BeerSelect investeert 15 miljoen euro in uitbreiding in Gentse haven

Nieuwe site Gentse groepsbrouwerij goed voor 10.000m² en capaciteit van 5 miljoen liter

05-beerselect-corporate (1).jpg

15/11/2022 - BeerSelect, een jonge Gentse groepsbrouwerij, breidt dankzij een financiering van 15 miljoen euro opnieuw uit. Het toekomstige pand in de Gentse zeehaven zal een oppervlakte van 10.000m² en een brouwcapaciteit van 5 miljoen liter hebben. Brouwsels zullen er de deur uit gaan in innovatieve en duurzame verpakkingen: denk aan blikken van 44cl en kartonnen blisters voor blikverpakkingen - een machinaal unicum in België. De nieuwe site creëert ook 15 extra jobs in de komende 18 maanden. 

In januari 2021 haalde BeerSelect zes miljoen euro op voor de uitbouw van hun brouwerij, nu is de volgende stap een feit voor de drie jonge oprichters (zie foto, vlnr) Kasper Peeters, Wout Meuleman en Miel Bonduelle, en General Manager Mathieu Deschuyter. Met name via een nieuwe investering van 15 miljoen euro, die grotendeels gaat naar de aankoop van machines. ING, PMV, Gigarant en de bestaande aandeelhouders zorgen voor het nodige kapitaal.

 
 

Geen klein bier: blikken van 44cl en duurzame kartonnen blikverpakkingen

Wat de nieuwe site in petto heeft voor de liefhebbers van het betere gerstenat? Wel: een nieuwe en hoogtechnologische afvullijn zal er inspelen op de trends in retail met innovatieve en duurzame verpakkingen. Van afvullen in blikken van 44cl of in hogere ‘sleek & slim’ exemplaren, tot in glazen flessen met een schroefdop - you name it. Daarnaast komt er ook een tunnelpasteur: specifiek voor het pasteuriseren van alcoholvrij bier. Bovendien wordt BeerSelect het eerste Belgische bedrijf dat machinaal kartonnen blisters plaatst over blikken. Een bewuste en ecologische keuze. 

 
 

Liefde voor bier met duurzaamheid als rode draad

De Gentse brouwerij waar Wout Meuleman, Kasper Peeters en Mathieu Deschuyter aan het roer staan, trekt de duurzame kaart verder met een totale ban op plastic in het productieproces. De nieuwe site is ook bewust 12m hoog, krijgt een waterzuiveringsinstallatie en het dak van het pand wordt volgelegd met zonnepanelen. 

Aan onze mindset verandert niets,” vertelt een enthousiaste Wout Meuleman, CEO van BeerSelect. “We blijven gepassioneerde bierliefhebbers - met een oog voor smaakinnovatie - die kleine brouwers helpen met de ontwikkeling, productie en commercialisering van hun eigen kwaliteitsvolle bier. We zijn zo fier dat we onze klanten mogen ondersteunen in het behalen van medailles en prijzen: dit jaar alleen al 14 stuks. Dat is waarvoor we het doen. Ik kijk er ook enorm naar uit om ons team van beer geeks verder uit te breiden tot 40 medewerkers in 2025. Daar klinkt een mens al eens op!

Over BeerSelect

BeerSelect werd in 2016 opgericht. De Gentse brouwerij helpt bierfirma’s en craft brouwers groeien, onder andere door hen productiemogelijkheden te bieden vanaf 2.000 liter. Zo willen ze smaakinnovatie brengen in het Belgische bierlandschap. In 2019 pakte de start-up uit met de bouw van hun eigen brouwerij, die meteen de grootste van Gent werd. Het eerste jaar werden er 2 miljoen flesjes bier gebrouwen, of zo'n 700.000 liter. Anno 2022 brouwt BeerSelect 500 verschillende bieren voor ruim 200 klanten uit binnen- en buitenland. De Gentse brouwerij wordt gerund door CEO Wout Meuleman, Operational Manager Kasper Peeters en General Manager Mathieu Deschuyter - en telt 24 medewerkers. 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Contact

Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium

+32 9 391 60 63

[email protected]

walkie.talkie.be