Dating app Fruitz neemt de straten van Brussel over!

Schermafbeelding 2022-09-28 om 13.51.08.png

Brussel, ​ 28 september. De inwoners van Brussel zullen de komende dagen hun ogen goed moeten openhouden, want Fruitz zal het straatbeeld opfleuren met haar vrolijke vruchten en catchy zinnen! Het ultieme doel? Jonge mensen, maar vooral vrouwen, aanmoedigen om op een moedige en eerlijke manier te daten.

Zeg het eerlijk met fruit

Het datingleven eenvoudiger maken en duidelijke verwachtingen scheppen is het doel van het datingplatform Fruitz. Door gebruik te maken van speelse fruitmetaforen kunnen gebruikers elkaar duidelijk maken wat hun bedoelingen zijn, of het nu gaat om casual dating, een serieuze relatie of iets daartussenin. Bovendien kunnen ze zo degenen die niet op dezelfde golflengte zitten als hen uitfilteren. 4 soorten fruit voor 4 soorten verlangens, allemaal even legitiem.

"De idee voor Fruitz kwam voort uit mijn allereerste ervaring met dating apps, die een regelrechte ramp was. Mensen de mogelijkheid bieden om eerlijk te zijn over hun intenties was onze eerste missie. Daarom hebben we de fruitmetaforen gecreëerd om mensen een speelse manier te geven om te kunnen communiceren wat ze willen, waarbij de angst voor een oordeel voor zowel mannen als vrouwen wordt weggenomen. Bij Fruitz geloven we in gezonde relaties - of ze nu voor altijd zijn of gewoon één nacht.”, aldus Fruitz CEO Julian Kabab.

Een sterke beweging in de straten van Brussel

 
 

In Frankrijk is Fruitz een van de bekendste en meest gebruikte datingapps onder Gen-Z'ers. De applicatie kwam in 2017 naar België en groeit sindsdien gestaag onder de Belgische jongvolwassenen. Om haar boodschap in België kracht bij te zetten, lanceert Fruitz vandaag een out-of-home campagne in Brussel. Overal in de Belgische hoofdstad tonen grote schermen de kleurrijke en vrolijke wereld van Fruitz en moedigen ze voorbijgangers aan met duidelijke intenties te daten, om geen tijd meer te verliezen.

Een inspirerende campagne die vooral gericht is op vrouwen en hen aanmoedigt om op een moedige en eerlijke manier te daten. Het is vaak niet gemakkelijk, vooral voor vrouwen, om uit te drukken wat men werkelijk zoekt, uit angst beoordeeld te worden. Maar daardoor is niemand eerlijk over zijn bedoelingen en verspilt iedereen elkaars tijd. Fruitz vindt dat in 2022 niemand, ook vrouwen niet, zich ooit hoeft te schamen voor hun ware intenties. Fruitz strijdt tegen taboes en vooroordelen en dat begint hier, in de straten van onze hoofdstad. Gebruikers worden aangemoedigd om hun fruit te kiezen en hun reis te beginnen in een wereld waar alle relaties veilig en eerlijk zijn, al is het maar voor een nacht!

Tanita Mierau, Country Manager België, Nederland en Zwitserland: "Voor ons beschrijft deze campagne perfect waar Fruitz over gaat. We willen dat mensen daten op een moedige en eerlijke manier en uiteindelijk de connectie vinden waar ze naar op zoek zijn, of het nu een serieuze relatie is of casual dating. Vooral voor vrouwen zijn er veel stigma's rond casual dating en we zijn ervan overtuigd dat Fruitz een belangrijke bijdrage levert om dit discours te veranderen".

Meer weten over Fruitz? Lees er hier alles over.

 

Voor bijkomende informatie, beelden of interviews, aarzel niet om ons te contacteren.

Walkie Talkie
Axelle Fraeye - [email protected]
Maureen Richard - [email protected]

 

OVER FRUITZ
Fruitz werd in 2017 opgericht in Parijs door Julian Kabab, Fabrice Bascoulergue, Arnaud Ruols en mee bedacht door Charles Bail. De app ontpopte zich al snel tot ​ een van de snelst groeiende dating apps in Europa en moedigt open en eerlijke communicatie van dating intenties aan door middel van vier speelse fruitmetaforen: kersen, druiven, watermeloenen en perziken.

Fruitz werd in februari 2022 overgenomen door Bumble Inc., het moederbedrijf van Bumble, Badoo en nu Fruitz. Het Bumble-platform geeft gebruikers de kans om elkaar te leren kennen en evenwichtige, gezonde relaties op te bouwen.

Bumble werd in 2014 opgericht door CEO Whitney Wolfe Herd en was een van de eerste dating apps die vrouwen voorop stelt. Badoo, opgericht in 2006, is een van de pioniers op gebied van web- en mobiele dating producten.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Contact

Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium

+32 9 391 60 63

[email protected]

walkie.talkie.be