Atrio van GROHE: een minimalistisch designicoon

Atrio van GROHE: een minimalistisch designicoon

Dinsdag 24 april 2018 — GROHE, ’s werelds toonaangevende leverancier van sanitair voor keukens en badkamers, lanceerde vorige week op Salone del Mobile zijn nieuwe Atrio-lijn. De ware elegantie van deze mengkraan wordt gevormd door reductie en vereenvoudiging en is uitsluitend vervaardigd uit een enkelvoudige geometrie: een perfecte cirkel. De terughoudendheid van het ontwerp van de Atrio-lijn zorgt ervoor dat elke omgeving een tijdloze elegantie krijgt. Daarmee slaat het merk duidelijk een nieuwe richting in.  

  • Verkrijgbaar in SuperSteel, Brushed Hard Graphite of Chroom
  • Minimalistische uitstraling
  • Past harmonieus in een breed scala aan badkamerstijlen
  • Keuze tussen kruishandgreep of hendel
  • De Atrio-lijn omvat meer dan 30 producten
  • Red Dot Award Winner

Minimalistische badkamerkraan 
Atrio is een obsessieve vereenvoudiging van de reeds bestaande Atrio Classic-lijn. De duidelijke knipoog naar de Bauhaus stijl — vorm volgt functie —, blijft gelden in deze nieuwe, futuristisch ogende collectie. Het geheel is een harmonieuze mix van cilindrische vormen en de beste GROHE-technologieën.

Elke sectie is gebaseerd op een klassieke cilinder, met identieke afmetingen van basis tot punt - een unicum binnen de industrie.

“Een overgang naar een meer eigentijds stijlsegment was nodig om het product concurrerend en relevant te houden. Als je naar de ontwerpelementen kijkt, zie je dat de mengkraan opgebouwd is uit een enkele geometrie, een cirkel met subtiele klassieke ontwerpdetails. De details binnen de collectie zijn samengesteld uit symmetrische snijpunten en een nauwkeurige aandacht voor proportie en schaal. Het vinden van de juiste verhouding en de aandacht voor detail maakt deze lijn zo iconisch en permanent: een icoon van pure elegantie en precisie,” legt Michael Seum, Design Vice-President bij GROHE, uit.

“Daarnaast is deze collectie zeker ook een eerbetoon aan de Atrio Classic-lijn, maar met een duidelijke nieuwe richting. Atrio heeft een eigentijdse uitstraling. Met de juiste kleur en afwerking kan deze collectie volledig tot zijn recht komen in een kosmopolitische of net in een klassieke omgeving. Dat voordeel geeft consumenten, architecten en interieurontwerpers de vrijheid om deze lijn op alle mogelijke manieren te gebruiken,” aldus Seum.

 

Tijdloze elegantie en precisie
Het idee achter de nieuwe Atrio is ontwerpduurzaamheid - het ontwerp gaat lang mee, en past binnen verschillende badkamerstijlen. Daarnaast vereist ontwerpduurzaamheid een obsessieve aandacht voor detail en vakmanschap. Daarom is ATRIO meer dan een kraancollectie - het is het creatieve ideaal van GROHE dat tot leven is gebracht door Duits vakmanschap.

De gebogen uitloop buigt in een perfecte halve cirkel, terwijl de kruishandgrepen kriskras door elkaar lopende cilinders zijn, voorzien van een reliëf met H of C om de temperatuur aan te geven. De kruishandgrepen kunnen in het badkamermeubel of op de wand worden geplaatst. Daarnaast kan er ook gekozen worden voor een elegante hendel.

Over GROHE
GROHE, 's werelds toonaangevende leverancier van sanitaire uitrusting en een internationale speler op vlak van innovatie van sanitaire producten, heeft in totaal meer dan 6.000 werknemers, waarvan 2.400 in Duitsland. Als internationaal merk streeft GROHE naar merkwaarden als technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid, met als doel "Pure freude an wasser" te garanderen. GROHE ontwikkelt al sinds de start nieuwe productcategorieën. Dit omvat de GROHE Blue en Red watersystemen en het recent geïntroduceerde GROHE Sense waterbeveiligingssysteem, dat een innovatief onderdeel is in de groeimarkt van smart home technology. Engineering, innovatie en design zijn als geïntegreerd proces stevig in Duitsland verankerd. Dat de producten het kwaliteitslabel “Made in Germany” dragen, versterkt het vertrouwen van de consumenten in het merk. Het succes van GROHE werd de afgelopen tien jaar bevestigd met meer dan 300 design- en innovatieprijzen, als een van de meest duurzame Duitse ondernemingen. Daarnaast was GROHE de eerste binnen zijn sector die de MVO-prijs van de Duitse regering won, alsook opgenomen werd in de Top 50-ranking van het gerenommeerde Fortune®-magazine in de categorie ‘Changing the World’.
www.grohe.be

Over LIXIL
GROHE maakt sinds 2014 deel uit van de LIXIL Group Corporation, een onderneming met meer dan 70.000 werknemers, actief in meer dan 150 landen, die genoteerd staat op de Tokyo Stock Exchange. LIXIL is internationaal toonaangevend producent van sanitair met naast GROHE bekende merken zoals American Standard, TOSTEM en INAX in zijn portfolio. Op basis van zijn Japanse erfgoed creëert het bedrijf toonaangevende technologie en innoverende producten van hoge kwaliteit die woningen transformeren en zo het dagelijks leven van meer dan een miljard mensen raken. Het verschil met LIXIL zit hem in hoe ze dit doen; door zinvol ontwerp, ondernemerszin, toewijding om de toegankelijkheid voor iedereen te verbeteren en verantwoorde bedrijfsgroei.
www.lixil.com

GROHE Atrio - the new icon of elegance and precision

GROHE Vice President of Design Michael Seum on what makes the new Atrio an icon

New GROHE Showroom opens for Milan Design Week 2018