All boobs welcome here: deze Belgische horecazaken zijn borstvoedingsvriendelijk

Breast Places sticker en online kaart van femtechmerk Elvie tonen dé hotspots voor borstvoedende moeders

ELVIE-17_Breast Places Sticker.jpg

Na de succesvolle lancering van hun borstvoedingsbank, gaat femtechmerk Elvie nu nog een stap verder in de normalisering van borstvoeden en kolven in het openbaar. Dat doet het merk door Belgische horecazaken* aan te moedigen zich te profileren als borstvoedingsvriendelijk. Dankzij de handige Breast Places sticker en gelijknamige online kaart weten jonge ouders tijdens een uitstapje meteen waar ze heen kunnen om te kolven of hun kind comfortabel aan de borst te leggen. Dat de campagne een succes is blijkt uit de reeds meer dan 60 aangesloten Belgische horecazaken.​

Een opvallende borststicker aan de deur of op het raam is genoeg om ouders te laten weten in welke horecazaak ze zich in alle rust even kunnen installeren. Helemaal mooi is dat die zaken, naast in het straatbeeld, ook online terug te vinden zijn op de Breast Places kaart van Elvie. Zo kan er op voorhand al uitgekeken worden naar een fijne tussenstop. Ideaal nu de zoektocht naar kerstcadeautjes opnieuw van start gaat, want volle borsten of hongerige kinderen wachten niet tot je thuis bent.

Aan het juiste adres bij Breast Places 

Breast Places is de handige online kaart van Elvie die aangeeft waar ouders met kleine kinderen terechtkunnen om hun kind te voeden of te verluieren. Elvie’s missie is om minstens 500 Belgische horecazaken te inspireren zich aan te melden als Breast Place en zo een echte revolutie te ontketenen in de hoop nog veel meer publieke plaatsen mee te krijgen in hun verhaal. 

Brussel geeft het startschot

Als Belgische hoofdstad én gezellige smeltkroes van culturen neemt Brussel hierin heel graag de voortrekkersrol. Borstvoeding is universeel, verbindend en de natuurlijkste handeling ter wereld. De stad maakt er daarom een erezaak van om alle ouders daarin zoveel mogelijk te ondersteunen. De Brusselse horeca heeft het alvast goed begrepen, want met meer dan 50 meldden ze zich reeds aan als borstvoedingsvriendelijke zaak.

Stad Brussel heeft er de laatste jaren extra werk van gemaakt om de publieke ruimte toegankelijker en inclusiever te maken voor vrouwen. Verschillende maatregelen in ons actieplan voor gendergelijkheid gaan in deze richting. Het zou vandaag niet meer mogen zijn dat jonge ouders, en dan voornamelijk moeders, het huis niet uitkunnen met hun baby’s omdat de zorg niet gegarandeerd kan worden. Borstvoeding geven in de publieke ruimte is een keuze, maar ook een recht! Als lokale overheidsinstantie is het dan ook onze missie om dit in goede omstandigheden mogelijk te maken en daarom steunen wij graag dit initiatief!”, zegt Lydia Mutyebele Ngoi - Schepen van Huisvesting, Openbaar Patrimonium en Gelijke Kansen

Wheel of Care

Voor de campagne in het Brusselse sloeg Elvie de handen in elkaar met Wheel of Care, een lokale vzw die werd opgericht door Flora Billiouw, om samen borstvoedings- en kolfvriendelijke bars en restaurants uit Brussel in kaart te brengen. Dat lokale initiatieven daar al langer mee bezig zijn vindt Elvie fantastisch. Het streefdoel blijft hetzelfde: ouders faciliteren om hun kind comfortabel te kunnen voeden op openbare plaatsen.

“Als Brusselse vroedvrouw is het een persoonlijk doel om van borstvoeden in het openbaar opnieuw de normaalste zaak ter wereld te maken. Bovendien ben ik trots op de voortrekkersrol die Brussel hierin neemt en pronk ik graag met onze borstvoedingsvriendelijke hoofdstad ”Flora Billiouw - Oprichtster Wheel of Care

 

All boobs welcome here

Van huidskleur en grootte tot tepelharen en zwangerschapsstriemen, iedere borst is uniek en van even onschatbare waarde. Om de diversiteit van een vrouwenlichaam te eren werd voor het Breast Places stickerontwerp niet gekozen voor slechts één, maar wel drie verschillende borsten. Zo wil Elvie alle ouders aanmoedigen om fier te zijn op hun borstvoedingsavontuur en hen daarnaast ook faciliteren om te kolven of borstvoeden wanneer ze onderweg zijn. De stickers werden zorgvuldig ontworpen door de jonge Brusselse grafisch ontwerpster Elisa Kies van Pimp Agency. De handige QR-code op de sticker gidst je bovendien meteen naar de Breast Places kaart, waar je zicht krijgt op alle aangesloten plekjes. Geen gesukkel onderweg dus als het van Elvie afhangt.

Elvie moedigt moeders die borstvoeding geven en kolven aan om hun ervaringen te delen via #TheRealFeed.
 

*De focus van deze campagne ligt op de Belgische horeca, maar ook andere publieke plaatsen kunnen zich aanmelden als Breast Place. Het streefdoel van Elvie is dat ouders zich comfortabel voelen om buitenshuis hun kind te voeden of melk te kolven. Zowat iedere openbare plaats kan zich aanmelden om een Breast Place te worden, want het vraagt helemaal geen grote aanpassing. Een vriendelijk gezicht, een knusse plaats en verschoningstafel volstaan al. Breast Places zijn er voor alle ouders die willen borstvoeden of kolven, of die gewoon even een nood hebben aan een rustig plekje. 

Beeldmateriaalhttps://press.talkie.be/en/dir/elvie-breast-places

Deborah Dekrem

Rani Huttener

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Walkie Talkie

Walkie Talkie is a leading full-service PR & influencer marketing agency. Our extensive network & experience help brands generate the right attention, better reach and more relevancy. Not just another press release or mailing but connecting the right plugs between brands, media, influencers & consumer culture. 

Contact

Sint-Pietersnieuwstraat 142a B-9000 Gent, Belgium

+32 9 391 60 63

[email protected]

walkie.talkie.be