Kleine veranderingen, grote impact: duurzaamheid ontmoet gebruiksgemak met watersysteem GROHE Blue

Kleine veranderingen, grote impact: duurzaamheid ontmoet gebruiksgemak met watersysteem GROHE Blue

  • Afgestemd op de behoeften van de klant van vandaag: GROHE Blue biedt de perfecte balans tussen comfort en duurzaamheid
  • Verbetering van de keukenervaring: GROHE stelt keukenpartners in staat een opvallende oplossing te bieden waarmee hun klanten zich onderscheiden van de rest
  • Made for your water: GROHE lanceert lokale activatie als onderdeel van een brede, aandachtverhogende 360° marketingcampagne
Het wordt voor consumenten steeds belangrijker om duurzamere routines in hun
dagelijks leven te integreren. Als gevolg hiervan zijn consumenten op zoek naar
producten die hun hoge eisen aan gemak en kwaliteit verenigen met een schoon geweten
ten aanzien van het milieu. Met zijn watersysteem Blue biedt GROHE, het toonaangevend
wereldmerk voor complete badkamer- en keukenoplossingen, zijn partners een
innovatieve oplossing die een duurzamere consumptie en een meer bewuste levensstijl
ondersteunt: gekoeld en gefilterd plat, lichtbruisend of bruisend lokaal water direct uit de
keukenkraan. Dankzij deze slimme functionaliteit is GROHE Blue tijd-, ruimte- en
grondstofbesparend en biedt het tegelijkertijd de hoogste kwaliteitsnormen en perfecte
smaak. Afgestemd op de eisen van moderne keukens, zullen keukenplanners een
ongeëvenaard hoogtepunt aanbevelen dat elke 60 cm rond de gootsteen laat opvallen,
terwijl het hun klanten in staat stelt om een echt verschil te maken naar een duurzamer
waterverbruik.

Gemaakt voor moderne keukenervaringen
Ook in de keuken zijn consumenten op zoek naar producten die hen niet alleen helpen hun
dagelijks leven comfortabeler en milieuvriendelijker te maken, maar die ook voldoen aan hun
hoge eisen op het gebied van design en functionaliteit. Het watersysteem GROHE Blue voorziet
professionele partners van een oplossing die op effectieve wijze het beste van alle werelden
combineert: een tijdloze keukenkraan die met één druk op de knop plaatselijk kraanwater
transformeert in gefilterd, gekoeld, plat, lichtbruisend of bruisend water, en tegelijkertijd plastic
wegwerpflessen uit de keuken verbant, glas per glas. Het hart van het product is de koeler - uitgerust met een ultramoderne filtertechnologie, verwijdert deze alle onzuiverheden en zorgt zo voor een lekkere, schone waterkwaliteit. Zelfs koffie en thee zullen beter smaken - dankzij de GROHE Blue filtertechnologie kan elk aroma zich optimaal ontwikkelen.

Een innovatie met echte impact
Een recente studie over consumentengedrag in Europa toont aan dat meer dan een derde van
de consumenten de voorkeur geeft aan merken die zich inzetten voor de bescherming van het
milieu. Prioritair in het beslissingsproces is de weerspiegeling van de waarden en het doel van
het merk, de kostprijs van het product komt op een derde plaats. Met GROHE Blue, die
onlangs de Duitse Duurzaamheidsprijs Design 2021 wegkaapte, ondersteunt GROHE
keukenverkopers bij het proactief vormgeven van deze trend, door zich te positioneren als
thought-leaders op het gebied van duurzaamheid, educatieve consultaties aan te bieden met
betrekking tot duurzaamheid en producten die de consument overtuigen door echte
toegevoegde waarde.

De argumenten zijn eenvoudig: met een GROHE Blue watersysteem in hun keuken kunnen
klanten actief transformeren naar een plasticflesvrij huishouden, wat ook een impact heeft op de
CO2-voetafdruk - elke liter water van GROHE Blue creëert tot 61% minder CO2-uitstoot in
vergelijking met gebotteld water.
Een handig neveneffect: met GROHE Blue kunnen
consumenten verder geld en ruimte besparen, want het kopen en opslaan van flessenwater
behoort tot het verleden.

Bovendien is het watersysteem zelf een echte ruimtebespaarder: met zijn compacte ontwerp
past de GROHE Blue Home koeler in elk standaard keukenkastje onder de spoelbak. Er is
slechts 20 cm breedte nodig, waardoor er genoeg ruimte overblijft voor het afvoersysteem.

Lokale activatie – Made for your water
Om consumenten bewust te maken en te inspireren dat GROHE Blue de ideale match is voor
lokaal kraanwater, lanceert het wereldwijde merk een brede, aandachtverhogende 360°- marketingcampagne die een brede digitale campagne in België omvat op Facebook, Instagram
en Youtube.

Ontdek meer over de campagne “Made for your water” op het content platform GROHE X.

 

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium