GROHE introduceert nieuwe keramiekseries Bau, Euro en Cube voor complete badkamerinrichting

GROHE introduceert nieuwe keramiekseries Bau, Euro en Cube voor complete badkamerinrichting

Donderdag 5 juli 2018 — GROHE introduceert drie nieuwe keramiekseries Bau, Euro en Cube en positioneert zichzelf daarmee als totaalaanbieder van badkamers. Wat je stijl of smaak ook is, je vindt de perfecte combinatie van wastafels en toiletten binnen deze nieuwe keramiekseries. De producten zijn eenvoudig te installeren en hebben een compact design om voldoende ruimte in de badkamer te behouden. Zo kan elke badkamer compleet, efficiënt en stijlvol ingericht worden.

Een passende badkamer voor elke stijl
De subtiele kleuren en het eenvoudige design maken de GROHE keramiekseries niet enkel geschikt voor privéwoningen. Ook publieke ruimtes, hotels, kantoren en appartement-complexen kunnen de drie nieuwe keramiekseries Bau, Euro en Cube combineren om zo een aantrekkelijke uniforme badkamer te creëren.

GROHE, dat sinds 2014 deel uitmaakt van de LIXIL Group Corporation, kan als bedrijf buigen op inspiratie uit de eeuwenoude Japanse badcultuur en tientallen jaren expertise op vlak van badkamerkeramiek. Daarmee positioneert het zich als totaalaanbieder voor badkamers. GROHE’s kenmerkende kwaliteit is dan ook zichtbaar bij deze drie keramiek-series, want zowel Bau, Euro als Cube zijn gemaakt van de beste materialen en ontworpen voor comfort en prestaties.

Dankzij die expertise  complementeren de nieuwe keramiekseries met de kranen, douches en sanitaire systemen van GROHE. Zo passen de Bau kranen op de Bau keramiek, de Eurosmart, Eurodisc, Eurocube en Europlus producten op de Euro keramiek en tenslotte de kubistische kranen zoals Allure op de Cube keramiek.  De match is er zowel in ontwerp als in technologie. Die verscheidenheid aan opties maakt dat de uiteindelijke keuze steeds op hetzelfde neerkomt: die van je persoonlijke perfecte match.

De drie keramiekseries lenen zich perfect voor grote projecten dankzij hun prijs kwaliteit-verhouding. Door het aanbieden van totaaloplossingen voor complete badkamer-inrichting komt GROHE projectontwikkelaars tegemoet.

 

GROHE staat voor perfectie in elk detail dankzij de perfecte matches
GROHE’s toegewijde ontwerpteam bekeek elk individueel product om te bepalen welke kraan- en wastafelvorm het beste samengaan in zowel vorm als functie. Zo kan een naadloze, complete ontwerpesthetiek worden gegarandeerd. Consistent design en ergonomisch gebruik zijn nu eenmaal een essentieel punt om je badkamer tot een ware ontspanningsplek te maken. Danzij GROHE’s perfect matches creëerde het merk deze drie samenhangende series voor een complete badkameroplossing.

Het valt niet meteen op, maar GROHE’s gloednieuwe keramiekproducten zijn uitgerust met de meest geavanceerde technologieën. GROHE streeft ernaar om je tijd in de badkamer zo comfortabel mogelijk te maken, zonder beperkingen en met een maximale hygiëne.

Zo zijn de toiletten van hoge kwaliteit. Daarnaast zijn ze zijn randloos en hebben ze een zacht sluitende toiletbril, die gemakkelijk te verwijderen is. De Euro en Cube-serie bevatten een Triple Vortex spoeling: deze creëert een krachtige draaikolk door middel van drie wateruitlaten. Het water spoelt het gehele oppervlak van het keramiek en reinigt grondig. Daarnaast zorgt de anti-bacteriële PureGuard innovatie ervoor dat bacteriën en vuil niet kunnen achterblijven op het keramiek. PureGard is standaard inbegrepen bij de Cube-serie en optioneel bij de Euro-serie.

 

“Alleen een ‘perfect match’ kan design de uitstraling geven die het verdient.
—    Michael Seum, Grohe Vice President Design

 

Veelzijdigheid voor een modern leven met Bau
Elk professioneel badkamerproject heeft een veelzijdige en personaliseerbare ontwerplijn nodig die een samenhangende, professionele uitstraling creërt, waar elk element perfect in balans is. Met zijn zachte en ronde vormen is Bau dan ook de slimme keuze voor de badkamerinterieurs van hotels en kantoren. Door de moderne uitstraling en de subtiele stijl is het de ideale oplossing voor elk project en past het bij elke smaak – van wastafels tot toiletten en urinoirs. Bau is een veelzijdige alleskunner die de allernieuwste technologieën biedt. 

 

Euro, afgestemd op je levenswijze
Kleiner wonen is een trending thema. Wist je dat klein wonen even comfortabel kan aanvoelen als groot wonen? De Euro keramiekserie van GROHE maakt van de kleinste ruimtes innovatieve en stijlvolle badkamers. Alle wastafels en toiletten hebben onderscheidende afgebogen vormen en verschillende afmetingen. Zo heb je ook de keuze uit compacte formaten om kleine ruimtes zo efficiënt mogelijk in te richten. Dankzij de Euro-serie is het ontwerpen van een praktische, comfortabele badkamer eenvoudiger dan ooit. Vloeiende lijnen creëren een ontspannen wellness-sfeer in de badkamer en voldoen aan alles waar een functionele gezinsbadkamer nood aan heeft. 

 

Een duidelijk designstatement met Cube

Cube, GROHE’s derde keramische lijn, pleziert alle fans van minimalisme. Een minimalistisch-chic designstatement maken met je badkamer was nog nooit zo makkelijk. Deze serie onderscheidt zich van Euro en Bau door de strakke lijnen en scherpe hoeken, geïnspireerd op de kubistische geometrie. De dynamische architecturale lijnen laten elk product uit het Cube-assortiment naadloos combineren met verschillende kraanlijnen van GROHE. Geschikt voor elk modern badkamerproject.

De Bau, Euro en Cube Ceramic wastafels en toiletten zijn sinds heden beschikbaar. De GROHE keramiek website bevat alle relevante informatie over de keramieklijn.

 

Over GROHE N.V. - S.A.
GROHE, 's werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. Als internationaal merk streeft GROHE naar merkwaarden als technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid, met als doel "Pure vreugde van water" te garanderen. GROHE ontwikkelt al sinds de start nieuwe productcategorieën. Dit omvat de GROHE Blue en Red watersystemen en het recent geïntroduceerde GROHE Sense waterbeveiligingssysteem, dat een innovatief onderdeel is in de groeimarkt van smart home technology. Engineering, innovatie en design zijn als geïntegreerd proces stevig in Duitsland verankerd. Dat de producten het kwaliteitslabel “Made in Germany” dragen, versterkt het vertrouwen van de consumenten in het merk. Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 300 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.​​
www.grohe.be

Over LIXIL
GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation, een onderneming met meer dan 70.000 werknemers, actief in meer dan 150 landen, dat genoteerd staat op de Tokyo Stock Exchange. LIXIL is internationaal toonaangevend producent van sanitair met naast GROHE bekende merken zoals American Standard, TOSTEM en INAX in zijn portfolio. Op basis van zijn Japanse erfgoed creëert het bedrijf toonaangevende technologie en innoverende producten van hoge kwaliteit die woningen transformeren en zo het dagelijks leven van meer dan een miljard mensen raken. Het verschil met LIXIL zit hem in hoe ze dit doen; door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding om de toegankelijkheid voor iedereen te verbeteren en verantwoorde bedrijfsgroei.
www.lixil.com

Alexis Bracke