Fujifilm deelt de verhalen achter foto’s met digitale [email protected] fototentoonstelling

09-printlife-2021.jpg

Na de succesvolle eerste digitale tentoonstelling vorig jaar en een 15-jarige geschiedenis van openbare fototentoonstellingen, lanceert Fujifilm vandaag zijn tweede [email protected] tentoonstelling. De fototentoonstelling heeft tot doel om de verhalen achter de foto's te vertellen die afgelopen jaar in Europa werden genomen.

Na een periode van lockdowns in heel Europa is fotografie een onmisbare manier geworden voor het vastleggen en verzamelen van nieuwe herinneringen nu families, vrienden en geliefden zich opnieuw herenigen. Elke foto vertelt een verhaal, en Fujifilm roept op om deze verhalen met elkaar te delen dankzij de tweede editie van de [email protected] fototentoonstelling.

Vanaf vandaag tot 5 december 2021 kan iedereen zijn of haar favoriete foto's van afgelopen jaar inzenden via www.fujifilm-printlife.eu. De tentoonstelling is voor iedereen toegankelijk, ongeacht of de foto's met een smartphone of een camera zijn gemaakt.

Het creëren van en terugblikken op herinneringen via het medium fotografie heeft velen troost en geluk geboden in deze moeilijke perioden. Daarom wil Fujifilm dat het publiek niet alleen hun mooiste foto’s deelt, maar ook hun opstellingen of weergaven van foto's thuis, om het gevoel te creëren van door een persoonlijke galerij te wandelen en zo de ideale setting te bieden voor het vertellen van verhalen.

"In de afgelopen 18 maanden hebben zo velen van ons teruggegrepen naar oude foto's om ons te herinneren aan hoe het leven was vóór de wereldwijde pandemie, op zoek naar de troost van nostalgie. Bij Fujifilm geloven we sterk in de kracht van fotografie om herinneringen vast te leggen en te bewaren voor de komende jaren, waarbij elke foto zijn eigen unieke verhaal vertelt. Of u zichzelf nu beschouwt als een professionele fotograaf of liever uw eigen herinneringen vastlegt met uw smartphone-camera, [email protected] staat open voor iedereen om deze verhalen te delen.”

"En daar laten we het niet bij. Dit jaar willen we, na zo lang van elkaar gescheiden te zijn geweest, met [email protected] helpen om mensen op een creatieve manier samen te brengen en iedereen aan te moedigen om betrokken te raken bij hun vrienden en geliefden op social media, en door fysieke fotoafdrukken van hun speciale momenten in huis te halen dankzij fujiprint.be. We hopen dat deze fototentoonstelling mensen overal ter wereld inspireert om zich bij ons aan te sluiten en samen deel uit te maken van iets echt unieks en speciaals."David Honey, General Manager Photo Imaging bij Fujifilm Europe

Iedereen kan meedoen aan [email protected] en Fujifilm wil de meest creatieve bijdragen en betekenisvolle verhalen belonen door vijf ‘Foto's van de Week’ te kiezen. De winnaars, die door een onafhankelijke jury worden geselecteerd, krijgen niet alleen een speciale vermelding op de website, maar ook – afhankelijk van de rangschikking – een waardebon van € 200, € 150 of € 100, of een valuta-equivalent, om te besteden aan foto-afdruk producten of een instax mini 40 of instax mini 11 camera, beide aangeboden met instax mini film zodat je alles voor handen hebt wat nodig is om creatief aan de slag te gaan en prachtige instant afdrukken te maken.

Nadat Fujifilm's wereldwijde ‘100.000 foto's tentoonstelling’ in 2020 werd uitgesteld vanwege de coronavirus pandemie (COVID-19), werd [email protected] in 2020 in Europa gelanceerd om amateur-, professionele en hobbyfotografen een platform te bieden om met elkaar in contact te komen en zich op een creatieve manier te uiten. Meer dan 10.500 foto's werden geüpload, wat een uniek inzicht gaf in de verhalen die overal in Europa ontstonden.

"De tentoonstelling van vorig jaar liet echt de gelijktijdige gedeelde en unieke ervaringen zien die we allemaal hebben meegemaakt in de afgelopen 18 maanden, waarbij de nadruk werd gelegd op de verschillende culturen, rollen en identiteiten die naar voren kwamen uit de honderdduizenden geüploade foto's. De [email protected] biedt een unieke momentopname van hoe het dagelijks leven is veranderd - en nog steeds verandert - door gebruik te maken van de creativiteit van fotografie. We willen deze ontdekkingsreis dit jaar voortzetten en kijken uit naar het zien en beoordelen van de duizenden inzendingen die we hopen te ontvangen." David Honey, General Manager Photo Imaging bij Fujifilm Europe

In de 15-jarige geschiedenis van Fujifilm op het gebied van fototentoonstellingen met massa publieksparticipatie reisde de ‘100.000 foto's tentoonstelling’ op verschillende plaatsen rond, van Japan en Maleisië tot Frankrijk en de VS. Dit jaar zullen 500 foto's die hebben meegedaan aan [email protected] ook te zien zijn in een tentoonstelling op locatie tijdens ‘The Photography Show’ in Birmingham, Verenigd Koninkrijk in september 2021.

Download via deze link de beelden in hoge resolutiehttps://press.talkie.be/en/dir/printlife-at-home-2021

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Contact

Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium

+32 9 391 60 63

[email protected]

walkie.talkie.be