LIXIL viert World Toilet Day 2018

LIXIL viert World Toilet Day 2018

>> LIXIL breidt zijn sanitatie-initiatieven uit en pakt daarmee een van ’s werelds grootste sociale uitdagingen aan: toegang tot elementaire sanitaire voorzieningen voor iedereen
>> Tot nu toe geven LIXIL’s SATO-producten toegang tot elementaire sanitaire voorzieningen voor ongeveer negen miljoen mensen wereldwijd

LIXIL, toonaangevend producent van innoverende sanitaire producten, richt zich volledig op het verbeteren van de wereldwijde toegang tot elementaire sanitaire voorzieningen. Naar aanleiding van World Toilet Day kondigt het bedrijf vandaag vijf nieuwe initiatieven aan om de wereldwijde sanitatiecrisis aan te pakken en zo bij te dragen aan de ontwikkeling van de toekomstige sanitaire economie. 

GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation, een onderneming met meer dan 70.000 werknemers, actief in meer dan 150 landen, die genoteerd staat op de Tokyo Stock Exchange. Op basis van zijn Japanse erfgoed creëert het bedrijf toonaangevende technologie en innoverende producten van hoge kwaliteit. Het bedrijf staat er om gekend om de toegankelijkheid tot z’n producten voor iedereen te verbeteren.

LIXIL richt zich voornamelijk op innovaties die echte consumentenbehoeften oplossen. Niet enkel voor bestaande consumenten, maar ook voor de 2,3 miljard mensen die vandaag nog steeds geen toegang hebben tot elementaire sanitaire voorzieningen. Het bedrijf pakt hiermee een van van 's werelds grootste sociale uitdagingen aan. Het verschil met andere bedrijven zit hem in hoe ze dit doen: door duurzaam tewerk te gaan en zo bij te dragen aan de ontwikkeling van een toekomstige markt. 

"Of we nu de meest luxueuze toiletten ontwerpen of de meest betaalbare en functionele, we innoveren en ontwerpen voor mensen. Mensen vormen de kern van onze oplossingen. Wij geloven dat, door oplossingen te creëren voor de 2,3 miljard mensen die vandaag geen toegang hebben tot elementaire sanitaire voorzieningen, we niet alleen aan deze behoeften zullen kunnen voldoen, maar ook de vraag vanuit de consumentenkant kunnen stimuleren," legt Jin Song Montesano, Chief Public Affairs Officer bij LIXIL, uit. 

Tot nu toe bracht LIXIL reeds de innovatieve en betaalbare SATO-lijn op de markt. Deze slimme toiletoplossingen hebben amper 200ml water nodig om door te spoelen en vermijden dankzij een klapdeurtje geurtjes die insecten aantrekken. Daardoor kunnen er geen ziektes verspreid worden. Deze slimme en betaalbare toiletoplossingen worden reeds door meer dan 9 miljoen mensen in 20 landen in Afrika en Azië gebruikt.

Het bedrijf kondigt vandaag vijf nieuwe initiatieven aan die ervoor zullen zorgen dat er nog meer mensen toegang zullen krijgen tot elementaire sanitaire voorzieningen:
 

1. Lancering van de Make a Splash! donatie-initiatief (i.s.m. UNICEF)
LIXIL en UNICEF kondigden eerder dit jaar een gedurfde nieuwe internationale samenwerking aan om samen de uitdaging op het gebied van hygiëne aan te gaanMake a Splash! Toiletten voor iedereen. Dit initiatief zal bijdragen aan wereldwijde inspanningen om 250 miljoen mensen toegang tot een adequaat toilet te verlenen tegen 2021

2. Veldtests van het draagbare toiletsysteem in Indonesië
Het draagbare toiletsysteem van LIXIL wordt momenteel uitgetest in de stad Palembang in Indonesië. Dit toiletsysteem is een in-huis-sanitaire oplossing die is ontworpen voor informele stedelijke nederzettingen met een goede sanitaire infrastructuur. Op die manier kan LIXIL deze huishoudens een betaalbaar, hygiënisch en eenvoudig te installeren toilet aanbieden.

3. Opstart en ondersteuning van de Tiger Toilet Digester in India
LIXIL ondertekende een intentieverklaring om samen met TBF Environmental Solutions een echt baanbrekend toilet op de markt te brengen met een compartiment van tijgerwormen die helpen het afval te verteren - ook bekend als de Tiger Toilet Digester. 

4. Co-hosting van de World Toilet Summit in India
Dit jaar organiseert hoofdsponsor LIXIL samen met de World Toilet Organisation de 18e editie van de World Toilet Summit in Mumbai. De pertinente vraag: “Kan de wereld in 2030 open ontlastingvrij zijn?”, zal door alle sprekers en deelnemende afgevaardigden uitvoerig besproken worden tijdens lezingen en sanitaire discussies. Jin Montesano, Chief Public Affairs Officer bij LIXIL, zal een van de keynote speakers zijn tijdens het evenement. LIXIL organiseert er tevens een workshop over innovaties binnen de Water en Sanitatie Hygiëne (WASH) sector.

5. Samenwerking met de Japanse Professor Poop
LIXIL is van 16 tot 19 november ook aanwezig op Icho Matsuri festival in Tokio. Op dit festival slaat het bedrijf de handen in elkaar met een populaire cartoon, Unko Sensei (ook gekend als Professor Poop - zie foto bovenin dit persbericht), om op die manier kinderen voor te lichten over het belang van de toegang tot veilige sanitaire voorzieningen. Ter plaatse installeerde LIXIL een doorzichtig toilet zodat bezoekers de emotionele impact van open ontlasting echt kunnen ervaren.

Contacteer ons
Walkie Talkie Walkie Talkie NV
Walkie Talkie Walkie Talkie NV
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a PR agency that creates both online and offline TalkValue through an everything-is-media communication approach. We reach out to our extensive network of publishers, connect the right plugs, and help your company or brand to tune into the right frequency. By distributing strategic and relevant content at the right wavelength we allow our clients to reach, touch and engage generations of influential tastemakers at their core.

Walkie Talkie
Steendam 74/001 B-9000 Gent, Belgium