LogoGrohe.jpg
Delen:

GROHE certificeert eerste studenten binnen haar internationaal GIVE programma

 
 
  • Belgische GIVE-school Don Bosco Hoboken levert eerste gecertificeerde studenten binnen EMENA-regio. 
  • Praktijkgerichte training gecombineerd met theoretische ondersteuning als fundamentele bouwstenen. 
  • Ook de andere GIVE-locaties kennen de komende jaren hun eerste afgestudeerde studenten. 

Gezien het tekort aan geschoolde installateurs in de sanitaire sector, is het belangrijker dan ooit om een aantrekkelijk opleidingsprogramma aan te bieden dat jonge mensen helpt de basis te leggen voor een welvarende toekomst. Net om die reden ontwikkelde GROHE, toonaangevend wereldmerk voor complete badkameroplossingen en keukeninrichtingen, het "GROHE Installer Vocational Training and Education" (GIVE) programma. 

State-of-the-art cursus uitgerust met hoogwaardige trainingstools

Om een state-of-the-art opleiding te garanderen ontwikkelde GROHE een volledig functionele trainingsomgeving waar studenten kunnen profiteren van hun uitgebreide expertise. "In onze partnerinstituten zorgen we voor een volledig functionerend trainingsrek met een breed gamma aan onze GROHE-producten waar studenten hun installatievaardigheden kunnen testen en verbeteren in een leeromgeving die speciaal voor hen is ontworpen", zegt Christopher Penney, Leader GIVE Program LIXIL EMENA. "Deze praktische vaardigheden worden verder ondersteund dankzij speciaal ontworpen werkboeken die de belangrijkste theoretische onderwerpen bevatten", aldus Timo Kurz, Leader GIVE Program and WorldSkills LIXIL EMENA.

 
 

Erkend internationaal certificaat helpt jonge professionals bij de start van hun carrière

GIVE ondersteunt scholen bij het creëren van een uniforme aanpak met moderne apparatuur, trainingsmateriaal én een schriftelijk examen dat nieuwe industrienormen stelt. Ook na afronding van hun GROHE-training krijgen studenten hulp bij onder andere het vinden van stageplaatsen of een werkervaringsprogramma bij één van GROHE's industriepartners. Eind mei slaagden acht studenten van de Don Bosco school in Hoboken voor het internationaal GIVE-examen. Een mooie kers op de taart nadat ze het volledige GIVE-traject doorliepen. Daarmee zijn ze bovendien de allereerste gecertificeerde studenten binnen de EMENA-regio.

Een ceremonie in aanwezigheid van de vormgevers 

Timo Kurz, Leader GIVE Program and WorldSkills LIXIL EMENA en Christopher PenneyLeader GIVE Program LIXIL EMENA overhandigden de afgestudeerden met gepaste trots hun certificaat en starterskit. “Ik ben blij om aanwezig te kunnen zijn bij de eerste diploma-uitreiking binnen ons GIVE-programma”, zegt Timo Kurz. “Alle studenten in Hoboken zijn geslaagd voor hun GIVE-examen, ik ben enorm trots. Het zien van hun glimlach bij het ontvangen van hun afstudeerpakket en hun internationaal certificaat maakte mij ook zeer gelukkig. Dat is waar het programma uiteindelijk allemaal om draait”, gaat Kurz verder. 

Timo Kurz - Leader GIVE Program and WorldSkills LIXIL EMENA
Timo Kurz - Leader GIVE Program and WorldSkills LIXIL EMENA

GIVE gaat verder

In de afgelopen maanden opende GROHE extra opleidingsfaciliteiten waar haar internationaal geaccrediteerde GIVE Programma wordt aangeboden aan aspirant-loodgieters. Een bijzonder succes is de opening op 11 november 2021 van de eerste GIVE Programmaschool in Noordwest-Afrika, in de Ghanese hoofdstad Accra. Niet minder dan 75 studenten vatten onlangs de opleiding aan, ondersteund door vijf docenten die hen door het lesprogramma zullen loodsen. Wie de opleiding volgt, heeft na afloop meer garantie op een vlotte start in het werkveld en een welvarender leven. 

In de komende twee jaar zal het netwerk worden uitgebreid naar meer dan 50 technische scholen en hogescholen, waardoor ruim 5.000 studenten per jaar een betere toekomst krijgen.

Download hier alle beelden

Klik hier voor meer informatie over het GROHE GIVE-programma


OVER GROHE N.V. - S.A.

GROHE, 's werelds toonaangevend merk voor complete badkameroplossingen en keukeninrichtingen heeft in totaal meer dan 6.500 werknemers in 150 landen, waarvan 2.600 in Duitsland. Sinds 2014 maakt GROHE deel uit van de sterke merkenportefeuille van de Japanse fabrikant van baanbrekende water- en woningbouwproducten: LIXIL. Om "Pure Freude an Wasser" te garanderen, is elk GROHE product gebaseerd op de merkwaarden kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid. 

Gerenommeerde producthighlights zoals GROHE Eurosmart of de GROHE thermostaatserie, maar ook baanbrekende innovaties zoals het GROHE Blue watersysteem onderstrepen de diepgaande expertise van het merk. GROHE richt zich op de behoeften van de klant en creëert zo intelligente, toekomstgerichte en duurzame productoplossingen die een relevante toegevoegde waarde bieden binnen elk gezin én bovendien het kwaliteitslabel "Made in Germany" dragen. R&D en design zijn stevig verankerd als een geïntegreerd proces in Duitsland. GROHE neemt daarnaast zijn bedrijfsverantwoordelijkheid uiterst serieus en richt zich op een grondstofbesparende waardeketen. Sinds april 2020 produceert het sanitairmerk wereldwijd CO2-neutraal. GROHE heeft zich bovendien het doel gesteld om tegen 2021 volledig kunststofvrije productverpakkingen te gebruiken.

Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 460 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.​​ www.grohe.be


Voor meer info, vragen of opmerkingen, aarzel niet ons te contacteren:

Walkie Talkie - Deborah Dekrem & Rani Huttener l ​ [email protected] ​ l 0495 14 18 26 & 0477 85 42 38

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

walkie.talkie.be

Contact

Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium

+32 9 391 60 63

[email protected]