Een terugblik op Spotify’s grootste hits van 2021​

Een terugblik op Spotify’s grootste hits van 2021​

2021 was een ronduit onvergetelijk jaar, zo ook voor Spotify. Nu het jaar ten einde loopt, werpen we graag een terugblik op de afgelopen 365 dagen en een aantal van de boeiende features, innovaties en samenwerkingen die Spotify aan makers en gebruikers wereldwijd heeft bezorgd. 

Hier volgt een kort overzicht van enkele van de indrukwekkende mijlpalen die Spotify dit jaar heeft bereikt: 

  • De wereldwijde aanwezigheid verdubbeld door middel van een uitbreiding naar 92 nieuwe markten, waarmee het totaal op 184 markten wereldwijd komt.
     

  • Het tot belangrijkste podcast platform in de VS geschopt. Luisteraars in de grootste podcastmarkt ter wereld luisteren naar eigen zeggen het meest naar Spotify, waarmee het zowel Apple als YouTube voorbijstreeft. 
     

  • De podcast catalogus met meer dan 68% (vanaf september 2021) uitgebreid ten opzichte van 2020. 
     

  • In november 2021 heeft Spotify voor het eerst de grens van 1 miljard euro aan jaarlijkse advertentie-inkomsten overschreden. 
     

  • Spotify Greenroom gelanceerd, Findaway overgenomen en samengewerkt met geliefde merken als Netflix.
     

  • Een van de meest gevraagde functies van de gebruikers, Lyrics, werd geïmplementeerd en nieuwe en unieke personalisatie functies werden ingevoerd met Blend en de Only You campagne
     

  • We hebben vrouwelijke makers, zoals Angèle en Pommelien Thijs, gevierd met de lancering van EQUAL
     

  • Betaalde abonnementen werden voor het eerst beschikbaar voor podcasts op Spotify met Spotify Podcast Subscriptions en podcasts werden interactief dankzij Q&A en Polls
     

  • De Wrapped ervaring van de gebruiker werd nog persoonlijker dankzij verscheidene gloednieuwe features zoals 2021: The Movie en Your Audio Aura. 
     

  • En we hebben het aanbod aan tools voor makers op Spotify for Artists uitgebreid met Promo Share CardsCanvasMarqueeDiscovery Modenieuwe analysesFan Study, een samenwerking met Shopify, en nog veel meer. 

 

VISIT SPOTIFY'S FOR THE RECORD BLOG FOR MORE DETAILS

 

Over Spotify
In 2008 veranderde Spotify voorgoed het luisteren naar muziek. Alles wat we doen komt voort uit onze liefde voor muziek. Vandaag de dag zijn we de leider in audiostreaming met een community van meer dan 345 miljoen actieve gebruikers, onder wie meer dan 155 miljoen Spotify Premium-abonnees in 178 landen. Het is onze missie om het potentieel van menselijke creativiteit volledig te benutten door miljoenen artiesten de kans te geven te leven van hun kunst. En om fans de kans te geven om daarvan te genieten en erdoor geïnspireerd te raken.

Voor meer info, gelieve contact op te nemen met:
Charlotte Marron - [email protected]
Ineke Tack - [email protected]

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium