Skip to Content

Klarna helpt consumenten bij het plannen van hun zomerkoopjes

Meer dan 1 miljoen Belgen hebben de afgelopen 12 maanden hun aankopen met Klarna betaald

Brussel, 29 juni 2021 - Klarna, het wereldwijd toonaangevende betaal- en winkelplatform, kondigt vandaag een reeks nieuwe shoppingfeatures aan voor gebruikers van de Klarna-app. Zo kan de consument vanuit de app rechtstreeks browsen in verschillende online shops én met de Collections-tool kunnen gebruikers een gepersonaliseerd verlanglijstje maken en delen. Bovendien kunnen ze – voor de items op hun verlanglijstje – meldingen voor prijsdalingen activeren. Net op tijd voor de zomerkoopjes! Dankzij de prijsopvolgingen en push meldingen pikken gebruikers straks de beste deals mee. 

Nieuw in de Klarna-app:

  • Gebruikers kunnen alle winkels afschuimen en bij de aangesloten partners met Klarna betalen. 
  • Op de startpagina kunnen gebruikers een sneltoets voor hun favoriete winkels toevoegen. 
  • Met de nieuwe Collections-tool kunnen gebruikers producten van alle webshops toevoegen en opslaan. Bovendien kunnen ze hun verlanglijstje via de app met vrienden en familie delen.
  • Gebruikers kunnen mobiele pushmeldingen voor prijsdalingen activeren voor alle items die ze op hun verlanglijstje hebben gezet. Zo zijn ze perfect op de hoogte van elke prijsdaling en aanbieding.
  • COMING SOON – Gebruikers zullen ook inspiratielijstjes van merken, influencers en Klarna’s shopping experts kunnen volgen en delen. Ideaal om nieuwigheden te ontdekken en inspiratie op te doen.

De Klarna-app wordt elke maand gebruikt door 18 miljoen mensen in 17 landen, waaronder Duitsland, Oostenrijk, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Elke maand komen er wereldwijd ongeveer 1 miljoen nieuwe gebruikers bij. Deze evolutie sluit aan bij de internationale tendens, want de vraag naar mobiele webshops stijgt de voorbije jaren razendsnel. We zien dit ook in België, waar de mobiele verkoop tegen 2023 naar alle waarschijnlijkheid de e-commerce sterk zal overstijgen

Wilko Klaassen, Klarna’s Country Manager voor de Benelux en Frankrijk: “Na een eerste succesvol jaar in België, waarin we samenwerkten met grote retailers als Rituals, Art & Craft en Juttu, kijken we er enorm naar uit om de app uit te breiden met enkele van onze populairste shoppingfeatures. De Belgen hebben Klarna’s flexibele betaaloplossingen omarmd. Nu introduceren we nieuwe features die veel verder gaan dan louter de transactie. Het doel? De algemene klantervaring verbeteren. Zo spelen we ook in op de toenemende voorkeur voor mobiel shoppen."

Klarna in België, de cijfers:

  • 1 miljoen nieuwe Belgische consumenten betaalden de voorbije 12 maanden hun onlineaankopen met Klarna
  • + 100.000 maandelijks actieve gebruikers (MAU) 
  • In de webshop van 18.400 retailers (zoals Rituals, Art & Craft en Juttu) kan de Belgische consument afrekenen met Klarna.

De Klarna-app kan gedownload worden op mobiele apparaten met iOS en Android.

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium