Belgische schoenenwinkel BENT viert 30ste verjaardag met capsulecollectie "EBL 8790"

Belgische schoenenwinkel BENT viert 30ste verjaardag met capsulecollectie "EBL 8790"

BENT werd 30 jaar geleden, in 1988, opgericht door Jaques Driegelinck met zijn kinderen Jan, Isabelle en Nicolaas. Deze geboren ondernemers startten klein met een schoenenwinkel in Waregem en al snel volgden de winkels in Gosselies en Genk. Doorheen de jaren zijn ze uitgegroeid tot een nationaal bedrijf met 20 winkels en sinds 2015 een succesvolle webshop. Om 30 jaar BENT te vieren, pakken ze uit met een capsulecollectie "EBL 8790". 

Een familiebedrijf met 100 jaar expertise  

Het leidinggevende trio kreeg 'de stiel' en de passie voor het vak met de paplepel mee. Hun vader en andere familieleden hadden al jarenlange ervaring in de schoenenbranche. Sinds 1919 had de familie in Izegem ook verschillende schoenenfabrieken in haar bezit. De West-Vloamsche gebroeders Driegelinck, de vader en ooms van Jan, Isabelle en Nicolaas - mochten zich met recht en reden tot de grootste schoenenfabrikanten in België rekenen. BENT draagt al een eeuw vakkennis met zich mee en is door de jaren heen geëvolueerd van schoenenfabrikant tot schoenenwinkel en kiest resoluut voor een multimerkenaanpak. 

Verjaardagscollectie "EBL 8790"

BENT actualiseert haar rijke verleden met een verjaardagscollectie onder de naam "EBL 8790". 
De postcode van Waregem in combinatie met de Eugène Bekaertlaan waar het nieuwe hoofdkantoor gevestigd is, reflecteert de trots op de West-Vlaamse roots van BENT.

"30 Jaar ervaring in combinatie met de trendinzichten van verschillende designers in Milaan, Parijs en Amsterdam, vertalen zich in een eigentijdse collectie met een correcte prijs-kwaliteitverhouding waar we ongelooflijk trots op zijn", aldus Jan Driegelinck, bedrijfsleider BENT Merkschoenen. 

De capsulecollectie bestaat uit stijlvolle sandalen en sneakers voor de dames en casual chic schoeisel voor de heren. De EBL 8790- collectie is vanaf februari verkrijgbaar in alle BENT-winkels en in de webshop.

De trend van online verkoop is opvallend en die evolutie zal zich nog doorzetten. Daarom bouwden we een eigen distributiecentrum in Waregem. Ook duurzaamheid speelde daarbij een rol. Continue vernieuwing is bovendien al 30 jaar de sleutel van ons succes. Samen met Isabelle en Nicolaas gaan we internationaal op speurtocht naar de laatste trends en hits, zoeken we nieuwe fabrikanten en merken die ons gamma vervolledigen. In deze competitieve markt wil BENT vooral het verschil maken met een doorgedreven klantenservice, zowel in de winkels als online", vervolledigt Jan Driegelinck. 

Belgunique

BENT trekt ook meer de kaart van Belgische makelij. BENT ging daarom een samenwerking aan met Belgunique. Het platform verenigt kleine lokale 'makers', gespecialiseerd in uiteenlopende ambachten, van handgemaakt textiel, tot accessoires voor katten. Deze collab werd tot #BENTUNIQUE gedoopt en BENT biedt de producten onder de vorm van een staal of miniversie aan als extraatje aan haar klanten. "Geen commerciële actie, maar een product met liefde gemaakt. Stuk voor stuk unieke producten en straffe verhalen die wij graag tot bij onze klanten brengen", glimlacht Jan Driegelinck trots.  

 

***

Voor meer informatie, interviews, uitleen- of beeldmateriaal, graag contact opnemen met:
Walkie Talkie - Sara De Bruyne l sara@talkie.be l 0491 370 393

***

 

Over BENT

Met de oprichting van de schoenenfabriek Recta in 1919, zette de familie Driegelinck de eerste stappen in de schoenenwereld. Daar stelde August Driegelinck - grootvader van Jan, Isabelle en Nicolaas - meer dan 600 mensen te werk. In 1956 startte August samen met zijn zoon Daniel, een kinderschoenenfabriek in Izegem, Millbrooks genaamd. Zijn andere zonen Jacques en Roger volgden hun vader op in de schoenenfabriek Recta. In 1958 verenigden de drie broers zich in een fabriek gespecialiseerd in damesschoenen en kinderschoenen. Ze veroverden een toonaangevende plek in de schoenenindustrie met als sterkste merken Doreal en Millbrooks. In 1988 verkocht Jacques - de vader van Jan, Isabelle en Nicolaas- zijn aandeel in de productie-eenheid en werd BENT in het leven geroepen. Na twee succesvolle Driegelinck-generaties in de schoenenproductie, werd de overstap naar de retail gemaakt. Het doel was en is nog steeds om een ruim assortiment kwaliteitsschoenen aan te bieden tegen een democratische prijs. Meer info op: https://www.bent.be/

In 2013 bouwde BENT een beter, duurzamer, energie-vriendelijk CO2-neutraal kantoorgebouw. Een passief gebouw met verticale tuin dat 13 werknemers huisvest. BENT waakt ook over goede werkomstandigheden van alle werknemers & toeleveranciers. Duurzaamheid en ecologie zit verweven in het gedachtegoed van BENT, ze werken daarom o.a. met zoveel mogelijk recycleerbare materialen en reduceren plastic tot een minimum.

Contacteer ons
Sara De Bruyne Walkie Talkie NV
Sara De Bruyne Walkie Talkie NV
Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience helps brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Walkie Talkie
Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium