Skip to Content
Heruitvinding van een all-time klassieker: de nieuwe GROHE Eurosmart biedt oplossingen voor elke woonsituatie

Heruitvinding van een all-time klassieker: de nieuwe GROHE Eurosmart biedt oplossingen voor elke woonsituatie

  • Favoriet sinds 1999: vierde generatie GROHE Eurosmart maakt indruk met zijn veelzijdige productvarianten

  • De eerste GROHE 2-in-1 hybride kraan combineert de voordelen van een ééngreepsmengkraan met handsfree comfort

  • Nieuwe hendelvarianten en een geïntegreerde thermostaat verhogen de gebruiksveiligheid 

Binnen onze eigen vier muren is de badkamer een zeer intieme ruimte met een focus op persoonlijke verzorging. Consumenten zoeken voortdurend naar productoplossingen die ondersteuning en comfort bieden bij hun dagelijkse badkamerrituelen. Met de herlancering van de bestseller Eurosmart vindt GROHE de klassieke kraan opnieuw uit en komen ze met een hele reeks innovaties tegemoet aan de wensen van de consument. De nieuwe Eurosmart belooft hoog comfort, een verfrissend en kosmopolitisch design én maakt indruk met een eenvoudige installatie. Die combinatie maakt van GROHE Eurosmart de perfecte keuze voor ieders badkamer.

"Eurosmart evolueerde mee met elke generatie. Dat is cruciaal als je zinvolle producten op de markt wil brengen. Onze omgeving evolueert voortdurend waardoor we met nieuwe productoplossingen moeten inspelen op onze veranderende behoeften. Op dit moment dwingt een wereldwijde gezondheidscrisis de wereld om opnieuw na te denken over hygiënenormen. Daarom hebben we een hybride versie van Eurosmart ontwikkeld die een handsfree bediening combineert met een handmatige. Een ander voorbeeld zijn de hendelvarianten die inspelen op de complexiteit van verschillende leefsituaties, evenals het feit dat elke consument andere eisen stelt. Lange hendels vereenvoudigen bijvoorbeeld het dagelijkse werk van artsen, terwijl lushendels dan weer perfect zijn voor kinderen en ouderen in huizen met meerdere generaties. Eurosmart is het bewijs dat innovatie zich niet beperkt tot enkel nieuwe series. Op een relevante manier innoveren betekent ook kernproducten opnieuw uitvinden. Alleen met oplossingen die de mens centraal stellen kunnen we betere woningen creëren", zegt Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA.

Productveelzijdigheid op zijn best

Met de herlancering van de Eurosmart badkamerkraan introduceert GROHE niet alleen een eigentijds design, maar stelt het ook compleet nieuwe productvarianten voor. De evolutie van de Eurosmart-serie is gericht op het creëren van doelgerichte producten en wordt gerealiseerd met in het achterhoofd zeer specifieke gebruikssituaties. De Eurosmart-lushendel bijvoorbeeld is makkelijker vast te pakken dankzij het uitgesneden midden. Hierdoor is deze variant ideaal voor mensen met een beperkte motoriek. Op die manier zorgt GROHE er mee voor dat mensen zo lang en zo zelfstandig mogelijk thuis kunnen blijven wonen. De Eurosmart-variant voor de gezondheidssector is voorzien van een extra lange hendel waardoor artsen de kraan met hun elleboog kunnen bedienen en zo het contact met oppervlakken tot een minimum kunnen beperken. De verschillende hendelvarianten houden rechtstreeks verband met het leven van mensen en zijn een perfecte weerspiegeling van hoe GROHE design benadert: de mens staat altijd centraal. 

De Eurosmart hybride variant biedt extra voordelen als het gaat om hygiëne. Het combineert de voordelen van een handbediende kraan met die van een handsfree kraan. Door de geïntegreerde sensor kunnen gebruikers te allen tijde kiezen of ze de handsfree technologie dan wel de handmatige hendel willen gebruiken. Wanneer het niet nodig is om de kraan aan te raken, wordt het risico op verspreiding van ziektekiemen en kruisbesmetting geminimaliseerd.

Om het nog makkelijker te maken, vooral voor gezinnen met kinderen en ouderen, is de Eurosmart-serie uitgerust met een nieuwe veilige stoptechnologie. Dankzij een geïntegreerde thermostaat kan de temperatuur begrensd worden om zo een letsel door verbranding te voorkomen.

De Eurosmart-kranenserie heeft nog meer voordelen. Zo biedt een uittrekbare uitloopvariant extra comfort en volledige flexibiliteit, perfect om de wastafel gemakkelijk schoon te maken of zelfs om je haar te wassen. Water- en energiebesparende technologieën die in de Eurosmart-serie zijn geïntegreerd ondersteunen de inspanningen van de consument om duurzamer te leven. GROHE EcoJoy bijvoorbeeld, vermindert de waterstroom en verrijkt het water met lucht waardoor een royale waterstroom wordt gegarandeerd en dat terwijl water wordt bespaard. Kortom een geweldige keuze voor milieubewuste consumenten. 

Van klein tot groot - GROHE Eurosmart is een perfecte match voor iedereen. Het kernassortiment bestaat uit vier verschillende maten - van S tot XL - en biedt keuze op maat van de wastafel. Het beste is dat consumenten in het GROHE portfolio bijpassende Euro Ceramics vinden voor holistische interieurconcepten. Die vullen de kraan aan in design en functie. Bovendien is de Eurosmart-serie ook te vinden in het GROHE keukengamma, waardoor Eurosmart een perfecte keuze is voor geïntegreerde ontwerpconcepten in het hele huis.

Upgrade je huis: Doe het zelf met GROHE Start 

Voor degenen die de installatie zelf willen doen introduceerde GROHE het Start-gamma. Die combineert veel voordelen van Eurosmart met één extra functie: 3-in-1 installatiegereedschap. Deze slimme gadget wordt geleverd bij alle standaard GROHE Start-kranen en zorgt voor een probleemloze installatie en eenvoudig onderhoud tijdens de levensduur van de kraan. Daardoor is GROHE Start de ideale oplossing voor de handige consument.  

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium