GROHE is de drijvende kracht achter de digitale transformatie in de sanitaire sector en zet nieuwe normen op ISH 2019

GROHE is de drijvende kracht achter de digitale transformatie in de sanitaire sector en zet nieuwe normen op ISH 2019

>> Voor GROHE stond 2018 in het teken van strategische partnerships en de digitalisatie van water.
>> Op ISH 2019 zal GROHE zich voor het eerst voorstellen als een van de leidende wereldwijde merken voor complete badkameroplossingen, keukensystemen en intelligent waterbeheer. 

 

GROHE, de wereldwijde hoofdrolspeler voor badkameroplossingen en keukensystemen, vervolgt zijn succesvolle weg in 2019. In het afgelopen jaar groeide GROHE uit tot een drijvende kracht achter de digitale transformatie in de sanitaire industrie, waarbij eigen Internet of Things (IoT)-producten worden aangeboden. Het intelligente waterregelsysteem GROHE Sense Guard maakte zo zijn intrede in de wereld van smart homes.

“Alle producten, innovaties en activiteiten van GROHE zijn gebaseerd op onze missie om actief betrokken te zijn bij het omgaan met water met oog op de toekomst”, zegt Michael Rauterkus, CEO van GROHE AG. “Het gaat om het vinden van antwoorden op de meest urgente kwesties van onze tijd. Tijdens de ISH-editie van dit jaar zal vooral de nadruk gelegd worden op oplossingen die we als GROHE kunnen aanbieden op alle gebieden van waterbeheer. “

GROHE vormt partnerships tegen waterschade

Strategische overeenkomsten met verzekeringsmaatschappijen in Europa openden in 2018 nieuwe verkoopkanalen voor GROHE. Bovendien kan de GROHE Sense Guard verbinding maken met huishoudelijke apparaten die op Nest zijn aangesloten. Dankzij de samenwerking met IoT-expert relayr zal het nog flexibeler en sneller gaan om het intelligent waterbeveiligingssysteem te koppelen aan andere IT-ecosystemen en platformen. Verdere strategische partnerships zullen volgen in 2019. 

 

GROHE investeert in innovaties  

Een andere mijlpaal was de installatieplechtigheid van de laboratoriumuitbreiding in september in het Duitse Hemer. Met een totale investering van 1,1 miljoen euro combineert GROHE alle voorheen gedecentraliseerde activiteiten van het onderzoekslaboratorium op één plek, wat een nog nauwere interactie binnen de belangrijkste afdelingen van onderzoek en ontwikkeling mogelijk maakt en zorgt voor nog efficiëntere ontwikkelingsprocessen voor meer innovaties. 

 

GROHE juicht internationaal succes toe als een wereldwijd merk

Over de hele wereld waren klanten in 33 landen enthousiast over GROHE’s Truck Tour die in maart zijn 100.000ste bezoeker vierde. Verdere internationale hoogtepunten: de nieuwe Atrio-kraancollectie werd creatief voorgesteld in een kunstinstallatie tijdens de lancering in de gerenoveerde GROHE-showroom tijdens de Milan Design Week en inspireerde klanten, partners en de media. In Azië fascineerde GROHE de bezoekers van de flagshipstore in Singapore met een nieuwe virtuele showroom, onder het motto ‘Douchen zonder nat te worden’. Zelfs op het WK in Rusland had GROHE zijn aandeel: alle FIFA-gecertificeerde arena’s waren uitgerust met GROHE-producten.

 

Meerdere prijzen eren GROHE’s respect voor duurzaamheid en innovatieve kracht

GROHE’s toewijding aan slimme, waterbesparende technologieën is wereldwijd erkend en gewaardeerd. Tijdens de Duitse Sustainability Award van het jaar werd het merk voor de derde keer uitgeroepen tot de top 3 van ‘meest duurzame grote bedrijven in Duitsland’. Daarnaast is 2018, met 63 designprijzen, het meest bekroonde jaar in de geschiedenis van GROHE.  

 

2019 ISH: GROHE zet nieuwe mijlpaal

Op dit moment werkt GROHE hard aan de voorbereiding voor ISH 2019, 's werelds meest vooraanstaande vakbeurs voor verantwoord gebruik van water en energie in gebouwen, die in maart in de Duitse stad Frankfurt zal plaatsvinden. Met een kersvers beursstand concept, nieuwe evenementformaten en vele innovaties, zal GROHE (net zoals tijdens ISH 2017) nieuwe normen stellen. 

Voor de eerste keer presenteert GROHE er zichzelf als leidend wereldwijd merk voor complete badkameroplossingen, keukensystemen en intelligent waterbeheer. Tegelijkertijd blijft GROHE trouw aan het ISH-motto van zijn succesvolle en bekroonde beurspresentatie van 2017, waarbij 'Water. Intelligence. Enjoyment” wordt toegepast als ambitie om hoogwaardige, intelligente en duurzame oplossingen te ontwikkelen met een ontwerp dat verder gaat dan vorm en functie. 

 

Over GROHE N.V. - S.A.

GROHE, 's werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. Als internationaal merk streeft GROHE naar merkwaarden als technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid, met als doel "Pure vreugde van water" te garanderen. GROHE ontwikkelt al sinds de start nieuwe productcategorieën. Dit omvat de GROHE Blue en Red watersystemen en het recent geïntroduceerde GROHE Sense waterbeveiligingssysteem, dat een innovatief onderdeel is in de groeimarkt van smart home technology. Engineering, innovatie en design zijn als geïntegreerd proces stevig in Duitsland verankerd. Dat de producten het kwaliteitslabel “Made in Germany” dragen, versterkt het vertrouwen van de consumenten in het merk. Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 300 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.

www.grohe.be

Over LIXIL

GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation, een onderneming met meer dan 70.000 werknemers, actief in meer dan 150 landen, dat genoteerd staat op de Tokyo Stock Exchange. LIXIL is internationaal toonaangevend producent van sanitair met naast GROHE bekende merken zoals American Standard, TOSTEM en INAX in zijn portfolio. Op basis van zijn Japanse erfgoed creëert het bedrijf toonaangevende technologie en innoverende producten van hoge kwaliteit die woningen transformeren en zo het dagelijks leven van meer dan een miljard mensen raken. Het verschil met LIXIL zit hem in hoe ze dit doen; door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding om de toegankelijkheid voor iedereen te verbeteren en verantwoorde bedrijfsgroei.

www.lixil.com

 

Contacteer ons
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Deborah Dekrem Walkie Talkie
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium