Disneyland® Paris maakt een exclusieve "Making-Of" documentaire van The Lion King & Jungle Festival

Disneyland® Paris maakt een exclusieve "Making-Of" documentaire van The Lion King & Jungle Festival

Deze zomer brengt Disneyland® Paris twee meesterwerken van Disney tot leven met The Lion King & Jungle Festival en dit van 30 juni tot 22 september 2019. 
The Lion King and Jungle Festival bieden een meeslepende ervaring met nieuwe shows speciaal gemaakt voor de Disney Parken, exclusieve producten en een nieuw aanbod aan eten en drinken.

Om dit evenement te vieren, filmde Disneyland® Paris een speciale documentaire van 45 minuten die zich achter de schermen afspeelt van de eerste ontwikkeling en creatie van het seizoensconcept tot aan de openingsdag. Een team van drie journalisten volgde en filmde elke week gedurende zes maanden de verschillende cruciale fasen om The Jungle Book Jive en The Lion King: Rhythms of the Pride lands vast te leggen. 

De speciale documentaire bevat onder meer hoe de shows zijn gemaakt, de opname van de muziek, repetities van artiesten, set-en kostuumontwerp, ontwikkeling van merchandise en eten en drinken en nog zoveel meer.

Deze documentaire is een officiële productie van het Disneyland® Paris-team en is een primeur van het resort, waarbij kijkers de kans krijgen om een kijkje te nemen achter de schermen van de Disney-magie. De documentaire wordt gratis uitgezonden op het officiële YouTube-kanaal van Disneyland® Paris.

Ontdek de documentaire op vrijdag 26 juli om 20u via het
Youtube-kanaal van Disneyland Paris.

The Lion King & Jungle Festival:
FUN FACTS

"The Lion King: Rhythms of the Pride Lands"

De show wordt uitgevoerd in Frontierland Theatre, dat is uitgerust met 360°-geluidstechnologie die drie keer krachtiger is dan IMAX-theaters om de ultieme meeslepende ervaring voor het publiek te bieden. Het is pas het vierde theater ter wereld met deze technologie. Het podium is het grootste gebouw van Disneyland® Paris - 40 meter breed met enorme trommels. 

Er zijn negen nummers in de show, waaronder twee van de originele Broadway-musical. Favoriete personages zoals Simba, Nala, Timon en Pumbaa komen op het podium tot leven, samen met het klassieke verhaal uit de film en de iconische liedjes:

The Circle of Life
I Just Can’t Wait To Be King
Be Prepared
Hakuna Matata
Shadowland
Can You Feel the Love Tonight
He Lives in You
Endless Night
Busa / King of Pride Rock

De show bevat 30 optredens op weekdagen - inclusief zangers, dansers, acrobaten en drummers - met een tolk uit de Franse gebarentaal toegevoegd in het weekend. Elf nationaliteiten zijn vertegenwoordigd en voormalige artiesten uit de shows van Mogador en West End Lion King maken deel uit van de cast. Meer dan 200 mensen werkten gedurende 2,5 jaar om de show tot leven te brengen, inclusief een volledige maand aan repetities, zowel in de studio als op het podium naar aanloop van de opening.

Meer dan 900 mensen deden auditie om deel te nemen aan de show - meer dan 500 dansers, 200 zangers en 100 acrobaten - die meer dan een jaar geleden begon. Het kostuumontwerp begon twee jaar geleden en ontwierp 400 kostuums voor de show.

De soundtrack werd opgenomen in Angel Recording Studios in Londen, met een indrukwekkend symfonieorkest, een bigband, een massale ritmesectie en diverse traditionele Afrikaanse instrumenten, waaronder de djembe, pratende drum, mbira, kora, conga en bongotrommel.

The Jungle Book Jive

Deze originele creatie viert The Jungle Book, midden in het hart van Disneyland® Paris. Het draait rond vier sequenties, waarbij het belangrijkste hoogtepunt plaatsvindt op Central Plaza met een 360°-show voor het Kasteel van Doornroosje. 

Er zijn bijna 70 personages en artiesten in de cast, inclusief drummers die speciaal uit de staat Rajasthan in India komen. Tien Disney-Personages maken deel uit van de show: Mickey, Minnie, Donald, Daisy, Goofy, Knabbel en Babbel, Baloe en Koning Lowietje. Gigantisch, kleurrijke dieren tot 5 meter hoog worden door artiesten gebruikt als muziekinstrumenten. 

Iconische nummers uit The Jungle Book werden speciaal georkestreerd door de Amerikaanse componist Roger Butterley, waaronder "The Bare Necessities", "I wanna Be Like You" en "Trust in Me". Hij heeft ook speciaal voor deze show een exclusief nummer gecomponeerd. 

Het duurde twee jaar om deze nieuwe show volledig te ontwikkelen, inclusief een volledige maand repetities in de studio en 's nachts in het Park. 

Merchandise en eten & drinken

  • Er zijn meer dan honderd producten in The Lion King & Jungle Festival - thematiek zijn beschikbaar in de winkels;
  • Er zijn ongeveer twintig kunstenaars in het Merchandise Artistic Design-team;
  • Er is één reeks die rechtstreeks gekoppeld is aan de "The Lion King: Rhythms of the Pride Lands"-show, net zoals muziekshow-producten (posters, tassen, mokken, enz.). Speciaal voor deze show zijn er ook mode- en lifestyleproducten gericht op het emblematische karakter: Simba;
  • De internationaal gerenommeerde beeldhouwer Richard Orlinski heeft een exclusief beeldje gemaakt van de jonge Simba (17cm, €59,99) die in beperkte oplage wordt verkocht in Disneyland® Paris.

Een unieke eetervaring voor grote en kleine ontdekkingsreizigers

  • Voor het nieuwe seizoen The Lion King & Jungle Festival zijn er voor Disneyland Paris 30 nieuwe cateringproducten gecreëerd;
  • De desserts, gerechten en cocktails in Disneyland Paris zijn gemaakt met kokosnoot, mango, ananas, banaan, citroen, limoen, granaatappel, passievrucht, lychee en papaja, een totaal aantal van 10 verschillende soorten fruit;
  • De savanne op je bord: 14 producten uit het assortiment verwijzen naar een dier uit de savanne (giraffen, olifanten, leeuwen, luipaarden, enz.);
  • Een seizoen met leeuwenthema's: 3 verschillende op leeuwenpoot geïnspireerde producten maken deel uit van het aanbod aan eten net zoals 9 producten met een leeuw referentie;
  • Twee exclusieve milkshakes met personages van The Lion king zijn alleen tijdens het seizoen in het Victoria restaurant in Disneyland Paris te verkrijgen;
  • Twee Disney-Figuren - Mickey in een ontdekkingsreizigersoutfit en Rafiki - zorgen tijdens het seizoen voor een speciale maaltijd in het Hakuna Matata restaurant;
  • Het "Exotic Paradise-ijs" is een eerbetoon aan de beroemde scène in de animatiefilm The Lion King, waar Simba "Ik kan niet wachten om Koning te zijn" zingt.

The Lion King & Jungle Festival vindt plaats van 30 juni tot 22 september 2019 in Disneyland Paris. Bijkomende informatie op disneylandparis.be

Contactez-nous
Maureen Richard
Daphné Bonami
Maureen Richard
Daphné Bonami
A propos de Walkie Talkie

Walkie Talkie is a content PR agency that creates both online and offline TalkValue  through an everything-is-media communication approach. We reach out to our extensive network of (niche) publishers, connect the right plugs, and help your company or brand to tune into the right frequency. By distributing a strategic, relevant content experience at the right wavelength we allow our clients to reach, touch and engage generations of influential tastemakers at their core.

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium