ISH 2019: GROHE geeft de toekomst van water vorm met recordaantal innovaties

ISH 2019: GROHE geeft de toekomst van water vorm met recordaantal innovaties

>> Op 11 maart opent ISH 2019 in Frankfurt, Duitsland: meer dan 2.400 internationale exposanten zullen er badkamer- en keukennieuwigheden en andere innovaties presenteren.
>> GROHE zal zich er positioneren als een toonaangevend wereldwijd merk voor complete badkameroplossingen, keukensystemen én intelligent waterbeheer. 
>> Als onderdeel van een nieuw concept voor zijn beursstand, zal GROHE de consument duidelijk in het middelpunt van de belangstelling plaatsen. Dit doet het merk door gebruik te maken van drie thematische omgevingen waardoor de verschillende GROHE oplossings- en ontwerpconcepten voorgesteld worden.  

GROHE, de wereldwijde hoofdrolspeler voor complete badkameroplossingen en keukensystemen, zal een recordaantal innovaties presenteren tijdens ISH, ‘s werelds meest toonaangevende vakbeurs voor verantwoord gebruik van water en energie in gebouwen. De beurs zal plaatsvinden van 11 tot 15 maart 2019 in Frankfurt. GROHE positioneert zich er als leidend wereldwijd merk omtrent badkameroplossingen, keukensystemen en intelligent waterbeheer. Hiermee brengt het merk het motto ‘Water. Intelligence. Enjoyment’ naar een ander level en wordt naast nieuwe productlanceringen het element ‘water’ de nieuwe focus van innovatie. GROHE AG’s CEO Michael Rauterkus zal er op maandag 11 maart een keynote speech houden om zo zijn visie te delen over hoe GROHE de toekomst van water productief vormgeeft, inclusief intelligent waterbeheer. 

GROHE is de drijvende kracht achter de digitale transformatie in de sanitaire sector 
Afgelopen jaar groeide GROHE uit tot een drijvende kracht achter de digitale transformatie in de sanitaire industrie, waarbij eigen Internet of Things (IoT)-producten worden aangeboden. Het intelligente waterregelsysteem GROHE Sense Guard maakte zo zijn intrede in de wereld van smart homes. Zo verzekerde het merk een plek in de Top 100 Insurtechs in de Digitale Verzekeringsagenda.

Digitalisering heeft altijd een invloed op verschillende nieuwe gebieden in ons leven. De evolutie van een smart home naar een volledig intelligent functionerend huis zal een interessant onderwerp vormen tijdens “Intelligent Living Summit” op woensdagavond 13 maart. Tijdens deze “Intelligent Living Summit” zal GROHE samen met de Duitse bedrijven Miele en Viessmann tijdens een panelgesprek bespreken hoe je huis je leven kan ondersteunen op verschillende intelligente manieren. 

 

Nieuwe keramieklijnen en een breed scala aan nieuwe kleuren en materialen 
De badkamer wordt steeds meer als een leefruimte gezien. Daardoor ligt vandaag de dag ook steeds meer de nadruk op een persoonlijk design. Bezoekers kunnen bij de GROHE-stand op ISH inspiratie opdoen om thuis hun eigen persoonlijke spa te creëren.

GROHE’s minimalistische keramieklijnen matchen perfect met de vorm en functie van GROHE’s badkamerproducten, alsook de GROHE Colors Collection. Die laatste is een reeks van GROHE kranen en accessoires in tien verschillende kleuren en afwerkingen die de grootst mogelijke creatieve vrijheid bieden voor het individualiseren van niet enkel je badkamer; maar ook je keuken.

 

Gewoonweg universeel: GROHE Rapido SmartBox 
Zelfs achter de wand kan GROHE innovaties aanbieden met een toegevoegde waarde voor zowel de installateur als de eindgebruiker. De nieuwe GROHE Rapido SmartBox biedt installateurs, architecten en planners een oneindig aantal oplossingen, met behulp van slechts één inbouwbox. Het kan universeel gebruikt worden voor alle finale afwerksets van GROHE, ongeacht of het een ééngreeps mengkraan, een thermostaat of een SmartControl is.

Ruimte is vaak beperkt en daarom erg waardevol. Inbouwinstallaties zorgen voor meer plaats onder de douche zonder in te boeten op functionaliteit of comfort. Ze bieden ook extra praktische voordelen: het schoonmaken gaat sneller en handiger. Dankzij de inbouwinstallatie biedt de nieuwe GROHE Rapido SmartBox niet alleen extra plaats onder de douche, hij biedt daarnaast ook meer flexibiliteit op vlak van van planning en installatie. De uitgebreide keuze aan uitvoeringen, vormen, kleuren en afwerkingen laat je badkamer schitteren met een personal touch. Bezoekers van ISH of de GROHE XXL Experience Truck zullen deze voordelen zelf kunnen ervaren.

 

GROHE is een van de meest succesvolle merken voor keukensystemen
GROHE is alomtegenwoordig in het hart van het huis, de keuken. Als een van de meest succesvolle merken voor keukensystemen en one-stop-shop voor de perfecte combinatie van keukenaccessoires, watersystemen en spoelbakken.

Drie innovaties:

  • Het GROHE Blue watersysteem voorziet gefilterd en fris water dat ofwel bruisend, lichtbruisend of mineraalwater is. 
  • GROHE Red levert kokend water dat rechtstreeks uit de kraan komt. 
  • GROHE’s gekende SmartControl technologie, die reeds succesvol gelanceerd werd in de badkamer, zal in 2019 ook zijn weg vinden naar de keuken. 

 

GROHE inspireert met een nieuw standconcept
Als onderdeel van een nieuw concept voor zijn beursstand, zal GROHE de consument duidelijk in het middelpunt van de belangstelling plaatsen tijdens ISH. Zo krijgen bezoekers de kans om GROHE producten en innovaties op alle mogelijke levels te ervaren: live, interactief en met behulp van multimedia.

Dit doet het merk door gebruik te maken van drie thematische omgevingen waardoor de verschillende GROHE oplossings- en ontwerpconcepten voorgesteld worden. Zo toont het merk een veelheid aan individuele designopties met intelligente en duurzame oplossingen voor badkamer en keuken. 

 

Over GROHE N.V. - S.A.
GROHE, 's werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. Als internationaal merk streeft GROHE naar merkwaarden als technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid, met als doel "Pure vreugde van water" te garanderen. GROHE ontwikkelt al sinds de start nieuwe productcategorieën. Dit omvat de GROHE Blue en Red watersystemen en het recent geïntroduceerde GROHE Sense waterbeveiligingssysteem, dat een innovatief onderdeel is in de groeimarkt van smart home technology. Engineering, innovatie en design zijn als geïntegreerd proces stevig in Duitsland verankerd. Dat de producten het kwaliteitslabel “Made in Germany” dragen, versterkt het vertrouwen van de consumenten in het merk. Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 300 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.​​
www.grohe.be

Over LIXIL
GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation, een onderneming met meer dan 70.000 werknemers, actief in meer dan 150 landen, dat genoteerd staat op de Tokyo Stock Exchange. LIXIL is internationaal toonaangevend producent van sanitair met naast GROHE bekende merken zoals American Standard, TOSTEM en INAX in zijn portfolio. Op basis van zijn Japanse erfgoed creëert het bedrijf toonaangevende technologie en innoverende producten van hoge kwaliteit die woningen transformeren en zo het dagelijks leven van meer dan een miljard mensen raken. Het verschil met LIXIL zit hem in hoe ze dit doen; door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding om de toegankelijkheid voor iedereen te verbeteren en verantwoorde bedrijfsgroei.
www.lixil.com

 

Contacteer ons
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium