ISH maart 2021: GROHE neemt, wegens gezondheids- en veiligheidsredenen, niet deel

Na grondige interne discussies kondigt GROHE aan niet meer deel te nemen aan ISH in maart 2021. Drie belangrijke redenen hebben geleid tot deze moeilijke beslissing:

 

  1. Als wereldwijd merk en als onderdeel van LIXIL komen de bedrijfswaarden op de eerste plaats: respect en het juiste doen. In lijn met de inspanningen die tijdens de pandemie werden geleverd om werknemers, zakenpartners en klanten te beschermen met strikte hygiëne- en veiligheidsmaatregelen, blijven gezondheid en veiligheid een topprioriteit voor GROHE: voor werknemers, klanten en iedereen die betrokken is bij ISH.
  2. Ten tweede heerst er nog steeds een fragiele COVID-19-situatie in Duitsland (en voornamelijk daarbuiten) en vormen grote evenementen een bijna onberekenbaar risico.
  3. Bovendien is het door ISH voorgestelde hygiëneconcept voor GROHE onverantwoord.

Jonas Brennwald, CEO LIXIL EMENA en Co-CEO Grohe AG legt uit: "Tot onze grote spijt moeten we onze deelname aan ISH in maart 2021 annuleren. Onze klanten en zakenpartners en de media verwachten van ons een unieke merkbeleving met fantastische productlanceringen en een persoonlijke betrokkenheid tijdens de beurs. Echter, onder de gegeven omstandigheden en beperkingen zien wij hier geen mogelijkheid toe binnen een traditioneel beursconcept".

"We vonden het erg jammer om te horen dat er geen bereidheid was om de ISH-beurs uit te stellen tot een latere datum", voegt Thomas Fuhr, COO Fittings LIXIL International en Co-CEO Grohe AG daar aan toe. "Een van onze bedrijfswaarden is dat we het juiste doen. Wij zijn ervan overtuigd dat in deze crisissituatie een deelnameannulatie helaas de enige juiste beslissing is om de veiligheid en gezondheid van alle betrokkenen te waarborgen".

 

Na deze beslissing zal GROHE ook de deelname aan andere beurzen in de EMENA-regio herzien. Desondanks wil GROHE volgend jaar een unieke merkbeleving creëren voor klanten, zakenpartners en de media en werkt momenteel aan een alternatief concept. Hoe het wereldwijde merk zijn baanbrekende innovaties zal presenteren, zal ten gepaste tijde bekend worden gemaakt.

 

Over GROHE N.V. - S.A.
GROHE, 's werelds toonaangevend merk voor complete badkameroplossingen en keukeninrichtingen heeft in totaal meer dan 6.500 werknemers in 150 landen, waarvan 2.600 in Duitsland. Sinds 2014 maakt GROHE deel uit van de sterke merkenportefeuille van de Japanse fabrikant van baanbrekende water- en woningbouwproducten: LIXIL. Om "Pure Freude an Wasser" te garanderen, is elk GROHE product gebaseerd op de merkwaarden kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid. 

Gerenommeerde producthighlights zoals GROHE Eurosmart of de GROHE thermostaatserie, maar ook baanbrekende innovaties zoals het GROHE Blue watersysteem onderstrepen de diepgaande expertise van het merk. GROHE richt zich op de behoeften van de klant en creëert zo intelligente, toekomstgerichte en duurzame productoplossingen die een relevante toegevoegde waarde bieden binnen elk gezin én bovendien het kwaliteitslabel "Made in Germany" dragen. R&D en design zijn stevig verankerd als een geïntegreerd proces in Duitsland. GROHE neemt daarnaast zijn bedrijfsverantwoordelijkheid uiterst serieus en richt zich op een grondstofbesparende waardeketen. Sinds april 2020 produceert het sanitairmerk wereldwijd CO2-neutraal. GROHE heeft zich bovendien het doel gesteld om tegen 2021 volledig kunststofvrije productverpakkingen te gebruiken.

Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 460 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.​​
www.grohe.be

* Onderzoeksbureau iVOX vroeg in mei 2020 (in opdracht van GROHE) aan 1.000 Belgen tussen de 18 en 79 jaar naar hun watergewoontes.

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium