GROHE geeft vorm aan de toekomst van water met innovatieboost dankzij wereldwijd teamwork en belangrijke duurzaamheidsinitiatieven

GROHE geeft vorm aan de toekomst van water met innovatieboost dankzij wereldwijd teamwork en belangrijke duurzaamheidsinitiatieven

>> LIXIL samenwerkingen geven GROHE een boost en zorgen voor een sterke impuls in 2020.
>> GROHE's productportfolio en de bekroonde merkervaring creëren een grotere waarde voor de klant in de hele EMENA-regio.
>> GROHE blijft zich in 2020 en de komende jaren sterk inzetten voor duurzaamheid in 2020.

GROHE, de wereldwijde hoofdrolspeler voor complete badkameroplossingen en keukensystemen, heeft de marktgroei van de sanitairindustrie in de EMENA-regio in 2019 overtroffen en vervolgt zijn succesvolle weg in 2020. Het boosten van de integratie van de productie, technologie en commerciële middelen van GROHE in LIXIL en het voordeel uit de diversiteit en schaalgrootte van het bedrijf halen op het gebied van technologie en middelen, zal zorgen voor een gestage groei in de EMENA regio.

Op ISH 2019, de toonaangevende beurs voor de sanitairindustrie, stelde GROHE zijn indrukwekkende basis voor succes tentoon met een recordaantal van 500+ productinnovaties, zoals zijn eerste 3D-geprinte kranen Atrio Icon 3D en Allure Brilliant Icon 3D. De in-house 3D-technologie van GROHE markeerde ook de nieuwste mijlpaal in LIXIL's vooruitstrevende, toekomstgerichte technologie en productieafdruk, die voortdurend wordt geüpgraded en verbeterd. Naast de introductie van de 3D-printtechnologie in Hemer, Duitsland, hebben recente investeringen het "Physical Vapor Deposition"-proces in het wereldwijde competentiecentrum voor douches en douchesystemen in Lahr, Duitsland, geïntegreerd om megatrends in het consumentengedrag mogelijk te maken, door het aanbieden van kleuren op alle badkamerelementen.

Synergieën van technologie en innovatiekennis drijven GROHE aan

Groeiende banden binnen LIXIL zorgen voor een groot synergiepotentieel, waardoor het momentum van vorig jaar voor GROHE in 2020 nog verder wordt versterkt.

"Wij beschikken over een enorme knowhow, technologie en innovatiekracht als onderdeel van LIXIL. Deze synergiemogelijkheden zorgen voor een constante verbetering van onze toch al sterke technologie-infrastructuur in onze fabrieken. Toegepast op onze gehele productontwikkeling en fabricageproces vergroot dit het voordeel en de waarde voor onze klanten enorm", aldus Thomas Fuhr, COO Fittings LIXIL International en CEO van GROHE AG.

Juiste productmix en merkervaring voor verbeterde klantwaarde 

In 2019 heeft GROHE veel hoogtepunten gekend op vlak van innovatie. De SmartControl technologie voor douches en keukenkranen of het verborgen Rapido SmartBox systeem zijn slechts enkele voorbeelden die ook getuigen van het enorme synergiepotentieel van LIXIL door de combinatie van technische kennis ter aanvulling van het productportfolio van GROHE.

"We hebben geweldige innovaties gekend, die de juiste productmix voor onze klanten in de hele EMENA-regio hebben uitgebreid. Ongeacht het prijspunt biedt GROHE altijd een uitstekende merkbeleving en een sterke merknaam, waardoor klanten de vrijheid hebben om te kiezen voor hun verkoopkanalen en zakelijke eisen", aldus Jonas Brennwald, CEO LIXIL Water Technology EMENA en plaatsvervangend CEO van GROHE AG.

In 2019 is het merk eveneens gestart met het uitdragen van zijn verhaal over het vormgeven van de toekomst van water en heeft het de "Red Dot: Sanitary Brand of the Year" eretitel gekregen, bekroond voor zijn consistente merkprofiel, dat wereldwijd bekend staat als een naam voor eersteklas prestaties in de sanitairindustrie. 

Sterke inzet voor duurzaamheid gedurende 2020 en komende jaren

Duurzaamheid is een hoeksteen van het merk GROHE, dat een nieuwe mijlpaal vormt in de industrie met alweer een belangrijke stap op weg naar een CO2-neutrale productie. Met de start van het nieuwe boekjaar in april 2020 zal de fabrikant van sanitair de onvermijdelijke CO2-uitstoot compenseren door middel van twee compensatieprojecten. Hiermee wordt GROHE de eerste toonaangevende fabrikant in de sanitairindustrie die in het kader van het "GROHE goes ZERO"-project CO2-neutraal gaat produceren.

Ter voorbereiding op deze mijlpaal zijn alle vijf wereldwijde productielocaties en de logistieke centra in Duitsland al in juli 2019 omgebouwd tot locaties met groene stroom. Een ander belangrijk aandachtspunt voor 2020 is de vermindering van plastic in productverpakkingen waar mogelijk, met de stellige ambitie om dit in de toekomst volledig te kunnen elimineren. 

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium