GROHE investeert 5 miljoen euro in kleurtechnologie

GROHE investeert 5 miljoen euro in kleurtechnologie

 

>> Nieuwe PVD-kleurtechnologie voor handdouches en douchesystemen zorgt voor 27 nieuwe banen in de GROHE-vestiging in Lahr (Zwarte Woud, Duitsland).
>> In de afgelopen drie jaar heeft GROHE ca. 15 miljoen euro geïnvesteerd in technologieën en locatie-infrastructuur.
>> Doel: vanaf 2020 een volledige CO2-neutrale productie in de vijf GROHE vestigingen.

Grohe AG kondigde onlangs nieuwe investeringen in hun productiesite in het Zwarte Woud aan. Het toonaangevend sanitairmerk produceert op deze locatie zijn handdouches en douchesystemen.

Thomas Fuhr, Grohe CEO en COO Fittings LIXIL International, onthulde tijdens een bezoek ter plaatse dat de GROHE-productie in Lahr tegen eind 2019 de PVD-coatingtechnologie (Physical Vapour Deposition) zal implementeren. Deze investering van ongeveer 5 miljoen euro zal ook 27 nieuwe banen creëren.

"Met de PVD-coatingtechniek brengen we naar Lahr een high-end technologie die aansluit bij een wereldwijde consumententrend die ook een groeisegment bedient: handdouches en douchesystemen in prachtige kleuren voor aangepaste ontwerpen in badkamers. Met deze investering vergroten we de productieomvang van de fabriek, wat ons in een betere positie brengt om de handdouches en douchesystemen in GROHE-kleuren sneller op de markt te brengen", zegt Thomas Fuhr.

Innovatieve producten Made in Germany
Alle 1.300 productvarianten van GROHE handdouches en douchesystemen, die wereldwijd worden verkocht, worden geproduceerd in de fabriek in Lahr. Als technology leader investeert GROHE aanzienlijk in de voortdurende uitbreiding van haar vijf productiefaciliteiten wereldwijd. In de afgelopen drie jaar is alleen al in Lahr ongeveer 15 miljoen euro geïnvesteerd. Deze fabriek is uitgerust met de modernste technologie en werkt met meer dan 100 geautomatiseerde processen en collaborative robots.

"De technologieën die op deze site worden gebruikt, zijn toonaangevend in de sanitairindustrie en we zijn er trots op dat de toevoeging van de PVD-technologie een ander hoogtepunt in onze productie van handdouches en douchesystemen zal creëren. Dit zal onze innovatiecyclus versterken en Lahr niet alleen als productielocatie, maar ook als aantrekkelijke werkgever in de regio extra ondersteunen", legt fabrieksmanager Hans-Martin Souchon uit.

In de afgelopen vijf jaar is het aantal GROHE-medewerkers in Lahr met 20 procent gestegen tot ongeveer 750 medewerkers.

Meer investeren in duurzaamheid - CO2-neutrale productiedoelstelling voor 2020
Als CEO van Grohe AG is Thomas Fuhr ook verantwoordelijk voor de gebieden technologie en duurzaamheid.

"GROHE heeft niet alleen een passie voor badkamers en keukens, maar denkt ook aan het milieu. Technologie en duurzaamheid zijn onderling afhankelijk. Wanneer we in technologie investeren, is het voor ons belangrijk om te weten dat deze investering ook een positieve bijdrage kan leveren aan onze milieubalans. Dit is een proces dat aanzienlijke investeringen vereist. In Lahr zijn in de afgelopen vijf jaar meer dan 60 maatregelen geïmplementeerd voor het verhogen van de energie-efficiëntie. Om het PVD-proces ook zo milieuvriendelijk te laten verlopen, gebruiken we geen schadelijke chemicaliën.", vat Thomas Fuhr samen.

GROHE, dat net als haar moederbedrijf LIXIL opgenomen is in de veelgeprezen Dow Jones Sustainability World Index, is een groot voorstander van duurzaamheid. In september, toen GROHE de milieuonderscheiding 2019 B.A.U.M. in de categorie "grote ondernemingen" ontving, kondigde Thomas Fuhr het doel van het bedrijf aan om vanaf 2020 alle vijf GROHE-productiebedrijven wereldwijd CO2-neutraal te laten produceren. In dit kader heeft GROHE in juli 2019 al haar productie-eenheden omgebouwd tot groene stroom. De sanitairleverancier zal ook de onvermijdelijke CO₂-uitstoot compenseren met compensatieprojecten.

Douche highlights van Lahr zorgen wereldwijd voor “pure watervreugde”
​In schril contrast met de hectische, luide buitenwereld, worden onze badkamers steeds meer oases van rust. Minimalistisch design van de producten speelt hierbij een belangrijke rol. Bij de ontwikkeling van zijn productoplossingen richt GROHE zich, als wereldwijd merk voor complete badkameroplossingen, op de behoeften van de consument. Het merk ontwikkelt innovaties voor een duurzame waterbeleving met een aanpak die intuïtief gebruik combineert met nauwkeurige controle en compromisloos waterplezier.

Het resultaat van deze aanpak is bijvoorbeeld de innovatieve GROHE SmartControl douchebediening waarmee je moeiteloos het volume en de temperatuur kunt aanpassen, de gewenste straalsoort kunt selecteren en kunt schakelen tussen hoofd- en handdouche.

Bovendien kregen de nieuwste douche-innovaties van de GROHE regendouchefamilie nog meer slimme functies, waardoor ze de gebruiker volledige controle met een intuïtieve bediening garanderen.

De meest innovatieve handdouche in het assortiment is de nieuwe GROHE SmartActive. De geïntegreerde GROHE SmartTip-technologie maakt hier een intuïtieve keuze van de sproeipatronen mogelijk. Met slechts een vingertop kan het gewenste straalpatroon worden gekozen. Dankzij de GROHE DripStop-functie behoort het vervelende druipen na het uitschakelen van de handdouche tot het verleden.

GROHE PVD technologie: ongekend hard en krasbestendig
GROHE streeft ernaar de beste producten te produceren en daarom heeft het voor een speciale technologie gekozen waarmee het niet alleen de beste, schitterendste kleuren kan ontwikkelen, maar ook een duurzame coating van de hoogste kwaliteit. PVD staat voor Physical Vapour Deposition. Deze innovatieve technologie vindt haar oorsprong in de ruimtevaart en heeft een nieuwe standaard gevestigd voor de kwaliteit van het oppervlak. 

Het geheim zit hem in de duurzame kwaliteit van het oppervlak. Het PVD-proces zorgt ervoor dat de oppervlaktesamenstelling 3 keer harder is, waardoor je glanzende gouden of verfijnde roestvrij stalen afwerkingen krijgt. Het oppervlak is niet alleen harder, maar ook 10 keer krasbestendiger zodat je het een leven lang kan koesteren. In tegenstelling tot galvaniseerde afwerkingen waarbij maar een beperkt aantal kleuren mogelijk is, kan de consument bij PVD-afwerkingen kiezen uit een breed scala kleuren die past bij zijn interieur. 

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium