klarnaloyaltycards-9900000000079e3c.png
Delen:

Klarna App breidt uit met digitale portemonnee voor eenvoudige toegang tot klantenkaarten

Klarna lanceert een nieuwe functie voor klantenkaarten in de Klarna App, waarmee gebruikers al hun fysieke klantenkaarten als digitale versies kunnen opslaan en openen, zodat ze geen fysieke kaarten meer bij zich hoeven te dragen tijdens het shoppen in de winkel. Dankzij de succesvolle overname in 2021 van de aanbieder van mobiele portemonnees Stocard, dat inmiddels meer dan 48 miljoen gebruikers telt, integreert Klarna de klantenkaart in de Klarna App als een middel om een alles-in-één-winkelervaring te versterken die consumenten meer gemak en waarde biedt tijdens het winkelen - zowel in de winkel als online.

Brussel, 22 juni - Klarna, een toonaangevende wereldwijde retailbank, betaal- en shoppingdienst, kondigt vandaag de lancering aan van zijn nieuwe klantenkaarten functie in de Klarna App. Hiermee kunnen app-gebruikers hun fysieke loyaliteitskaarten als digitale versies opslaan en openen. Ze kunnen dan alle punten en voordelen verzamelen bij elke winkelier zonder de noodzaak om plastic equivalenten bij te houden. Dankzij de overname van Stocard, de aanbieder van mobiele portemonnees, is het primaire aanbod voor consumenten nu geïntegreerd in de Klarna App als een middel om een alles-in-één-winkelervaring te creëren die consumenten meer gemak en waarde biedt. De functie ondersteunt meer dan 8.000 loyaliteitsprogramma's wereldwijd, variërend van kleding en beauty tot technologie en kruidenierswaren, zodat consumenten nooit meer waardevolle punten hoeven te missen - waar ze ook winkelen. 

 

Loyaliteitsprogramma's zijn erg populair onder consumenten. In België heeft meer dan 90% van de huishoudens minstens één klantenkaart*. Tegenwoordig vereisen veel loyaliteitsprogramma's echter dat consumenten een fysieke kaart bij zich dragen, wat consumenten onhandig vinden. Een recent onderzoek van Klarna** toont aan dat bijna een kwart (23%) van de ondervraagde consumenten heeft zich in het verleden niet ingeschreven voor een loyaliteitsprogramma omdat ze net geen aanvullende kaart met zich wilden dragen. Bovendien heeft meer dan de helft (53%) van de Belgische consumenten niet al hun klantenkaarten bij zich als ze gaan winkelen, wat betekent dat ze regelmatig beloningen mislopen als ze in de winkel winkelen zonder hun kaart bij de hand te hebben. 

De nieuwe klantenkaart functie in de Klarna App lost dit nu op door gebruikers in staat te stellen hun fysieke loyaliteitskaarten als digitale versies op één plaats op te slaan. Nu kunnen gebruikers, terwijl ze aan het winkelen zijn, al hun kaarten direct in de Klarna App bekijken en nooit meer loyaliteitspunten of voordelen mislopen. 

Björn Goss, Product Director ​ bij Klarna en oprichter van Stocard: "Fysieke klantenkaarten zijn onhandig in de huidige digitale wereld en worden daarom vaak thuisgelaten, waardoor consumenten aanbiedingen mislopen en retailers een uitgelezen kans missen om merkloyaliteit te versterken. ​ We kennen allemaal de situatie: je krijgt het aanbod om mee te doen aan een aantrekkelijk loyaliteitsprogramma, maar je wilt niet nog een plastic kaart bij je hebben. Door gebruikers van de Klarna App uit te rusten met een digitale plek waar ze hun klantenkaarten kunnen verzamelen, stellen we hen in staat om op een veel handigere manier de vruchten te plukken van hun aankopen in de winkel en ervoor te zorgen dat elke cent die ze uitgeven ook echt iets oplevert."

 

David Fock, Chief Product Officer bij Klarna: "Bij Klarna willen we consumenten de beste winkelervaring ter wereld bieden, of dat nu online is of in de winkelstraat. Na de lancering van onze revolutionaire nieuwe tool Virtual Shopping, duikt Klarna nu dieper in de fysieke retail en helpt consumenten overal waar ze winkelen tijd en geld te besparen. Door gebruikers uit te rusten met een digitale ruimte waar ze gemakkelijk hun klantenkaarten kunnen ophalen, tillen we de fysieke winkelervaring naar een nieuw niveau van gemak en flexibiliteit."

Hoe werkt de Klarna klantenkaart functie? 

Stap 1: Klik op de startpagina van de Klarna App op het klantenkaarten icoon en selecteer de "Kaart toevoegen" knop om een volledige lijst van ondersteunde retailers en loyaliteitsprogramma’s te zien. Hier kunnen gebruikers doorbladeren of iets specifieks zoeken. Als het loyaliteitsprogramma nog niet wordt ondersteund, kan de gebruiker ervoor kiezen om een "Andere kaart" toe te voegen en de naam van de retailer handmatig in te voeren. 

Stap 2: Kaart toevoegen. Nadat het loyaliteitsprogramma is gevonden, kunnen gebruikers de streepjescode op hun fysieke kaart scannen met de camera op hun mobiele apparaat. De app maakt dan een digitale kopie en slaat deze op in de beloningsruimte in de Klarna App. Voor kaarten die geen streepjescode hebben, kunnen gebruikers handmatig hun lidmaatschapsnummer invoeren om de kaart toe te voegen. 

Stap 3: Gebruik uw kaart om punten te verzamelen in de winkel. Tijdens het winkelen in een fysieke winkel kunnen gebruikers hun klantenkaarten via de Klarna App laten zien en scannen. Open de kaart vanuit de app, scan de kaart bij de kassa en verzamel de punten of claim je korting, net zoals je met een fysieke kaart zou doen.

Klarna's digitale klantenkaarten functie is vandaag live in de Klarna App in 18 markten, waaronder België, de VS, Canada, het VK, Ierland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Frankrijk, Polen, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Portugal en Italië. Het aanbod zal in de loop van 2022 worden uitgebreid naar andere markten. 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

walkie.talkie.be

Contact

Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium

+32 9 391 60 63

[email protected]