D.A.T.E., take 4

D.A.T.E., take 4

Tien internationale creatievelingen namen Antwerpen over!

Donderdag 5 juli 2018 — Van 18 tot en met 22 juni organiseerde This is Antwerp, het urban reismagazine van Visit Antwerpen, voor de vierde keer een ‘D.A.T.E.’ (Discover Antwerp Through Experience). Tijdens de vijfdaagse mochten 10 jonge buitenlandse creatievelingen ontdekken wat Antwerpen te bieden heeft op het vlak van creatief en innovatief ondernemerschap.

Met D.A.T.E promoot Antwerpen zichzelf internationaal als creatieve en innovatieve stad. Dit jaar stond de week in het teken van Antwerpen Barok 2018.

Gevuld programma

Tijdens deze vijfdaagse werden de internationale gasten ondergedompeld in een creatief bad van workshops en bezoeken. Daarnaast was er tijd voorzien om Antwerpen te verkennen met fietstochten en rondleidingen door locals naar de minder bekende plekjes in de stad. Zo bezochten ze onder andere PAKT, Meatpack, Seef brouwerij, Troubleyn studio en de verschillende expo’s in het kader van Antwerpen Barok 2018.

Barok Antwerpen, geïnterpreteerd door D.A.T.E.

4 deelnemers kregen ook de opdracht om een werk te maken geïnspireerd door Antwerpen Barok 2018. Dit werk is vanaf nu gratis te zien aan het MAS, tot en met 10 juli 2018.

De werken werden ontworpen door Birdy Ben, Tony Skeor, Mimo Mali en Dimitris Ladopoulos.

“Door jonge Europese ondernemers en trendsetters uit te nodigen om kennis te maken met creatieve Antwerpse locals, bieden we hen een unieke manier om te proeven van de veelzijdige en creatieve kanten van onze stad. De vorige edities konden telkens rekenen op veel succes en vonden via diverse internationale online platforms heel wat weerklank in het buitenland. Die promotie is belangrijk om jonge bezoekers te bereiken en te overtuigen om Antwerpen te bezoeken.”

Koen Kennis, schepen voor toerisme en middenstand.

Deelnemers D.A.T.E. 2018

Birdy Ben (Parijs)
Tony Skeor (Kiev)
Mimo Mali (Berlijn)
Dimitris Ladopoulos (Athene)
Stefania Guglielmi (Bologna)
Sarah Peguine (Tel Aviv)
Angel Trinidad (Amsterdam)
Réka en Adrienn (Budapest)
Maximilian Prag (Wenen)

Over This is Antwerp

In 2011 lanceerde Visit Antwerpen de campagne ‘This is Antwerp’, met als doel Antwerpen bij jonge reizigers op de kaart te zetten. De samenwerking met jonge, creatieve locals is daarbij heel belangrijk. Ze delen nieuwe hotspots, verborgen plekjes, evenementen en tips & tricks via de verschillende kanalen van This is Antwerp. Daarnaast is er een mobiele app waarmee jonge bezoekers de juiste adressen vinden, weg van de platgetreden paden. This is Antwerp is een succesverhaal, met jaar na jaar stijgende bezoekcijfers op de verschillende kanalen.  

Dit is de vierde D.A.T.E. die This is Antwerp organiseert. De vorige edities brachten in totaal 38 mensen uit Tokyo, New York, Barcelona, Madrid, Copenhagen, Los Angeles, London, Berlin, Paris, Amsterdam, Rotterdam en Tel Aviv naar de stad.

De avonturen van de deelnemers aan D.A.T.E. zijn te vinden via de hashtag #thisisantwerp of via thisisantwerp.befacebook.com/thisisantwerpinstagram.com/thisisantwerp en twitter.com/_thisisantwerp .