GROHE Blue Home tapt lokaal bronwater en zet in op duurzame Tournée Minérale

GROHE Blue Home tapt lokaal bronwater en zet in op duurzame Tournée Minérale

GROHE Blue Home maakt mocktails van kraanwater en verkleint afvalberg

Op de koffie of voor een aperitief, iedereen vindt het leuk om vrienden uit te nodigen en te genieten van een drankje. Wat slechts weinigen leuk vinden is zeulen met zware pakken water. Water dat zich in vele gevallen op duizenden kilometers van de bron bevindt en verpakt zit in plastic. Voor GROHE is de beste verpakking nog steeds helemaal geen verpakking en dat bewijzen ze met hun GROHE Blue Home systeem. Daarmee brengen ze gefilterd kraanwater bij jou in de keuken en reduceren ze niet alleen het zeulen tot een minimum, maar evenzeer de afvalberg. Zo tap je tijdens Tournée Minérale gekoeld of zelfs bruisend mineraalwater rechtstreeks uit je keukenkraan en serveer je in een handomdraai de beste mocktails. 

Enkele opvallende weetjes

  • Slechts 6 op de 10 Belgen weet dat kraanwater het strengst gecontroleerde voedingsmiddel is in België en bijna de helft denkt dat flessenwater gezonder is dan kraanwater.
  • Opvallend is dat maar liefst 1 op de 2  Belgen het gênant zou vinden om kraanwater te serveren.
  • In Wallonië kiest men vaker voor kraanwater dan in Vlaanderen.
  • Kraanwater valt vooral goed in de smaak bij Belgen jonger dan 34 jaar omdat het goedkoper, gemakkelijker en beter is voor het milieu.


Tournée Minérale
Februari, de maand waarin we met z’n allen geen of minder alcohol drinken en de kreet “Tournée Minérale” in vele huiskamers prompt weerklinkt. Virgin cocktails en spirits schieten als paddenstoelen uit de grond en vaak is het hoofdingrediënt gewoon…water. Heerlijke mocktails en flavored watertjes komen bij jou voortaan rechtstreeks uit de keukenkraan.

Benieuwd naar enkele GROHE Blue Mocktails?
Met het hoofdingrediënt binnen handbereik maak je in no time de beste mocktails en verbaas je menig bartender met je kunsten. GROHE shaket met plezier drie heerlijke virgin alternatieven uit de mouw waardoor Tournée Minérale een echt feest is. Chefs zijn er helemaal weg van, reden te meer om er meteen in te vliegen.


Flessenwater? Dat is verleden tijd
Fris, gefilterd en zelfs bruisend mineraalwater
 tappen uit je keukenkraan? Met het compacte drinkwatersysteem van GROHE Blue Home kan dat met slechts 1 druk op de knop. Het is niet alleen comfortabel, deze kleine verandering heeft ook een grote impact op onze aardbol. En net daarom opteert GROHE 100% voor water uit de kraan. Door te kiezen voor het gefilterde kraanwater van GROHE Blue Home kan een gezin van vier personen jaarlijks tot wel 800 plastic flessen besparen. Dat is gigantisch veel als je weet dat er voor slechts 1 liter gebotteld water maar liefst  7 liter water nodig is. Met het Blue Home system reduceert GROHE naast het plastic afval dus ook de CO2-uitstoot die de productie van flessenwater met zich meebrengt.

GROHE Blue Home bekroond met awards
Met GROHE Blue Home belooft GROHE een mooi en betrouwbaar systeem dat in elke keuken gemakkelijk te installeren is. Dat het geen loze belofte is blijkt uit de 16 awards die ze daarmee reeds in de wacht sleepten. Zo won GROHE in 2020 de Duitse Sustainability Award in de categorie “Grote Bedrijven”. Dat is meteen Europa’s grootste award voor ecologische en sociale betrokkenheid. Daarnaast won hij ook de Red Dot Award in 2017.

Contacteer ons
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium