Skip to Content
COCA-COLA INTRODUCEERT TOPO CHICO HARD SELTZER IN BELGIË

COCA-COLA INTRODUCEERT TOPO CHICO HARD SELTZER IN BELGIË

NTRODUCTIE NIEUW MERK MARKEERT BELANGRIJKE STAP IN NIEUWE EN VEELBELOVENDE CATEGORIE VOOR COCA-COLA IN BELGIË

Brussel 12 mei 2021 – Coca-Cola breidt zijn portfolio in België verder uit met de introductie van Topo Chico Hard Seltzer. Met deze lancering zet Coca-Cola in België de eerste stappen in het hip & upcoming hard seltzer segment. Topo Chico Hard Seltzer is een nieuw drankje dat bestaat uit bruisend water* met alcohol en natuurlijke aroma’s**. In totaal komen er drie smaakvarianten op de Belgische markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Açaí.***  

  • Coca-Cola introduceert Topo Chico Hard Seltzer in ons land. 

  • Met deze lancering betreedt Coca-Cola de dynamische, groeiende categorie van hard seltzer dranken. 

  • Topo Chico Hard Seltzer is een verfrissend bruisend water* met alcohol en natuurlijke fruitsmaken**. 

  • Het nieuwe drankje bestaat in drie smaakvarianten: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Açaí.*** 

  • De lancering van Topo Chico Hard Seltzer op de Belgische markt gaat gepaard met een geïntegreerde marketingcampagne gericht op 20+ 

  • Topo Chico Hard Seltzer werd oorspronkelijk ontwikkeld in Atlanta, maar aangepast aan de Europese smaakpapillen. 

  • Topo Chico Hard Seltzer is vanaf midden mei beschikbaar in Belgische supermarkten, en deze zomer in geselecteerde horecazaken. 

     

    Coca-Cola introduceert Topo Chico Hard Seltzer op de Belgische markt, een verfrissend, bruisend water* met alcohol en natuurlijke fruitsmaken**. In september 2020 lanceerde het nieuwe drankje Topo Chico Hard Seltzer succesvol op de Latijns-Amerikaanse markt. De voorbije maanden werd deze it-drink ook in verschillende Europese landen geïntroduceerd. Voor Topo Chico Hard Seltzer putte Coca-Cola inspiratie uit het Mexicaanse bruisend watermerk Topo Chico, een 125-jaar oud merk met een rijke geschiedenis. Sinds 1895 is het water van Topo Chico een populaire mixer voor barkeepers en mixologen in de VS en Latijns-Amerika.  

     The Perfect Contradiction 
    De nieuwe Topo Chico Hard Seltzer omarmt de onverwachte spanning van tegenstrijdigheid, met als baseline ‘The Perfect Contradiction’.  Oud, in de vorm van een historisch watermerk, versmelt met nieuw: alcohol ontmoet bruisend water* aangevuld met natuurlijke fruitaroma’s**. Die mix van oud en nieuw vind je ook terug in de verpakking. Het ontwerp combineert de rijke geschiedenis van het merk met gedurfde, nieuwe accenten. De verpakking van Topo Chico Hard Seltzer heeft een fris logo met kenmerkende gele streep en feestelijke kleuren die de verschillende smaken benadrukken.  

    Topo Chico Hard Seltzer is beschikbaar in 100% recycleerbare, 330ml aluminium blikjes en in drie frisse smaakvarianten: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Açaí.*** Elke smaakvariant is glutenvrij, bevat 99 calorieën, 2,6 gram suiker en 4.1% ABV per blikje. Topo Chico Hard Seltzer werd oorspronkelijk ontwikkeld in Atlanta, maar aangepast aan de Europese smaakpapillen.  

    Thomas Oth, Country Director België en Luxemburg, Coca-Cola Services: “We zijn ontzettend enthousiast over de introductie van Topo Chico Hard Seltzer in België en over de mogelijkheden van deze spannende categorie in onze markt. Hard Seltzers zijn ontzettend populair in de VS en inmiddels begint de categorie ook aan terrein te winnen in Europa. Dankzij de kracht en de kennis van ons Coca-Cola systeem geloven we dat we van Topo Chico Hard Seltzer een succes in België kunnen maken en, nog belangrijker, dat we de consument – we richten ons op 20-jarigen en ouder - deze zomer een lekker en verfrissend drankje kunnen aanbieden.”  

    Topo Chico Hard Seltzer is vanaf midden mei te koop in de Belgische supermarkten, en deze zomer in geselecteerde horecazaken. 

    Wat is hard seltzer?  

    Hard seltzer is een drankje met een laag ABV (4-6%), bestaande uit drie basiscomponenten: alcohol, koolzuurhoudend water en natuurlijke aroma’s. Hard seltzers bevatten over het algemeen minder dan 100 calorieën en minder dan 3 gram koolhydraten per blikje van 330 ml. 

    Total Beverage Company 
    Coca-Cola engageert zich al jaren om een divers portfolio uit te bouwen dat beantwoordt aan de noden en verwachtingen van Belgische consumenten. Met Topo Chico Hard Seltzer betreedt de gevestigde waarde de dynamische nieuwe categorie van hard seltzer dranken, een categorie die in pijlsnel tempo aan populariteit wint onder een groeiend aantal consumenten.

    De uitbreiding van het portfolio met een alcoholische drank sluit aan bij de ambitie van Coca-Cola om voor elk moment van de dag een geschikt alternatief te kunnen aanbieden. Deze recente lancering markeert dan ook een mooie stap in de evolutie van Coca-Cola naar een 'Total Beverage Company' met een breed aanbod.  

     

    Marketingcampagne gericht op een 20+ doelgroep  
    De lancering zal worden ondersteund door een marketingcampagne gericht op digitale kanalen en partnerships. Topo Chico Hard Seltzer is voor Coca-Cola in België het eerste merk in de categorie alcoholhoudende dranken en het bedrijf is zich ervan bewust dat deze introductie met essentiële verantwoordelijkheden gepaard gaat. Zo richt Coca-Cola in  België zich met alle marketingactiviteiten en -uitingen uitsluitend op een 20+ doelgroep en past het de geïntegreerde "Ons vakmanschap drink je met verstand" boodschap toe.  

    Alle marketingactiviteiten zijn in overeenstemming met alle geldige regels in België en met de beginselen van The Coca-Cola Company’s Global Responsible Alcohol Marketing Policy. Dat beleid is ontwikkeld door The Coca-Cola Company om er zeker van te zijn dat eigen alcoholmerken op een verantwoorde en duurzame manier kunnen groeien. De marketing richt zich strikt tot mensen ruim boven de wettelijke leeftijdsgrens voor het kopen en consumeren van alcohol.  

Contacteer ons
Charlotte Marron
Charlotte Marron
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium