Keukeninnovatie van het jaar 2019: slim watersysteem GROHE Blue Home Connected

Keukeninnovatie van het jaar 2019: slim watersysteem GROHE Blue Home Connected

 >> Het GROHE Blue Home Connected watersysteem wordt door consumenten gewaardeerd dankzij de productvoordelen, gebruikersvriendelijkheid en het design.
>> Met zijn slimme functie en vorm is GROHE Blue Home een duidelijke trendsetter.
>> Wint twee awards: “Keukeninnovatie van het jaar 2019” en “Golden Award – Best of the Best”.
>> Het selectieproces van de award winnaars is consumentgericht en biedt eenvoudige, objectieve en transparante hulp bij de aankoop van producten.

"Kook- en keukentrends van de toekomst - wat verwachten generaties X, Y en Z?" Dat is de vraag die de initiatiefnemer van de award "Keukeninnovatie van het jaar", het onafhankelijke LifeCare-initiatief, nader onderzocht tijdens het selecteren van de winnaars van dit jaar op de Ambiente beurs in Frankfurt, Duitsland. Het slimme GROHE Blue Home Connected watersysteem maakte twee keer indruk op de vakjury en consumenten: naast de prijs "Keukeninnovatie van het jaar 2019" werd het handige alternatief voor flessenwater ook bekroond met de "Golden Award - Best of the Best” als leider in de categorie "spoelbakken en keukeninrichtingen".

Consumenten overtuigd van productvoordelen, gebruiksvriendelijkheid en design

Tijdens de stemming scoorde GROHE Blue Home Connected punten bij zowel de deskundige jury als het consumentenonderzoek dankzij het trendy karakter en de voordelen van het watersysteem. GROHE Blue Home Connected combineert op een duurzame manier gemak en plezier. Daarnaast is het een echte blikvanger in elke keuken die intelligent watergenot nog eenvoudiger maakt. Gefilterd plat, licht bruisend of bruisend water stroomt zo uit de opvallende keukenkraan met de optimale drinktemperatuur. 

“De dubbele award maakt mij heel blij, want zowel de vakjury als de consument bevestigen onze overtuiging dat we met GROHE Blue Home een product hebben ontwikkeld dat onmisbaar is in de keuken van morgen. Het echte succes van GROHE Blue Home is dat het de behoeften van de consument, zoals comfort en genot, perfect in harmonie brengt met het intelligente en bewuste gebruik van water”, aldus Michael Rauterkus, CEO van GROHE AG.

Veelzijdigheid in vorm en functie

GROHE Blue Home is een revolutie in de keuken voor iedereen die geen tijd wil verspillen aan het kopen van flessenwater en niet wil sleuren met zware kratten. De slanke kranen zijn intuïtief te bedienen en zijn verkrijgbaar in chrome en supersteel afwerking. Daarnaast zijn er drie uitloopvarianten die bij elke spoelbak of keuken passen. GROHE Blue Home staat voor het vergemakkelijken van het dagelijkse leven: met amper één druk op de knop verkrijg plat, licht bruisend of bruisend water. De Blue Home Connected is verkrijgbaar met en zonder uitrekbare sproeier, die zorgt voor ultieme flexibiliteit. Voor keukenliefhebbers laat deze kraan, met al z’n moderne functies, niets te wensen over!

Evenwichtige levensstijl dankzij de Smart App

Een ander voordeel van GROHE Blue Home Connected is de GROHE ONDUS app die het waterverbruik traceert. Bovendien kan die in combinatie met een persoonlijke fitness-app helpen om dagelijks voldoende water te drinken. De app zorgt voor grenzeloos waterplezier door gebruikers ruim van tevoren te informeren wanneer de filter- of CO2-flessen vervangen moeten worden. Via een paar kliks op de app worden de items in de GROHE Blue online shop besteld. Een andere nieuwe handige functie is de nieuwe app-gestuurde kraanfunctie, waarmee u de exacte hoeveelheid en het type water kunt instellen, perfect afgestemd op de grootte van het glas. 

GROHE Blue bespaart zowel geld als CO2

Op vlak van duurzame levensstijl scoort GROHE Blue vier keer. Wie het watersysteem gebruikt, drinkt tot 35 procent meer dan iemand die flessenwater drinkt. Ook kan GROHE Blue Home het drinkwaterbudget van een gezin met wel 60 procent verminderen in vergelijking met flessenwater. Privé-waterverbruik kost namelijk ongeveer slechts 15 cent per dag. Verder ligt de CO2-uitstoot zo’n 61 procent lager dan bij flessenwater. Bovendien wordt zo ook plastic en verpakkingsafval gereduceerd. 

Consumenten georiënteerd selectieproces

Het is geen verrassing dat GROHE Blue Home even goed scoort op de zeven beoordelingscriteria: gebruiksvriendelijkheid/functionaliteit, productvoordeel, innovatie, design, materiaalkwaliteit, ergonomie en ecologie/duurzaamheid. Het selectieproces van de award is gebaseerd op twee pijlers: ten eerste maakt een jury van 15 experts op het gebied van design, elektronica, gastronomie, architectuur en energie een voorselectie uit de inzendingen. Dan is het de beurt aan de consument: het onafhankelijke marktonderzoeksinsituut K&A BrandResearch voert een representatief onderzoek uit naar de voorgeselecteerde producten van de Duitse consumenten. 

De prijs werd op 9 februari door Eva Maydell uitgereikt in de Frankfurter Messe (Duitsland) als onderdeel van Ambiente, de grootste consumptiegoederen- en wereldhandelsbeurs van de industrie.Eva Maydellis lid van de Commissie Interne Markt en Consumentenbescherming van het Europees Parlement. 

Voor meer informatie kunt u terecht op deze website.

Over GROHE N.V. - S.A.
GROHE, 's werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. Als internationaal merk streeft GROHE naar merkwaarden als technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid, met als doel "Pure vreugde van water" te garanderen. GROHE ontwikkelt al sinds de start nieuwe productcategorieën. Dit omvat de GROHE Blue en Red watersystemen en het recent geïntroduceerde GROHE Sense waterbeveiligingssysteem, dat een innovatief onderdeel is in de groeimarkt van smart home technology. Engineering, innovatie en design zijn als geïntegreerd proces stevig in Duitsland verankerd. Dat de producten het kwaliteitslabel “Made in Germany” dragen, versterkt het vertrouwen van de consumenten in het merk. Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 300 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.​​
www.grohe.be

Over LIXIL
GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation, een onderneming met meer dan 70.000 werknemers, actief in meer dan 150 landen, dat genoteerd staat op de Tokyo Stock Exchange. LIXIL is internationaal toonaangevend producent van sanitair met naast GROHE bekende merken zoals American Standard, TOSTEM en INAX in zijn portfolio. Op basis van zijn Japanse erfgoed creëert het bedrijf toonaangevende technologie en innoverende producten van hoge kwaliteit die woningen transformeren en zo het dagelijks leven van meer dan een miljard mensen raken. Het verschil met LIXIL zit hem in hoe ze dit doen; door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding om de toegankelijkheid voor iedereen te verbeteren en verantwoorde bedrijfsgroei.
www.lixil.com

Voor meer info, beeldmateriaal of bij vragen, aarzel niet om contact op te nemen met: 

Contacteer ons
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Sara De Bruyne Walkie Talkie
Valérie Bourgeois Walkie Talkie
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Sara De Bruyne Walkie Talkie
Valérie Bourgeois Walkie Talkie
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium