GROHE lanceert digitale experience hub "GROHE X"

GROHE lanceert digitale experience hub "GROHE X"

LIXIL EMENA lanceert de digitale hub, GROHE X, voor het wereldwijd bekende sanitairmerk, GROHE. Een primeur in de sector. Bezoekers van de hub hebben de mogelijkheid om hun eigen individuele GROHE ervaring te creëren dankzij informatieve en inspirerende inhoud die is afgestemd op de behoeften van haar professionele zakenpartners en consumenten. Of een klant nu wil weten welke wereldwijde trends impact hebben op de sanitaire sector, een installateur op zoek is naar how-to video's, een architect inspiratie zoekt tussen de nieuwste trends, of een consument op zoek is naar state-of-the-art productinnovaties om pakweg zijn droombadkamer werkelijkheid te laten worden - GROHE X maakt het mogelijk om de wereld van GROHE te verkennen vanuit je eigen bubbel. 

  • Wereldprimeur in de sanitairsector: op 16 maart lanceert LIXIL EMENA de digitale hub GROHE X (grohe-x.com) met merkinzicht en productnieuws van GROHE
  • Klant is koning: informatieve en inspirerende content afgestemd op de behoeften van installateurs, groothandelaars, architecten, ontwerpers en consumenten.
  • Nieuwe manieren van interactie: bezoekers kunnen GROHE’s specialisten online contacteren voor diepgaande ondersteuning.

Bezoek vanaf 16 maart grohe-x.com om te weten te komen: 

>> Welke nieuwe producten GROHE presenteert
>> Op welke inzichten het merk voortbouwt
>> Welke oplossingen consumenten toegevoegde waarde zullen bieden in de badkamer en keuken van de toekomst
>> Hoe het merk van plan is zijn duurzaamheidstransformatie verder uit te breiden als tweevoudig winnaar van de German Sustainability Award 2021.

Oorspronkelijk bedoeld als alternatief voor de tweejaarlijkse ISH beurs in Frankfurt, 's werelds bekende beurs voor water en HVAC waar GROHE zich vanwege de pandemie uit terugtrok, is GROHE X nu meer dan een beursvervanger: naast het verenigen van uitdagende en vermakende verhalen, brengt GROHE X de wereld dichter bij elkaar op een platform waar mensen boeiende informatie kunnen uitwisselen en ondersteuning krijgen van experts. 

Nu de mogelijkheden voor face-to-face ontmoetingen beperkt zijn, biedt GROHE X de perfecte omgeving om samen te werken en ideeën uit te wisselen - GROHE X is de nieuwe ontmoetingsplaats. Naast de uitgebreide gratis content die beschikbaar is, lanceert het platform op 16 maart speciale evenementformats die zijn afgestemd op GROHE's professionele zakenpartners. 

"GROHE X is een resultaat van onze disruptieve manier van denken. We hebben het nieuwe normaal omarmd en uitdagingen omgezet naar nieuwe kansen", zo verklaart Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA en Co-CEO Grohe AG om de centrale rol uit te leggen die GROHE X speelt voor het wereldbekende merk. "Voor mij is GROHE X het bewijs dat je, vooral in tijden als deze, een 'maar' moet inruilen voor een 'stel dat' en ik ben er meer dan trots op dat iedereen bij GROHE zo ruimdenkend is. Met GROHE X bieden we onze klanten een centraal, altijd beschikbaar platform om inspiratie op te doen, maar ook om met ons te communiceren - waar ze ook zijn, wanneer ze ons nodig hebben. Ook in de toekomst willen we met GROHE X nieuwe paden bewandelen. Het digitale platform is slechts het begin van een ervaring gebonden ecosysteem dat de betrokkenheid met onze klanten in de komende jaren zal stimuleren. Zodra het weer mogelijk is, zal GROHE X worden aangevuld met hybride of trucktour-evenementen," voegt hij eraan toe. 

"Hoewel fysieke afstand tegenwoordig belangrijk is, willen we onze klanten toch een unieke setting bieden om onze innovaties te ontdekken en rechtstreeks met ons ideeën uit te wisselen," zegt Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International en Co-CEO Grohe AG. "GROHE X stelt iedereen in staat om de diverse wereld van GROHE te verkennen en het geeft je de mogelijkheden om een persoonlijke ervaring te creëren. Je krijgt een exclusief kijkje achter de schermen van onze fabrieken en hoe onze klantgerichte supply-chain hen verbindt met de wereldmarkten, je leert meer over onze nieuwste technologieën die zijn ontwikkeld in onze eigen R&D-afdeling in Hemer, Duitsland, en we nemen je ook mee op onze weg naar duurzaamheid. Het is verbazingwekkend wat onze teams in zo'n korte tijd tot stand hebben gebracht."

Klantgerichtheid staat centraal

Met op maat gemaakte content die zorgvuldig voor elke doelgroep is samengesteld, weerspiegelt GROHE X ook GROHE's nieuwe commerciële strategie, die in juli vorig jaar werd geïntroduceerd. Op basis van uitgebreide feedback van GROHE’s zakenpartners, over wat zij van het merk verwachten, heeft het leiderschapsteam een go-to-market benadering ontwikkeld die een gedifferentieerd productportfolio en speciale diensten aanbiedt aan elk van de doelgroepen: groothandelaars, installateurs, architecten, ontwerpers en planners, evenals eindconsumenten. 

De focus op de behoeften en de wensen van klanten zal ook van groot belang zijn voor de nieuwe producten die GROHE op GROHE X zal presenteren: een diepgaand onderzoek naar wat consumenten verwachten van hun leefruimtes is nodig om relevante productoplossingen te kunnen ontwikkelen. Daarom anticipeert GROHE zelfs op verborgen behoeften in een vroeg stadium van het ontwikkelingsproces. 

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium