BRU®: Eet lokaal. Drink lokaal.

BRU®: Eet lokaal. Drink lokaal.

Het Belgische BRU® moedigt aan om lokaal te drinken

>> BRU® is het eerste merk dat mensen aanmoedigt om ook lokaal te drinken
>> #eetlokaaldrinklokaal

Lokaler eten raakt steeds meer ingeburgerd. Consumenten passen hun koopgedrag aan, restauranthouders hun menu’s. Vergeten groenten ‘van bij ons’ kennen een onmiskenbare heropleving, zowel thuis als op de buis. Maar wat met lokaal drinken?

Voor het gemak vergeten we vaak eventjes dat heel wat mineraalwaters van ver komen vooraleer ze hier geschonken en gedronken kunnen worden. En dat terwijl het zuiverste natuurlijk bruisend mineraalwater zowaar bij ons in de Belgische Ardennen natuurlijk lichtbruisend ontspringt! BRU® wil met haar “Eet lokaal. Drink lokaal”-campagne Belgen bewust maken om voor lokaal natuurlijk bruisend mineraalwater te kiezen.

Door lokaal te consumeren verklein je niet enkel je ecologische voetafdruk, je stimuleert er ook de lokale economie mee. Ondanks dat 75% van de Belgische consumenten al de voorkeur geeft aan voedingsproducten die in eigen land gemaakt zijn, en 40% van de Belgen al beseft dat lokaal kopen goed is voor het milieu, vertaalt zich dat niet altijd in hun mineraalwaterconsumptie*. 

“Door in te spelen op een sterke maatschappelijke trend — de opkomst van de "Eet Lokaal"-beweging — is BRU® het allereerste merk dat Belgen bewust maakt van de noodzaak om ook lokaal te drinken,” zegt Charlotte Giroud, Marketing Manager bij BRU®. “Eigenlijk is dit een glasheldere boodschap naar consumenten toe: BRU®, als lokaal natuurlijk bruisend mineraalwater, exporteert haar water niet ver van haar bron. Met deze campagne bouwen me mee aan het noodzakelijke bewustzijn om vaker lokaal te consumeren”, vervolgt Charlotte Giroud.

“We boosten de komende weken enkele opvallende campagnevideo’s op social media van digitale billboards over heel de wereld. Zo willen we de Belgen bewust maken dat de beschikbaarheid van BRU® een uniek, lokaal gebeuren is. Op de BRU® website kunnen ze dan zelf berekenen hoe dicht ze bij de bron van BRU® wonen”, zegt Nathalie Marchand, Group Account director bij Happiness Brussels.

Bekijk de video’s hier.

Nieuwe stappen in duurzaam verpakken

Vandaag de dag staat het behoud van het milieu meer dan ooit centraal bij BRU®, als een van de leidende merken van Spadel. BRU®… :

    • … voert haar lokaal natuurlijk mineraalwater niet ver uit om de ecologische voetafdruk van het bedrijf mee te beperken.
    • … gaat een blijvend engagement aan op vlak van sustainable packaging.**
    • … is een van de eerste Belgische watermerken die quasi volledig circulaire verpakkingen gebruikt.
    • … lanceerde bij Carrefour voor het eerst glazen 1 liter flessen, op vraag van de consument. Dankzij deze Returnable Glass Bottles hebben consumenten de vrijheid te kiezen welke verpakking het best aansluit bij hun eigen behoeften.
    • … introduceerde eind 2019 een OPP label op haar petflessen, dat het papieren FSC label vervangt en gewoon mee met de petfles in de blauwe pmd-zak mag, wat de recyclage ten goede komt. Ook de film rond de petflessen bestaat sinds eind 2019 uit 100% gerecycleerd materiaal.

     

    Als bewijs van haar wil om te evolueren naar een verantwoorde productie ontwikkelde Spadel, de Europese groep waar o.a. BRU® deel van uitmaakt, de ‘Source of Change’ verpakkingsstrategie 2025. Deze strategie zal de transitie van Spadel’s merkenportfolio naar een 100% circulaire economie versnellen. Het bijhorende online platform omvat 10 verbintenissen waaronder ‘Cradle to Cradle®’ ontwerp, hervulbare verpakkingen, toepassing van 100% gerecycleerd materiaal en de bestrijding van zwerfvuil.

    Contacteer ons
    Over Walkie Talkie

    Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

    Walkie Talkie
    Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium