GROHE Shapes the Future of Water met een recordaantal innovaties op ISH 2019

GROHE Shapes the Future of Water met een recordaantal innovaties op ISH 2019

 

>> 3D-printing brengt een revolutie teweeg in de waterbeleving thuis: gloednieuwe Icon 3D
>> Badkamer- en keukenoplossingen vullen de nieuwste trends aan met een breed scala aan kleurafwerkingen voor alle kraanwerk, bedieningsplaten en accessoires
>> Van smart home tot slimme gebouwen: het creëren van een intelligent ecosysteem voor waterveiligheid en watermanagement

Op de eerste dag van de ISH-beurs in Frankfurt verraste GROHE, het toonaangevend wereldwijd gekende merk voor complete badkamer- en keukeninrichtingen, met een recordaantal van 500 nieuwe producten die de toekomst van water actief vorm geven.

Tijdens de keynote lezing definieerde GROHE vijf megatrends:

  1. Nieuwe leefruimtes
  2. Consumenten worden ontwerpers
  3. De zoektocht naar eenvoud
  4. Het in handen nemen van de controle over de leefruimte
  5. Intelligente productoplossingen

 

Grootste innovatiezet van GROHE tot nu toe op ISH

3D-metaaldruk brengt een revolutie teweeg in de waterbeleving thuis. Dit is de grootste innovatiezet van GROHE tot nu toe, afgestemd op de behoeften van consumenten en professionele partners zoals architecten, installateurs, verzekeraars en slimme huisexperts. Een unieke formule van granulaten werd exclusief ontwikkeld door GROHE voor hun 3D-metaalprinters in de fabriek van Hemer in Duitsland. 

"Het ontwerp van onze nieuwe kranen GROHE Atrio Icon 3D en GROHE Allure Brilliant Icon 3D zijn ongelooflijk. Zij maken het ondenkbare mogelijk", aldus Michael Rauterkus, CEO van GROHE AG. "Wat je ziet is de toekomst van design. Voor consumenten is het de toekomst van hun eigen creativiteit en ultieme personalisatie. Wij geloven dat 3D-metaalprinting een revolutie zal teweegbrengen in de waterbeleving in huis. Het is de ultieme mix van maatwerk en industriële productie.”

 

Veranderende eisen naarmate de consument zelf ontwerper wordt

De grenzen tussen de individuele woonruimtes vervagen steeds meer. De keuken maakt vaak deel uit van de woonkamer, de badkamer wordt opengesteld voor de slaapkamer en beide worden belangrijke leefruimtes in plaats van puur functionele ruimtes. Terwijl nieuwe leefruimtes zich ontwikkelen rond de badkamer en de keuken, worden consumenten vaak geconfronteerd met een ongewenste complexiteit in het creatieproces. Wanneer ze hun eigen leefruimte ontwerpen, besteden consumenten veel meer aandacht aan de badkamer en de keuken dan ooit tevoren. Bijgevolg zijn badkamer- en keukenproducten producten geworden die consumenten in staat stellen hun individuele stijl en voorkeuren uit te drukken.

GROHE, het eerste Europese toonaangevende merk op het gebied van 3D-kranen met metaalprint, breekt met het oude principe van de vormvolgende functie en combineert geavanceerde technologie met spectaculair design. Het is een indrukwekkend statement van GROHE's bereidheid en vermogen om de toekomst van water vorm te geven en haar klanten en consumenten te begeleiden op hun reis om de leefruimtes te creëren die zij wensen.

"De verwachtingen van de consument veranderen in grote mate", aldus Michael Rauterkus, die zijn toespraak hield voor 350 internationale journalisten en genodigden. "GROHE geeft vorm aan de toekomst van water, in termen van design en innovatie, zowel analoog als digitaal, waardoor onze klanten en onze consumenten de bouwstenen krijgen die ze nodig hebben om de kracht en de schoonheid van water te benutten - als een op maat gemaakte ervaring, waar ze ook van water genieten."

 

 

GROHE helpt klanten bij het zoeken naar eenvoud: creatie zonder complexiteit

De zoektocht naar eenvoud in termen van eenvoudige en intuïtieve oplossingen wordt beantwoord met een nieuwe vorm van minimalisme in leefruimtes. GROHE positioneert zich duidelijk als een wereldwijd toonaangevend merk voor complete badkameroplossingen, dat de consument ondersteunt bij het creëren van nieuwe creaties zonder complexiteit. De producten combineren kwaliteit met een verbluffende reeks van kleuren en materialen: van kranen, douches en keramiek, tot keukenkranen, gootstenen, accessoires en spoelbakken.

"Niemand anders biedt, in het hele assortiment, de kwaliteit en duurzaamheid die badkamers en keukens nodig hebben", benadrukt Michael Rauterkus.

Essence, GROHE's nieuw geïntroduceerde en eerste keramische lijn die badkuipen bevat, is een perfecte showcase van het nieuwe minimalisme en de zoektocht naar eenvoud, met schoonheid in zijn puurste vorm. De designlijn kenmerkt zich door zijn zachte organische vormen die gebaseerd zijn op hun reductie tot de essentie.

Maar minimalisme van GROHE gaat veel verder dan design: het betekent ook de intuïtieve bediening en eenvoudige installatie van producten. De nieuwe GROHE Rapido SmartBox biedt architecten, planners en installateurs een oneindig aantal mogelijke oplossingen met slechts één inbouwoplossing: voor maximale efficiëntie en planningsflexibiliteit kan de inbouwinstallatie niet alleen worden gecombineerd met het innovatieve douchesysteem GROHE SmartControl, maar ook met thermostaten en ééngreeps mengkranen, wat een universele oplossing biedt voor alle wensen.

"Omdat GROHE staat voor water, intelligentie en plezier, creëren wij intelligente wateroplossingen die het leven ten goede transformeren", benadrukte Michael Rauterkus. "Het belangrijkste is dat we de ervaring van het water zelf transformeren."

 

Een nieuw samenhangend ecosysteem voor waterveiligheid en waterbeheer

Twee jaar geleden lanceerde GROHE zijn eerste internet of Things (IoT) oplossing, GROHE Sense en GROHE Sense Guard, een nieuw aangesloten systeem voor waterveiligheid en watermanagement op ISH.

Op ISH 2019 kondigde GROHE een nieuwe generatie GROHE Sense watersensoren en de lancering van GROHE Sense Guard Pro aan, die geoptimaliseerd is voor gebruik in meergezinswoningen en hoge woongebouwen. Geïnstalleerd op zowel de koud- als warmwaterleidingen, biedt het waterzekerheid en levert het nauwkeurige waterverbruiksgegevens direct op mobiele apparaten via de GROHE Sense App. Met de combinatie van GROHE Sense Guard en Sense Guard Pro is het wereldwijde merk nu in staat om waterschade in 90 procent van de residentiële markt te helpen voorkomen. Het GROHE Sense systeem heeft een ontwrichtend nieuw bedrijfsmodel gecreëerd voor zowel GROHE als voor installateurs en nieuwe zakenpartners zoals verzekerings- en vastgoedbeheerbedrijven.

"We creëren een intelligent platform, het grootste ecosysteem voor waterveiligheid en waterbeheer, waardoor onze industriële partners wereldwijd, zoals verzekeringsmaatschappijen, nieuwe bedrijfsmodellen kunnen implementeren", aldus Michael Rauterkus.

Contacteer ons
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Sara De Bruyne Walkie Talkie
Valérie Bourgeois Walkie Talkie
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Sara De Bruyne Walkie Talkie
Valérie Bourgeois Walkie Talkie
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium