Disneyland Paris Viert Maand van de Aarde

Disneyland Paris Viert Maand van de Aarde

Initiatieven bestaan uit het inspireren van bezoekers met een unieke kasteelprojectie in de avond en door actie te ondernemen rondom zes aandachtsgebieden met een langetermijnsfocus.

Marne-la-Vallée – Disneyland Paris, de populairste toeristische bestemming van Europa, viert in april de Maand van de Aarde en bouwt zo voort op Disney’s langdurige toewijding aan het milieu. Van een exclusieve en inspirerende kasteelprojectie gedreven door de elegantie en verwondering van Disneynature-films tot een praktische focus op zes beloften, het doel is om een verschil te maken voor de toekomst.

Het hele jaar lang onderneemt de organisatie actie op zes verschillende aandachtsgebieden, inclusief vermindering van broeikasgasemissies (GES), toewerken naar duurzaam afvalbeheer, besparing van water, bescherming en verrijking van biodiversiteit, ontwikkeling van een verantwoorde toeleveringsketen en ondersteunen van wereldwijde acties om het milieu voor de toekomst te behouden. Deze maand zet Disneyland Paris de volgende stap richting het uitbannen van wegwerpplastic, een belofte die vorige zomer werd aangekondigd.

“Tijdens de Maand van de Aarde staan we stil bij de bescherming van ons milieu, hetgeen niet alleen diepgeworteld is in het DNA van ons merk maar ook onderdeel uitmaakt van een langdurige toewijding van onze organisatie aan het verminderen van onze milieu-impact – een zeer belangrijk deel van onze strategische visie voor de komende jaren” zei Natacha Rafalski, president van Disneyland Paris. "Om een milieuvriendelijke denkwijze aan te moedigen, presenteren we in samenwerking met Disneynature iedere avond een uniek spektakel op het kasteel van Doornroosje als onderdeel van Disney Illuminations.”

Een unieke ode aan de natuur in Disneyland Paris

Voor het vierde jaar op rij presenteren Disneyland Paris en Disneynature samen een unieke ode aan de natuur vóór het avondspektakel Disney Illuminations. Alleen tot en met 30 april 2019 zullen inspirerende scènes van Disneynature-films worden geprojecteerd op het kasteel van Doornroosje, waardoor Disneyland Park verandert in een ode aan de wonderen van de natuur. Scènes van Disneynature-films inclusief BearsBorn in China, The Crimson Wing: Mystery of the Flamingos en zelfs Oceans maken onderdeel uit van dit unieke spektakel dat slechts voor een beperkte tijd de zien is.

 

Behoud van het milieu voor de toekomst door minder afval van wegwerpplastic

In juli 2018 kondigde The Walt Disney Company haar belofte aan om de hoeveelheid afval van wegwerpplastic te verminderen. Als onderdeel van deze belofte vervangt Disneyland Paris vanaf 18 april plastic rietjes en roerstaafjes door rietjes gemaakt van 100 procent biologisch afbreekbaar papier. De papieren rietjes zullen op verzoek van bezoekers worden verstrekt.

Een week later zullen ook herbruikbare draagtassen in alle winkels in de Franse topbestemming worden geïntroduceerd. Deze nieuwe herbruikbare tassen, voor 80 procent gemaakt van gerecycled plastic, zullen vanaf 23 april tegen een lage prijs beschikbaar zijn.

Sinds januari 2018 nemen vijf Disneyland Paris-hotels deel in een vrijwillig Frans nationaal programma om richtlijnen voor duurzame zakenpraktijken te stimuleren. Als onderdeel van dit programma en in lijn met andere internationale Disney-bestemmingen zal Disneyland Paris per juni dit jaar navulbare artikelen implementeren in bepaalde hotels. Dat zal de hoeveelheid plastic items in hotelkamers met nog eens 80 procent verminderen.

Zorg voor het milieu, een belangrijke belofte voor Disneyland Paris

  • Vermindering van Emissies (GES)
    Sinds Disneyland Paris zich heeft toegewijd aan duurzame ontwikkeling in de regio is een innovatieve geothermische faciliteit gevestigd in Villages Nature Paris, één van de twee Disney Nature Resorts, gekoppeld aan de Disney-parken. De faciliteit gebruikt natuurlijke ondergrondse warmte en stoom om de twee themaparken en andere resortgebieden mede van energie te voorzien. Geothermische energie wordt sinds februari 2018 gebruikt om in de verwarmingsbehoeften voor sanitair warm water en het verwarmingssysteem van de Disney-parken en het Disneyland Hotel te voorzien.
    Feit: Geothermische energie vertegenwoordigt het equivalent van 20 gigawattuur in aardgasconsumptie per jaar.
     

    De organisatie wil ook zonnepanelen implementeren op de belangrijkste bezoekersparkeerplaatsen van Disneyland Paris. Het plan wordt op dit moment geëvalueerd en heeft als doel om het percentage hernieuwbare energie te verhogen dat wordt gebruikt om de toeristenbestemming draaiende te houden.

    Om bij te dragen aan energiebesparing in Disneyland Paris wordt bovendien bestaande verlichting vervangen door LED-verlichting in combinatie met de allernieuwste LED-projectoren voor shows en parades. Ook worden de praalwagens in de parade en diverse andere attractievoertuigen aangedreven door schonere alternatieve brandstoffen. De voertuigen van de attractie Autopia worden ook vervangen door hybride wagens om meer milieuvriendelijk te zijn. Achter de schermen voldoen bijna alle interne bussen aan de Euro 6-emissienorm, momenteel de meest veeleisende norm wat betreft broeikasgasemissies en luchtvervuilers.
    Feit: Sinds 2012 heeft DLP de emissie van broeikasgassen met 13,5% gereduceerd.

  • Hergebruik van afval
    Twee teams zijn volledig gericht op afvalbeheer. Iedere dag streven zij organisatiedoelen na op het gebied van preventie en het terughalen van afval, inclusief recycling, compostering en biomethaanvorming. Containers, prullenbakken en specifieke afvalpersen zijn bijvoorbeeld beschikbaar achter de schermen om meer dan 20 categorieën bedrijfsafval te verzamelen en sorteren.
    Feit: Tegen 2020 verwacht Disneyland Paris voor bedrijfsafval een hergebruikverhouding van 60% te realiseren.

  • Waterbesparing
    Disneyland Paris is het enige Europese themapark dat zijn eigen afvalwaterzuiverings- en -recylinginstallatie heeft, die sinds 2013 in gebruik is. De installatie produceert 2100 kubieke meter per dag om de waterwegen van de Disney-parken en Disney Village te vullen, alsmede het irrigatiesysteem (inclusief Golf Disneyland) en de koeltorens van de centrale energiefabriek.
    Feit: Met behulp van de installatie heeft Disneyland Paris enorme hoeveelheden water bespaard: In vijf jaar is 1.523.058 kubieke meter bespaard, wat overeenkomt met de jaarlijkse consumptie van 12.692 Franse gezinnen.

  • Biodiversiteit
    In Disneyland Paris stuurt de plantsoenendienst met zijn 130 tuiniers en boomverzorgers innovatieve en duurzame initiatieven aan om de biodiversiteit in het resort te stimuleren. Iedere dag wordt meer dan 250 hectare groengebied beheerd om het lokale erfgoed te waarborgen en om te verzekeren dat Disneyland Paris er altijd smetteloos uitziet zonder de bestaande biodiversiteit te verstoren.

    Disney’s Hotel Cheyenne huisvest een moestuin van 240 vierkante meter genaamd “Le Potager de Rémy” met 15 soorten organische groenten, fruit en kruiden. Bepaalde producten uit de tuin worden aangeboden in sommige restaurants in het park.

    Disneyland Paris heeft ook drie bijenstallen die bijdragen aan natuurlijke bestuiving. Ieder jaar produceren deze bijenstallen 3000 Disneyland Paris-honingpotten die in onze winkels worden verkocht.
    Feit: Op Disney’s Davy Crockett Ranch helpen schapen die behoren tot een rustieke en beschermde soort genaamd “moutons d’Ouessant” bij het ecologisch begrazen van zeven hectare groengebied. Kippen van het Franse “Noire du Berry”-ras helpen bij het beschermen van de bijenstallen.

  • Toekomstige generaties inspireren tot het ondernemen van actie
    Disneyland Paris geeft terug aan de gemeenschap door milieuvriendelijke initiatieven voor kinderen te ondersteunen die natuurbehoud stimuleren en onder de aandacht brengen. Met dank aan de Disney VoluntEARS kunnen kinderen op 17 april deelnemen aan praktische, leerzame workshops met de plantsoenendienst.

    Bovendien organiseert Disneyland Paris achter de schermen workshops om castleden te inspireren actie te ondernemen ten gunste van de zes aandachtsgebieden van milieuzorg.

Vier tot en met 30 april 2019 de Maand van de Aarde in Disneyland Paris.

 

Voor meer informatie of vragen, aarzel niet om ons te contacteren:

Maureen Richard
maureen@talkie.be
0483 09 60 38

Daphné Bonami
daphne@talkie.be
0476 52 54 62

OVER DISNEYLAND® PARIS
Disneyland® Paris is de nummer één toeristische bestemming van Europa met meer dan 320 miljoen bezoeken sinds de opening in 1992. Het resort bestaat uit twee spectaculaire themaparken (Disneyland Park en Walt Disney Studios Park) en acht gethematiseerde Disney hotels en acht geselecteerde partner hotels met 8.500kamers in totaal. Daarnaast zijn er ook twee full-service congrescentra en een world-class 27-holes golfbaan aanwezig. De bestemming omvat verder Disney Village - één van de grootste entertainment complexen in de regio Ile-de-France. Disney Village ligt op meer dan 30.000 vierkante meter en biedt thema-restaurants, winkels en een bioscoop. Disneyland Paris heeft 59 attracties, 63 winkels en 55 restaurants.

 

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a PR agency that creates both online and offline TalkValue through an everything-is-media communication approach. We reach out to our extensive network of publishers, connect the right plugs, and help your company or brand to tune into the right frequency. By distributing strategic and relevant content at the right wavelength we allow our clients to reach, touch and engage generations of influential tastemakers at their core.

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium