Cups of Courage

Cups of Courage

Koop een koffiekop, schenk moed.

In oktober wordt jaarlijks aandacht gevraagd voor borstkanker en geld ingzameld voor sensibilisering, preventie en ondersteuning van patiënten. Zo zoekt ook het nieuwe goed doel Cups of Courage meer werkingsmiddelen, meer specifiek voor de ontwikkeling van een vaccin dat terugkerende tumoren kan tegengaan. Want van alle kankersterfgevallen in de wereld, is 90 procent te wijten aan terugkerende tumoren of uitzaaiingen. VUB-VIB werkt aan dit baanbrekend en levensnoodzakelijk vaccin en kan alle steun van Cups of Courage gebruiken.

1 op de 8 vrouwen in België wordt geconfronteerd met borstkanker. En het zijn niet enkel vrouwen die erdoor worden getroffen. In België krijgen ook jaarlijks een honderdtal mannen deze diagnose. Dat maakt België nummer één in Europa als het op borstkanker aankomt. Cijfers tonen aan dat van alle kankersterfgevallen, 9 op de 10 getroffen zijn door een terugkerende tumor of een uitzaaiing. Daarom wordt er  door VUB-VIB immunologe Prof. Dr. Damya Laoui en haar team naarstig onderzoek gedaan naar een vaccin om dit een halt toe te roepen.
Dit doet ze met financiering van het VUB Yamina Krossa fonds. Hierachter staat Yamina Krossa, oprichtster van vzw Benetiet. Nadat er bij Yamina borstkanker werd vastgesteld, startte ze vijf jaar geleden een campagne voor de volledige terugbetaling van borstreconstructies. Zij stelde de resterende €40.000 van de opgeheven vzw Benetiet ter beschikking van het VUB Yamina Krossa Fonds voor borstkankeronderzoek. Dit fonds werd in 2018 aan de Vrije Universiteit Brussel opgericht om mee het fundamenteel onderzoek van prof. dr. Damya Laoui naar een kankervaccin te financieren.

Cups of Courage stelt in oktober een reeks van exclusief voor dit project ontworpen koffietassen voor, die elk een persoonlijk verhaal én buste voorstellen van enkele moedige borstkankerpatiënten. Deze koffietassen kan je aankopen in Fosbury & Sons Antwerpen.

Laura Strybol van keramiekstudio Bol.L ontwierp een reeks van exclusieve koffietassen gebaseerd op het persoonlijke verhaal van én de buste van enkele moedige borstkankerpatiënten Sabrina, Anne-Marie en Kevin.
De persoonlijke verhalen kan je lezen of beluisteren via cupsofcourage.be of Spotify.
Zo is Sabrina een pittige espressokop, drink je uit Anne-Marie eerder een kop thee of een zachte latte en is Kevin een lekker praktisch stapelbare beker. Elk verhaal illustreert dat borstkanker helaas geen zeldzame ziekte is en dat het een grote impact heeft op je leven.

 

Praktisch:

Tijdens de maand oktober kunnen journalisten op de koffie bij Yamina in Fosbury & Sons in Antwerpen. Dit kan elke maandagnamiddag van 14u tot 17u. Neem contact op met ons om een afspraak te maken.
 

Voor meer info, beeldmateriaal of aanvragen tot interviews, aarzel niet om ons te contacteren: 

Walkie Talkie
Valérie Bourgeois
[email protected]

 

Verder werkten ook mee aan deze campagne:

  • LDV United zorgde voor het creatief concept en de uitwerking van de campagne

  • Noortje Palmers maakte het campagnebeeld

  • DPLMT maakte de video

  • Sonhouse maakte de podcast mogelijk

  • Walkie Talkie verzorgde de persaanpak

  • Succes Koffie zorgde voor de koffie tijdens de koffiemomenten

Contacteer ons
Valérie Bourgeois Walkie Talkie
Valérie Bourgeois Walkie Talkie
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium