GROHE kitchen portfolio: eenvoudige upgrade voor de drukste plek in elk huis
Woensdag 23 februari 2022
- GROHE's hoogwaardige keukenportfolio voldoet aan de toegenomen eisen van de klant
- Gecoördineerde concepten voor de 60cm rond de gootsteen uit één hand
- Comfortabele alledaagse helden van installatie tot bediening
De keuken is een essentieel middelpunt geworden in moderne huishoudens. Verstedelijking leidt tot open woonconcepten: Het woongedeelte, de eetkamer en de keuken smelten samen tot één ruimte - hier pulseert het sociale leven met familie en vrienden. Die trend heeft zich in het afgelopen jaar nog versneld doorgezet en geleid tot veranderende eisen van moderne keukens. De keuken moet een multifunctionele leefruimte zijn om te koken, te werken en zelfs om thuis les te krijgen. De verwachtingen van de consument ten opzichte van keukens zijn dan ook hoger dan ooit tevoren. De keukenkraan is bijvoorbeeld een van de meest gebruikte touchpoints in de keuken. Ondanks het feit dat deze belangrijke speler in de keukenplanning af en toe wordt verwaarloosd, kan een nieuwe kraan de 60 cm rond de gootsteen aanzienlijk verbeteren. Met innovatieve en consumentgerichte producten stelt GROHE, een toonaangevend wereldmerk voor complete badkameroplossingen en keukeninrichtingen, installateurs in staat om de keukenbeleving van hun klanten te verbeteren.
GROHE SmartControl: probleemloze installatie met maximaal effect
Een keukenrenovatie is een groot project en een grote investering, maar met GROHE's innovatieve productportfolio kan een keukenupgrade worden gedaan zonder een fortuin uit te geven. GROHE SmartControl keukenkranen zijn eenvoudig te installeren in elke keukenopstelling. Daardoor kunnen installateurs hun klanten een probleemloze keukenupgrade bieden en tegelijkertijd essentiële werktijd besparen.
"Er is veel vraag naar vakmensen, vooral in de huidige renovatiegolf. Onze partners staan vaak onder tijdsdruk en moeten meerdere projecten tegelijk beheren. Tegelijkertijd willen ze hun klanten niet alleen een uitstekende service bieden, maar ook oplossingen op maat voor hun behoeften," zegt Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA. "Om onze partners zo goed mogelijk te ondersteunen, is onze belofte voor onze keukenproducten dezelfde als die waar we om bekend staan in de badkamer: Het is ons doel als innovator om hoogwaardige, consumentgerichte producten te ontwikkelen die echte troeven zijn - die de dagelijkse gang van zaken van installateurs vergemakkelijken en hen een stap voorblijven op het gebied van advies en service", vervolgt Brennwald.
Met de SmartControl-keukenkranen speelt GROHE in op de behoefte aan handige oplossingen die voor de consument een echte meerwaarde betekenen in zijn dagelijks leven. In plaats van een hendel te gebruiken, biedt de SmartControl keukenkraan een intuïtieve duw-en-draai bediening - ideaal als je handen vol of niet schoon zijn. Drie verschillende designs (Essence, Zedra, Minta) en tot wel tien verschillende kleuren en afwerkingen bieden esthetische opties die passen bij alle smaken en concepten.
Volgens de Perfect Match filosofie kunnen GROHE SmartControl kranen worden gecombineerd met een grote verscheidenheid aan spoelbakken die qua vorm en functie bij de kraan passen. Er zijn geen beperkingen voor klanten. Van compacte modellen met geïntegreerde afvoer tot chique inbouwspoelbakken die opgaan in het werkblad van de klant, er is een spoelbak voor elk keukenschema. Allemaal verkrijgbaar in een slanke roestvrijstalen afwerking of als super duurzame composietspoelbakken in Graniet Grijs of Graniet Zwart.
Dompel jezelf onder in GROHE’s 360° keukens of ontdek meer keukenverhalen en adviesargumenten op het content platform GROHE X.
Voor nadere informatie en persmateriaal wordt u verwezen naar LINK.
Daniela Stawinoga-Carrington is de nieuwe Leader Communications & Corporate Responsibility voor LIXIL in EMENA
LIXIL kondigt aan dat Daniela Stawinoga-Carrington (44) de functie van Leader Communications & Corporate Responsibility voor LIXIL in de EMENA-regio heeft overgenomen. In haar functie is ze verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van LIXIL en het merk GROHE in Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Ze volgt Thorsten Sperlich op, die een nieuwe rol als Leader Global Environmental Communications voor LIXIL op zich heeft genomen.
"Met Daniela Stawinoga-Carrington hebben we een internationaal ervaren
communicatieprofessional in huis gehaald die de boeiende groei van ons bedrijf LIXIL en het merk GROHE zal ondersteunen door middel van geïntegreerde communicatie", verklaart Jonas Brennwald, Leader, LIXIL EMENA.
Stawinoga-Carrington werkte eerder als Global & EMEA Marketing Communications Director bij Mitsubishi Heavy Industries in Londen. Daarvoor was ze Practice Director en Vice President International Corporate bij Ketchum, in New York en Londen. Ze werkte ook voor Kreab Gavin Anderson, zowel in Londen als Tokio, als corporate en financiële communicatiedeskundige. Daniela Stawinoga-Carrington begon haar carrière in 2003 als nieuwsredacteur voor Mergermarket.
Dowload hier de afbeeldingen in hoger resolutie: https://press.talkie.be/en/dir/grohe-bathroom
OVER GROHE N.V. - S.A.
GROHE, 's werelds toonaangevend merk voor complete badkameroplossingen en keukeninrichtingen heeft in totaal meer dan 6.500 werknemers in 150 landen, waarvan 2.600 in Duitsland. Sinds 2014 maakt GROHE deel uit van de sterke merkenportefeuille van de Japanse fabrikant van baanbrekende water- en woningbouwproducten: LIXIL. Om "Pure Freude an Wasser" te garanderen, is elk GROHE product gebaseerd op de merkwaarden kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid.
Gerenommeerde producthighlights zoals GROHE Eurosmart of de GROHE thermostaatserie, maar ook baanbrekende innovaties zoals het GROHE Blue watersysteem onderstrepen de diepgaande expertise van het merk. GROHE richt zich op de behoeften van de klant en creëert zo intelligente, toekomstgerichte en duurzame productoplossingen die een relevante toegevoegde waarde bieden binnen elk gezin én bovendien het kwaliteitslabel "Made in Germany" dragen. R&D en design zijn stevig verankerd als een geïntegreerd proces in Duitsland. GROHE neemt daarnaast zijn bedrijfsverantwoordelijkheid uiterst serieus en richt zich op een grondstofbesparende waardeketen. Sinds april 2020 produceert het sanitairmerk wereldwijd CO2-neutraal. GROHE heeft zich bovendien het doel gesteld om tegen 2021 volledig kunststofvrije productverpakkingen te gebruiken.
Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 460 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’. www.grohe.be