Meest Duurzame Grote Bedrijven in Duitsland’ is. Met deze award eert de German Sustainability Award foundation bedrijven die economisch succes combineren met sociale verantwoordelijkheid en milieubescherming op een voorbeeldige manier. Dit is Europa’s grootste award voor ecologische en sociale betrokkenheid in verschillende categorieën. 

“Ik ben zeer verheugd over de uitstekende erkenning die we dankzij onze toewijding hebben gekregen van een van de belangrijkste duurzaamheidsinitiatieven van Europa,” aldus Thomas Fuhr, Executive Director Operations bij GROHE AG en bestuurslid verantwoordelijk voor duurzaamheid. “Het feit dat we dit uitstekende resultaat voor de derde keer hebben kunnen realiseren, bevestigt de continuïteit en intensiteit waarmee we bij GROHE duurzaamheid nastreven. We zullen blijven streven naar het ontwikkelen en produceren van innovatieve en duurzame producten die onze klanten in staat stellen efficiënt gebruikt te maken van water en energie.”

 

De jury benadrukte het feit dat GROHE voortdurend werkt aan het lanceren van duurzame producten en deze verder te ontwikkelen. Enkele voorbeelden:

  • Het streven naar de hoogste niveaus van duurzaamheid is een belangrijke merkwaarde bij GROHE en ook een integraal onderdeel van zijn DNA. 
  • GROHE volgt de 17 Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Deze omvatten de beschikbaarheid en duurzaam waterbeheer van water en sanitatie (SDG 6). 
  • Het watergebruik is de afgelopen jaren met 16,4 procent afgenomen. 
  • Het bedrijf spaart CO2-emissies met hun warmtekrachtcentrales. 

Over GROHE N.V. - S.A.

GROHE, 's werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. Als internationaal merk streeft GROHE naar merkwaarden als technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid, met als doel "Pure vreugde van water" te garanderen. GROHE ontwikkelt al sinds de start nieuwe productcategorieën. Dit omvat de GROHE Blue en Red watersystemen en het recent geïntroduceerde GROHE Sense waterbeveiligingssysteem, dat een innovatief onderdeel is in de groeimarkt van smart home technology. Engineering, innovatie en design zijn als geïntegreerd proces stevig in Duitsland verankerd. Dat de producten het kwaliteitslabel “Made in Germany” dragen, versterkt het vertrouwen van de consumenten in het merk. Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 300 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.

www.grohe.be

Over LIXIL

GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation, een onderneming met meer dan 70.000 werknemers, actief in meer dan 150 landen, dat genoteerd staat op de Tokyo Stock Exchange. LIXIL is internationaal toonaangevend producent van sanitair met naast GROHE bekende merken zoals American Standard, TOSTEM en INAX in zijn portfolio. Op basis van zijn Japanse erfgoed creëert het bedrijf toonaangevende technologie en innoverende producten van hoge kwaliteit die woningen transformeren en zo het dagelijks leven van meer dan een miljard mensen raken. Het verschil met LIXIL zit hem in hoe ze dit doen; door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding om de toegankelijkheid voor iedereen te verbeteren en verantwoorde bedrijfsgroei.

www.lixil.com

Voor meer info, beeldmateriaal of bij vragen, aarzel niet om contact op te nemen met: 

 

Contacteer ons
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Sara De Bruyne Walkie Talkie
Valérie Bourgeois Walkie Talkie
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Sara De Bruyne Walkie Talkie
Valérie Bourgeois Walkie Talkie
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium