Klarna zegt “Hallo!” in België met unieke betalingsoplossing

Klarna zegt “Hallo!” in België met unieke betalingsoplossing

’Betalen binnen 21 dagen’ lancering voor slimme shoppers en retailers die hun shopbeleving willen verbeteren

Brussel, 18 juni - Klarna, internationaal leider op het gebied van betaal- en shopdiensten, gaat vandaag officieel van start in België met de lancering van ‘Betalen binnen 21 dagen’. Shoppers kunnen online kopen en pas betalen wanneer ze de producten hebben ontvangen. Voor zijn eerste stapjes op de Belgische markt gaat Klarna in zee met winkelketens als H&M*, A.S. Adventure en Omoda.

Met de lancering van ‘Betalen binnen 21 dagen’ bestellen Belgische shoppers nu producten in hun favoriete webshops en proberen ze die voordat ze de rekening betalen. Als gebruikers op tijd betalen, is de betaaloplossing bovendien rente- en kosteloos. Aansluitend op het nieuwe aanbod lanceert Klarna ook de Klarna-app, waarmee gebruikers hun betalingen opvolgen, openstaande betalingen uitvoeren en zich laten inspireren. 

Klarna’s betaaloplossingen streven ernaar de shopbeleving te verbeteren en consumenten te helpen die op zoek zijn naar flexibele, eenvoudige en veilige manieren om online aankopen te betalen. Belgische shoppers zullen van de service kunnen gebruik maken bij een waaier aan webwinkels, waaronder die van H&M*, A.S. Adventure, Omoda en vele anderen. Binnenkort volgen nog handelaars. 

“De retailsector verandert razendsnel door de stijgende verwachtingen van Belgische consumenten. Meer dan ooit rekenen consumenten op een transparante en efficiënte service die afgestemd is op hun dagelijkse behoeften. Wij zijn ervan overtuigd dat de toekomst van de retail high tech en high touch combineert. Hoe en wanneer consumenten ook willen shoppen en betalen, wij moeten voor hen klaarstaan. Daarom richten we ons op unieke oplossingen waarmee consumenten het heft in handen nemen en shoppen zoals hen dat past”,
vertelt Sebastian Siemiatkowski, CEO en medeoprichter van Klarna.

KLIK HIER VOOR MEER INFO & BEELDMATERIAAL IN HOGE RESOLUTIE

Bij de aankondiging van de lancering in MAD Brussels stelt het bedrijf dat het voor handelaars in België in de eerste plaats een groeipartner wil zijn. In tal van markten blijkt de internationale expertise van Klarna handelaars te helpen hun conversiepercentage en omzet te verhogen door te focussen op een eenvoudigere check-out voor consumenten.

“Het aanbieden van een goede gebruikservaring is voor veel handelaars een grote uitdaging. De consument wil graag online iets aankopen, maar gaat er uiteindelijk niet mee door vanwege lange of ingewikkelde check-outprocessen, extra kosten, of een gebrek aan bereidheid om online te betalen voor iets wat misschien nooit geleverd wordt of de verwachtingen niet inlost. Daarom introduceren we onze betaaloplossingen met veel enthousiasme ook in België. Dat doen we met een lokaal team en kantoor in Brussel. Onze topprioriteit is handelaars helpen de vruchten te plukken van de toenemende e-commerce en op lange termijn een trouwe basis van tevreden klanten uit te bouwen”, zegt Wilko Klaassen, Klarna-directeur voor België en Nederland.

“We zijn blij dat we als een van de eerste bedrijven Klarna’s systeem ‘Betalen binnen 21 dagen’ aanbieden. Als omnichannel-retailer vinden we het belangrijk dat de klant de touwtjes in handen heeft. We willen ervoor zorgen dat onze online ervaring de offline beleving van onze winkels evenaart. De betaalmethode van Klarna biedt een oplossing voor een van de grootste struikelblokken voor de klant: moeten betalen voor iets wat je nog niet met eigen ogen hebt gezien. Het is onze taak om de best mogelijke klantbeleving te creëren. We zijn ervan overtuigd dat Klarna daartoe de sleutel is”, zegt Thomas Vaarten, directeur Sales & Digital bij A.S. Adventure.

"We werken uitstekend samen met Klarna en blijven altijd op zoek naar nog betere manieren om onze klanten bij te staan, nu ook in België. Al vanaf het begin van onze samenwerking met Klarna in Nederland bleek het team een geweldige partner. Tot nu toe bevestigen de cijfers dat onze klanten Klarna waarderen als optie in ons check-outproces", vertelt Jan Baan, COO bij Omoda.

Klarna werd in 2005 opgericht in Stockholm en heeft momenteel een post-money-waardering van 5,5 miljard dollar. Daarmee is Klarna het grootste private fintechbedrijf in Europa en een van de grootste private fintechbedrijven ter wereld. Klarna bedient vandaag ruim 85 miljoen consumenten en werkt samen met meer dan 200.000 handelaars in Noord-Amerika, Australië het Verenigd Koninkrijk en Europa, waaronder H&M, Sephora, Michael Kors, Wayfair, IKEA, Expedia Group, Samsung, Microsoft, ASOS, Peloton, boohoo, Sonos, Ray-Ban, Levi’s, Ticketmaster, Abercrombie & Fitch en Nike.

Wereldwijd biedt Klarna een breed scala aan producten voor betalen, winkelen en persoonlijke financiën. Het doel is mensen vlotter online en in fysieke winkels te laten shoppen, bijvoorbeeld met mogelijkheden om pas na aankoop te betalen, betaaloplossingen in de winkel en een nieuwe direct-to-consumer-app. 

over Klarna
Wij maken shoppen smoooth. Dankzij Klarna kopen consumenten nu en betalen ze later. Zo halen ze vandaag nog in huis wat ze maar willen. Klarna’s aanbod voor consumenten en retailers omvat betalingen, social shopping en persoonlijke financiën. Meer dan 200.000 handelaars, waaronder H&M, Sephora, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Abercrombie & Fitch, Nike and AliExpress, bieden Klarna’s innovatieve shopbeleving online en in de winkel aan. Klarna is het hoogst gewaardeerde niet beursgenoteerde fintechbedrijf in Europa met een waardering van 5,5 miljard dollar, en een van de grootste fintechbedrijven ter wereld. Klarna werd opgericht in 2005, heeft meer dan 3000 medewerkers en is actief in 17 landen. Surf naar klarna.com voor meer informatie.

Contacteer ons
Charlotte Marron Walkie Talkie
Quentin Glodé Walkie Talkie
Charlotte Marron Walkie Talkie
Quentin Glodé Walkie Talkie
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium