Elvie viert éénjarig bestaan van taboedoorbrekende borstvoedingsbank

Elvie viert éénjarig bestaan van taboedoorbrekende borstvoedingsbank

"Een succes over de hele lijn, maar blijvend inzetten op normalisering is nodig"

  • Wereld Borstvoedingsweek 2022: van 1 t.e.m 7 augustus
  • Borstvoedingsbank Elvie in nieuw jasje naar aanleiding van 1 jaar Breast Places en All Boobs Welcome Here
  • Bank gedurende Wereld Borstvoedingsweek te gast op unieke PAKT-site te Antwerpen

 

De borstvoedingsbank van Elvie die het taboe rond borstvoeden en kolven in het openbaar aan de tand voelt, bestaat 1 jaar en dat moet gevierd! Met de aftrap van Wereld Borstvoedingsweek 2022 en ter gelegenheid van het éénjarig bestaan schittert de bank in een nieuw strak jasje. Bewonderen en uittesten kan van 1 t.e.m. 7 augustus op de unieke PAKT-site in Antwerpen. Breastfeeding with a view, als je het ons vraagt. Gedurende Wereld Borstvoedingsweek zet Femtechmerk Elvie borstvoeden in het openbaar opnieuw in de kijker om zo verder in te zetten op normalisering van borstvoeden in het straatbeeld.

Met de lancering van hun veelbesproken borstvoedingsbank die All Boobs welkom heet, hun online Breast Places kaart die aangeeft waar ouders met kleine kinderen terechtkunnen om ze te voeden of verluieren, én de gelijknamige stickers die horeca en openbare plaatsen als uithangbord aan hun raam kunnen kleven, heeft Elvie het afgelopen jaar absoluut niet stilgezeten om de daad bij het woord te voegen en van publiekelijk borstvoeden en kolven verder te normaliseren.

Het resultaat

Sinds Elvie’s initiatieven registreerden 131 Belgische horecazaken en openbare plaatsen zich als Breast Place en kwam borstvoeden en kolven in het openbaar ontegensprekelijk als maatschappelijk punt op de (inter)nationale agenda. De bank huisde reeds in Stad Kortrijk en Stad Brussel. Die laatste plant eind 2022 extra exemplaren naar eigen ontwerp te plaatsen op verschillende locaties in de stad. Ook andere Belgische steden zoals Namen, Mons, Jette en Tremelo zetten actief in op meer borstvoedingsvriendelijke openbare plaatsen. In Nederland lanceerden ze prompt zelfs een lokale versie van de online Breast Places kaart. Het absolute bewijs dat er behoorlijk wat op til is rond de natuurlijkste handeling ter wereld.

“Van meet af aan was het onze overtuiging dat elke moeder, ouder en familie eender waneer moet kunnen beslissen waar en hoe ze hun baby voeden - zonder oordeel of beperking van anderen. Daarbij komt dat jonge ouders vrij en zonder zorgen op stap moeten kunnen gaan. Met deze speciaal voor borstvoeding ontworpen bank en de Breast Places-website, hopen we deze overtuiging waar te kunnen maken door moeders van jonge kinderen echt te ondersteunen bij het geven van borstvoeding of het afkolven van melk”, stelt Tania Boler, CEO en mede-oprichter van Elvie van femtechmerk Elvie.
Story image

On a roll

Blijvend informeren en inzetten op de normalisering van borstvoeding in het openbaar is nodig vindt Elvie. Ondanks dat borstvoeden de laatste jaren opnieuw in de lift zit in Vlaanderen*, heerst er nog behoorlijk wat schroom om dit in het openbaar te doen. Het zou heel gewoon moeten zijn dat een mama ongegeneerd haar kind kan voeden of kan kolven in het openbaar op het moment dat dat nodig is. Als pionier in femtech helpt Elvie graag mee aan het openbaar maken van deze activiteit, want zien borstvoeden, doet borstvoeden. 

Borstvoedingsbank te gast bij PAKT

Tijdens Wereld Borstvoedingsweek (1 t.e.m. 7 augustus) is de bank te gast bij PAKT. Een uniek ecosysteem van creatieve ondernemers waar werk en vrije tijd in elkaar overlopen. Een filosofie die helemaal strookt met die van Elvie, want aan volle borsten of een hongerig kind moet altijd gehoor worden gegeven, ongeacht het uur of de activiteit van de dag. Ter gelegenheid kreeg de borstvoedingsbank, net als het merk, een strakke make-over. De uitstraling verschilt maar het doel blijft gelijk: mama’s aanmoedigen in hun borstvoedings- en kolfavontuur op openbare plaatsen. 

Wie haar kind graag eens aan de borst legt, of liever een Pump-date met andere borstvoedende mama’s organiseert op een adembenemende locatie, kan zowel tijdens als na de Wereld Borstvoedingsweek terecht bij PAKT en de vele andere borstvoedingsvriendelijk locaties.

Voor meer info, producttests of een interview met Tania Boler, graag contact opnemen met Deborah en Rani via: elvie@talkie.be

 

Wereld Breastfeeding Week: gezondheidscampagne die uitgaat van World Alliance for Breastfeeding Action (WABA). Dat is een wereldwijd netwerk van personen en organisaties die zich inzetten voor de bescherming, bevordering en ondersteuning van borstvoeding. Jaarlijks coördineert en organiseert WABA de Wereldborstvoedingsweek (WBW) tussen 1 en 7 augustus. Sinds 2016 is de WBW-campagne afgestemd op de Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties

*Bron: Opgroeien 

 

 

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium