Crowdfundingcampagne van Belgische e-bike start-up Cowboy rondt kaap van £3 miljoen in 5 dagen.

  • De initiële doelstelling om £1.2 miljoen op te halen werd in slechts 12 minuten bereikt. 
  • De kaap van £3 miljoen werd in slechts vijf dagen gehaald. 
  • Reeds 1870 investeerders uit 53 verschillende landen investeerden in Cowboy. 
  • De gemiddelde investering bedraagt £1085.
  • De grootste bedragen kwamen van investeerders uit BelgiëDuitsland en het Verenigd Koninkrijk
  • De crowdfundingcampagne loopt nog tot 12 januari
Cowboy, het micromobiliteitsbedrijf met een passie voor design, heeft in amper vijf dagen tijd drie miljoen pond opgehaald via hun crowdfundingcampagne. Na een succesvolle private kapitaalronde van 48 uur, waarbij de 47.500 geregistreerde gebruikers van de Cowboy-community de kans kregen om reeds te investeren in het bedrijf, werd de campagne opengesteld voor iedereen. 

Cowboy is een van de populairste start-ups van Europa en producent 's werelds meest geconnecteerde e-bike. Met de fondsenwerving wil Cowboy zijn verdere expansie garanderen. Het doel: door zijn geconnecteerde, intuïtieve e-bikes een wereldwijde revolutie ontketenen op het gebied van stedelijke mobiliteit. 

Tot 12 januari kan iedereen vanaf £17 investeren via Crowdcube, en Cowboy zo helpen om hun verkoop in Europa in 2020 te verdrievoudigen. Geïnteresseerde investeerders vinden hier meer informatie. 

Micromobiliteit is booming business en biedt geweldige mogelijkheden. In een recent onderzoek voorspelt Deloitte dat de komende drie jaar 130 miljoen e-bikes verkocht zullen worden. Cowboy neemt het voortouw en lanceerde dit jaar de tweede versie van zijn revolutionaire fiets. Die kreeg lovende recensies omwille van de verbeterde rijervaring dankzij de slimme technologie, het prachtige design en de buitengewone gebruiksvriendelijkheid.

Adrien Roose, CEO van Cowboy: "De e-bikemarkt zal in 2020 fors groeien. Veel pendelaars en stedelingen willen immers niet meer urenlang in de file staan of met het openbaar vervoer onderweg zijn, of bijdragen aan extra CO₂ -uitstoot. Cowboy biedt de ideale oplossing om je vlot te verplaatsen in de stad. Onze intuïtieve fiets is voorzien van de nieuwste technologie, en valt op door een minimalistisch design en praktische elementen, zoals een afneembare accu en een antidiefstalsysteem."

"We staan aan de vooravond van grote verwezenlijkingen, en de fantastische respons die we reeds kregen bewijst dat onze community daar ook van overtuigd is." 

Cowboy werd in 2017 opgericht in Brussel en haalde 13,2 miljoen euro op bij internationale investeerders (waaronder Index Ventures, Tiger Global en Hardware Club) tijdens een Series A-ronde in de herfst van 2018. Vorig jaar verkocht het bedrijf in België in een mum van tijd zijn volledige voorraad fietsen. Dit jaar breidde Cowboy uit naar Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Italië.

Cowboy verkocht in 2019 alleen al ruim 5000 fietsen, vervijfvoudigde zijn jaaromzet, heeft over alle fietsen heen 3.482.713 km op de teller staan en bespaarde zo al 435.375 kg aan CO₂ -uitstoot. Het bedrijf krijgt lovende reviews, sleepte prestigieuze prijzen in de wacht, en is erin geslaagd een community van trouwe fans op te bouwen.

Cowboy werkt samen met Crowdcube, het eerste én grootste crowdfundingplatform ter wereld. Crowdcube geniet een uitstekende reputatie en heeft een aantal geslaagde crowdfundingcampagnes op zijn palmares staan, voor succesvolle bedrijven als Monzo, Nutmeg, Freetrade, Revolut, GoHenry, Chip, Coconut en MoneyDashboard.

Contacteer ons
Alexis Bracke
Quentin Glodé
Alexis Bracke
Quentin Glodé
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium