Kleur in de badkamer met de GROHE Colors collectie

Kleur in de badkamer met de GROHE Colors collectie

 

>> Tien verfijnde kleur- en afwerkingsmogelijkheden voor een gecoördineerd
badkamerconcept
>> GROHE is de enige complete badkamerleverancier die een kleurengamma aanbiedt dat varieert van kranen tot douches, accessoires en spoelplaten.
>> Uitstekende productkwaliteit dankzij de modernste PVD-technologie*

De perceptie van de badkamer is de laatste jaren drastisch veranderd. Terwijl ze vroeger een functionele ruimte was, gericht op persoonlijke hygiëne, is de badkamer steeds belangrijker geworden als een rustig toevluchtsoord. Bovendien vervagen de grenzen tussen de afzonderlijke woonruimtes steeds meer: de badkamer wordt een leefruimte waardoor badkamerproducten interieuritems worden. Dat gaat gepaard met de toenemende wens van klanten om deze ruimte naar eigen smaak in te richten en het designconcept van de gehele leefruimte te weerspiegelen. Met een perfecte eenheid van harmonisch op elkaar afgestemde elementen wordt de badkamer een stijlstatement. De accenten van de kleuren beïnvloeden de sfeer van de ruimte. Met de Colors Collection biedt GROHE maximale keuzevrijheid. Van kranen en douchesystemen tot accessoires: GROHE biedt een breed scala aan producten in tien verschillende kleuren en afwerkingsmogelijkheden voor een grenzeloos
gecoördineerd badkamerconcept.

Tijdloze schoonheid, geïnspireerd door internationale designtrends

Bij het kiezen van de kleuren hebben de ontwerpers van GROHE zich laten inspireren door wereldwijde designtrends die al lang meegaan. Michael Seum, vice-president DesignGROHE AG: "Tijdens onze bezoeken aan de designbeurs hebben we gezien dat warme, donkere en zwarte afwerkingen een terugkerende trend zijn in het interieur. Ze behoren nu tot een gevestigde kleur- en afwerkingsstrategie. Op basis hiervan hebben we een kleurenconcept samengesteld dat werkt met interieurs die al lang een vaste trend vormen. Als u investeert in kleur in de badkamer, is het niet zo eenvoudig om snel te veranderen qua muurkleur. De GROHE Color Collection biedt onze klanten een gevarieerde gereedschapskist en vooral de vrijheid om hun gewenste visie te creëren. Tegelijkertijd stellen we hoge kwaliteitsnormen om duurzame kleuren en afwerkingen te garanderen."

Schitterende kleurintensiteit en krasbestendige afwerkingen dankzij innovatieve productieprocessen

Esthetiek en functie vormen een perfecte eenheid in de GROHE Colors Collection. Naast klassiek chroom zijn er nog negen andere kleur- en afwerkingsmogelijkheden: SuperSteel, Cool Sunrise, Warm Sunrise, Warm Sunset, Nikkel of Hard Graphite, in de gepolijste of geborstelde uitvoeringen. De elementen hebben een uitstekende kwaliteit dankzij het innovatieve PVD (Physical Vapor Deposition) fabricageproces. De technologie is afkomstig uit de luchtvaartindustrie en heeft een nieuwe standaard gezet voor de kwaliteit van de afwerking.

1. Tijdens de eerste stap, de voorbehandeling, worden de componenten zorgvuldig
gereinigd en behandeld in een oven waar de kunststofcomponenten een
ontgassingsproces ondergaan.
2. Tijdens de tweede stap wordt de PVD-coating aangebracht. Dit proces vindt plaats in een hoge vacuümomgeving en bestaat uit drie stappen: eerst wordt het substraat
gereinigd, daarna wordt de grondlaag aangebracht en vervolgens de verflaag.

Het proces zorgt voor een breder kleurengamma en maakt het tegelijkertijd mogelijk dat de afwerkingen driemaal harder en tienmaal krasbestendiger zijn dan verzinkte afwerkingen.

GROHE Colors: flexibele kleurkeuze voor de klassieke productlijnen van GROHE

In het assortiment van tien kleur- en afwerkingsmogelijkheden kunnen de kranen, douches, accessoires en spoelplaten van de GROHE-designlijnen geïntegreerd worden in een harmonieus badkamerconcept - van de designklassieker GROHE Atrio, het sensuele minimalisme van GROHE Lineare, de intuïtief gereduceerde perfectie van GROHE Essence, GROHE Allure Brilliant of GROHE Eurocube tot de nieuwste collectie GROHE Plus, met een gedurfd, geometrisch D-vormig design. Om het harmonieuze kleurenspel af te ronden, zijn de populaire GROHE inbouw ééngreeps mengkranen (wordt geïntroduceerd in de loop van 2019), het inbouw douchesysteem GROHE SmartControl (vanaf juni 2019) en de innovatieve handdouche Rainshower SmartActive en de multi-jet hoofddouche Rainshower SmartActive (beide vanaf oktober 2019) in verschillende kleuren verkrijgbaar.

Atrio Private Collection: maximale aanpassing in de luxe badkamer van de toekomst

Met het Atrio Private Collection premium concept gaat GROHE nog een stap verder in de vormgeving en personalisatie van de badkamer van de toekomst. Daarnaast biedt het architecten, ontwerpers en klanten de mogelijkheid om hun eigen persoonlijke kranen te creëren. In deze collectie kunnen klanten kiezen tussen tien kleur- en afwerkingsmogelijkheden en greeptypes, terwijl de handgrepen ook kunnen uitgerust worden met verschillende inlegwerken zoals zwart en wit marmer of zwart en wit glas. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn om materialen te gebruiken volgens de wensen van de klant, die gebruikt worden voor het aanrechtblad of het wanddesign. Er zijn geen grenzen aan creativiteit voor een werkelijk unieke badkamerbeleving.

* Physical vapour deposition kleurproces dat ervoor zorgt dat de samenstelling van het oppervlak drie keer harder is en tien keer krasbestendiger.

 

Over GROHE N.V. - S.A.
GROHE, 's werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. Als internationaal merk streeft GROHE naar merkwaarden als technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid, met als doel "Pure vreugde van water" te garanderen. GROHE ontwikkelt al sinds de start nieuwe productcategorieën. Dit omvat de GROHE Blue en Red watersystemen en het recent geïntroduceerde GROHE Sense waterbeveiligingssysteem, dat een innovatief onderdeel is in de groeimarkt van smart home technology. Engineering, innovatie en design zijn als geïntegreerd proces stevig in Duitsland verankerd. Dat de producten het kwaliteitslabel “Made in Germany” dragen, versterkt het vertrouwen van de consumenten in het merk. Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 300 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.​​
www.grohe.be

Over LIXIL
GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation, een onderneming met meer dan 70.000 werknemers, actief in meer dan 150 landen, dat genoteerd staat op de Tokyo Stock Exchange. LIXIL is internationaal toonaangevend producent van sanitair met naast GROHE bekende merken zoals American Standard, TOSTEM en INAX in zijn portfolio. Op basis van zijn Japanse erfgoed creëert het bedrijf toonaangevende technologie en innoverende producten van hoge kwaliteit die woningen transformeren en zo het dagelijks leven van meer dan een miljard mensen raken. Het verschil met LIXIL zit hem in hoe ze dit doen; door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding om de toegankelijkheid voor iedereen te verbeteren en verantwoorde bedrijfsgroei.
www.lixil.com

 

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium